משתמש:צוות זלדה/זלדה (דמות)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

זלדה (באנגלית: Zelda) היא דמות ממשחק הווידיאו "האגדה של זלדה" והיא אחת מהדמויות הראשיות במשחק. זלדה היא ה"עלמה במצוקה" במשחק. היא הנסיכה של הממלכה היירול (באנגלית: Hyrule) וכמעט בכל משחק מציל אותה לינק, הגיבור של הסדרה.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק הראשון של הסדרה, בשם "האגדה של זלדה" (1986), זלדה נחטפת ע"י גאנון (באנגלית: Ganon) ולינק נשלח לאסוף את חלקי הטריפורס (באנגלית: Triforce) בכדי להביס את גאנון ולהציל אותה. ישנם משחקים רבים של "האגדה של זלדה" כך שבנוסף להם נלווים סגנונות רבים של זלדה, והרפתקאותיהן של "האגדה של זלדה" משתנות בהתאם. הטריפורס מורכב משלושה משולשים, וכל משולש מסמל תכונה מסוימת ואחת משלושת האלות: דין, פארור ונאיירו (באנגלית: Din, Farore, Nayru): משולש אחד מסמל חוכמה - זלדה- נאיירו, משולש שני מסמל כוח - גאנונדורף- דין ומשולש שלישי מסמל אומץ - לינק- פארור. במשחק "האגדה של זלדה-האוקרינה של הזמן" ניתן לפגוש את שיק (באנגלית: sheik) שהוא שינוי צורה של זלדה.

קובץ:SheikOOT.png
שיק, שינוי צורה של זלדה

כשזלדה הופכת לשיק, היא הופכת לבן. זלדה הופכת לשיק מפני שהיא לא רוצה שיזהו אותה בגלל שגאנונדורף (באנגלית:Ganondorf) רוצה לתפוס אותה ולהרוג אותה.

קובץ:ZeldaOOT.png
זלדה מהמשחק "האוקרינה של הזמן"(1998)

יכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכל משחק שהיא מופיעה, לזלדה יש גם יכולות קסומות והיא קשורה לשלוש האלות: דין, פארור ונאיירו. במשחקים "האוקרינה של הזמן" ו"חרב השמיים" היא גם מנגנת בנבל בשם נבל האלות.בעזרת נבל האלות זלדה/שיק מלמד/ת את לינק כל מיני סוגים של שירים.

רכיבה על ציפור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברוב משחקי זלדה לזלדה אין חיית מחמד כמו ללינק (ללינק יש את אפונה(באנגלית: epona) אבל במשחק בשם: "האגדה של זלדה - חרב השמים" זלדה יכולה לעוף על ציפור כחולה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]