לדלג לתוכן

משתמש:צכ120א/אפליית אנשים עם איידס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


הנושא אפליה נגד אנשים עם HIV כולל את הדעות קדומות, פחד, דחייה, וסטיגמות של איידס או HIV אפליה נגד אנשים עם קבוצות בשוליים בסיכון כמו קהילת הלהט"ב.

אנשים עם נשאי HIV הכוללים בחלקם משתמשי סמים ועובדי מין פגיעים ביותר להתמודדות עם אפליה.

מבוא[עריכת קוד מקור | עריכה]

אם הגישה המפלה אינה נחלשת, המון בעיות כגון אלה שמעכבות את הגישה לטיפול רפואי וטיפול איידס ימשיכו. כתוצאה מכך, הסטיגמה החברתית כנגד HIV

גדלה.

רפואה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוגים רבים נפוצים בנושא הסטריאוטיפים, אבל הסוגים המוחזקים על ידי רופאים נפוצים יותר מתוקף הדוברים המחזיקים בהם, וסטיגמות שליליות אלה מגיעות לשימוש

נגד חברי הקהילה הגאה.

חשיבה לחייב את הלוקים בHIV בתרומת דם לאוכלוסיות בסיכון, או, הפרות סודיות במסגרות הבריאות משלבת את האפליה בתחומים אחרים ובעיקר אפליית איידס במגורים, תעסוקה, ומסחר. למרות שחוקי מוגבלויות במדינות רבות אוסרות אפליה של HIV, ההתנגדות לקבל לוקים באיידס ממוקדת כלפי אנשים החיים עם HIV נשארה כרגיל.

סטיגמות והתמודדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במצב אפלייה כמו אפליית החולים באיידס, החולים חווים מקרים של סטיגמה או התעללות באופן כללי, ואפליה נרחבת של HIV במרחב בריאות/חברתיות.

חלק מאפליית נשאים מגיעה למצבים בין היתר כגון משברי זהות, בידוד, בדידות, דימוי עצמי נמוך, וחוסר עניין כולל בHIV כמו הטיפול הצפוי. פעולות שמפלות אנשים נגועים בHIV מדגים את הנתונים מאחורי שיעורי עזרה נמוכים ביעוץ ובדיקות.

אנשים נגועים בHIV יכולים לסגור קשות את התקדמות הטיפול כתגובה להתקדמות המחלה HIV - או אנשים שנתפסים כנדבקים בHIV כי הם שונים בסוגם.