משתמש:רובי ראובני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רובי ראובני[עריכת קוד מקור | עריכה]

רובי ראובני (נולד ב-3 בספטמבר 1975) הוא מפיק, מלחין, קלידן ומעבד מוזיקלי בולט במוזיקה הישראלית. תורם רבות בפועלו לקידום אמנים ויוצרים חדשים בישראל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רובי נולד בתל אביב לדרור ושרה ראובני. דרור אביו הוא ממייסדי "האחים ראובני", שבשיתוף עם מאיר ואשר ראובני היו בשנות ה 80 לחברה המובילה של המוזיקה הים תיכונית בישראל, שהפיקה ויצגה אמנים כמו זהר ארגוב, חיים משה, דודו טופז ז"ל, עפרה חזה, שימי תבורי, דקלון ועוד.

תקופה זאת, טרם העידן האינטרנטי שאיפשר האזנה למוזיקה דרך הרשת, היתה תור הזהב של "האחים ראובני", עם מכירות של מאות אלפי קלטות ותקליטים שהגיעו כמעט לכל בית בישראל.

בילדותו למד רובי לנגן על חלילית, פסנתר, אורגן ובהמשך למד קומפוזיציה ותיזמור באופן פרטני מהמוזיקאי אלברט פיימנטה.

בשנת 1991 כשהוא בן 15 בלבד, חבריו מצאו עבודות לנוער לחופשת הקיץ, ורובי, שגם רצה להרוויח כסף בעצמו, התחיל לנגן על קלידים כשהוא מלווה זמרי מועדונים. היו פעמים שלא כל כך האמינו לו שהוא אמור לנגן במועדון שהכניסה אליו מגיל 22, כיון שהיה רק בן 15 וגם נראה צעיר מגילו.

בשנת 1994 אחרי שעבד עם המון זמרי מועדונים, רובם אלמונים, קיבל רובי טלפון מאביהו מדינה. כשהוא בן 19 בלבד, מדינה הציע לו להצטרף לצוותו כקלידן ראשי ובהמשך כמנהל מוזיקלי של הלהקה, ולקחת חלק בהופעותיו בארץ ובחו"ל ובתכניות הטלויזיה הרבות שמדינה נהג להתארח בהם. עבור רובי שעד אז ניגן בעיקר במועדונים קטנים ושכוחי אל, לעיתים עד השעות הקטנות של הלילה, היתה זאת פריצת דרך של ממש.

בשנת 1996 ביקש מדינה מרובי שיסייע בקליטתו של נגן גיטרה צעיר בן 18 ולעזור לו להשתלב בלהקה. שמו של הגיטריסט היה דודו טסה. טסה התגלה כעילוי מוזיקלי, ולאחר זמן קצר הצליח למלא את מקומם של 2 נגני גיטרות שהיו עד אז בלהקה.

בשנים 1997- 2003 רובי שיתף פעולה כקלידן ומלחין עם אמנים נוספים כמו אייל גולן, אהוד מנור ז"ל, דודו טופז ז"ל ודורון מזר.

בשנת 2003 הקים את אולפני שיר בעצמך, המפיקים שירים עם קליפים לאירועים שונים.

בשנת 2004 הוציא לרדיו את הסינגל "ימים של המתנה" שכתב, הלחין וביצע. השיר נכנס לקטגוריית הקליפים המבוקשים בערוץ 24, ונבחר לשיר השבוע ברדיו רדיוס, בתכנית של ארי שמאי. בתכניתו אמר שמאי על השיר "תקשיבו למילים. בוב דילן יכל לכתוב כאלה"

בשנת 2009 הקים את אולפני שיר - קידום אמנים ויוצרים, ומאז ועד היום עיקר פעילותו של מתמקדת ביעוץ, הכוונה והפקה לאמנים ויוצרים חדשים בישראל.

מתחם אולפני שיר ממוקם ברחוב השלושה בתל אביב, היכן ששכנו בעבר אולפני לונה המיתולוגיים שאותם יסד ליאור טבת.

למתחם האולפנים היסטוריה עשירה של אמנים מהשורה הראשונה שהקליטו ועבדו שם, בניהם שלמה ארצי, שלומי שבת, אביב גפן, אייל גולן, מוקי, דני סנדרסון, קובי אפללו, דודו טסה, שרית חדד, מתי כספי, ירמי קפלן ואהוד בנאי.

בשנת 2012 יזם רובי את מופע "קולות חדשים", בשיתוף עם צוות האנגר 13 בנמל תל אביב. המופע, המתקיים מאז מדי חצי שנה, מושך אליו צלמים, ציידי כשרונות, כתבי עיתונות, אנשי רדיו ומוזיקה באופן תדיר, והוא מאפשר במה וחשיפה לאמנים ויוצרים חדשים, מכל הגילאים ומכל הסגנונות המוזיקליים.

בשנת 2013 הוזמן רובי לערוך כיתת אמן בחברת כלי זמר, בסניף הדגל שלה בדיזינגוף סנטר. בסדנה רובי נתן כלים וטיפים מעשיים לזמרים ויוצרים מתחילים ברמה השיווקית והמעשית. לאור ההצלחה של הסדנה החל רובי להעביר סדנאות ומפגשי העשרה לאמנים ויוצרים מתחילים באופן קבוע באולפני שיר.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רובי נולד ומתגורר בתל אביב והוא ידוע כמי שמאוד אוהב את העיר.

הוא נשוי לאסתר, עולה חדשה מהונגריה שעובדת כקונדיטורית בבתי מלון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[1]ריאיון בחדשות ערוץ 1

[2]רובי ראובני מתארח ברדיו רשת ב

[3]שיר השבוע ב100FM עם אורי שמאי

[4]רובי ראובני - ריאיון ברדיו סול

  1. ^ shir4u (2010-02-04), רובי ראובני בערב במה פתוחה בפלקה, נבדק ב-2018-03-26
  2. ^ רובי ראובני ברשת בʹ מתארח בʺלילה חיʺ אצל אמנון פאר- חלק אʹ, באתר shir.vidisnet.co.il
  3. ^ shirstudio (2012-11-05), רובי ראובני ברדיו רדיוס 100 FM, נבדק ב-2018-04-04
  4. ^ shirstudio (2018-01-10), רובי ראובני - ריאיון ברדיו סול, נבדק ב-2018-04-04