משתמש:רותם דן/פרסומים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פורסם בתפוז, פורום מתמטיקה וביוניפורום, פורום מתמטיקה:

ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית, הוא פרוייקט רב לשוני לבניית אנציקלופדיה מקוונת רב-נושאית מבוססת Wiki, שהוא למעשה אתר אינטרנט מיוחד שאותו כל אחד יכול לערוך ולהרחיב. האנציקלופדיה מכילה כ-140,000 מאמרים באנגלית ועוד כ-75,000 מאמרים בשפות אחרות.

האנציקלופדיה, אשר נכתבת בכ-40 שפות שונות, הושקה ב-15 לינואר 2001, ומאז היקפה מוגדל באופן מתמיד על ידי אלפי כותבים-מתנדבים (שרבים מהם הם סטודנטים לתארים מתקדמים, דוקטורים או מומחים בתחומים שונים). כל תוכן האתר מופץ ברשיון מיוחד (GFDL) המאפשר זכויות הפצה, עריכה ושכפול בלתי מוגבלות לכל החפץ בכך, בתנאי שישומר הרשיון החופשי (בדומה לתוכנות קוד פתוח, כגון Linux).

בימים האחרונים הושלמה השקתה של הגירסה העברית של ויקיפדיה, והיא כבר מכילה כ-80 מאמרים שהוזנו על ידי תורמים (חלקם תורגמו). אתם מוזמנים לעזור בפיתוח החלק המתמטי (או כל תחום אחר). כמו כן, אם כבר כתבתם מאמרים שאתם מעוניינים לתרום אז אתם מוזמנים להוסיף אותם, וכך הם גם יהיו זמינים לשיפור ועריכה על ידי אחרים ויפורסמו לקהל גדול יותר.

באתר יש תמיכה מלאה בנוסחאות TeX (בתצוגה גרפית) וחלקו המתמטי מוגבל כרגע למאמר חלקי אחד (שכותב שורות אלה התחיל) אנא עזרו ליצירת מאגר חופשי של ידע מתמטי בעברית!

--רותם דן (כותב בויקיפדיה)


נשלח לפרידום ריידר, מננהל פורום מתמטיקה בתפוז:

שלום לך פרידום!

קוראים לי רותם דן, ואני שותף בהקמת אנציקלופדיה מקוונת חדשה בעברית בשם "ויקיפדיה". זוהי אינה אנציקלופדיה רגילה אלא אתר Wiki' כלומר, אתר שניתן לעריכה והרחבה על ידי משתמשיו (בהתנדבות). האנציקלופדיה העברית היא למעשה גירסה עברית של אנציקלופדיה רב לשונית מבוססת, Wikipedia שבה יש כבר כ-140,000 מאמרים באנגלית ו75,000 מאמרים ב40 שפות אחרות ותורמים אליה סטודנטים לתארים מתקדמים, דוקטורים ואף מספר פרופסורים בתחומים שונים.

הרשיון (לזכויות יוצרים) שבו משתמש האתר נקרא GFDL, זהו רשיון חופשי שמאפשר הפצה ועריכה של מהדורות מורחבות של המאמרים על ידי כל החפץ בכך. (בדומה לתוכנות קוד פתוח, כגון Linux) בתנאי שישמר הרשיון ותינתן הכרה לכותבים הקודמים.

אם אתה מעונין, ויקיפדיה תשמח לארח את מאמריך על ביוגרפיות מתמטיקאים המפורסמים בתפוז, ויתכן גם שמשתמשים ירחיבו אותם (אולי אף רבות!). כמות הצפיות באתר בשלושת ימי פעילותו היא באלפים וכבר נתרמו כ-80 מאמרים.

קישורים:

בברכה, רותם

(במשימתו לאגד אנציקלופדיה מתמטית ראשונה בעברית :), בקשה דומה נשלחה גם לדוד שי, בעל האתר על "המשפט האחרון של פרמה")