משתמש:שבתאי נח 4/קוסטאס מאנדילור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנדילור נולד במלבורן, בנם של מהגרים יוונים ממדינת הפלופונס, ללואיז (לבית מנדילאריס) מקלמטה ויאניס תיאודוסופולוס מטריפולי, נהג מונית. מנדילור לקח גרסה של שם הנעורים של אמו, וציטט את שמו האמיתי ביוונית זמן רב מדי. הוא גדל בסנט קילדה ובדרום מלבורן. הוא עבר לארצות הברית ב -1987, שם החל ללמוד שיעורי משחק. הוא היה בתחילה מסוגל למצוא כל עבודה במשחק והיה צריך לעבוד כל עבודה זמין.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התפקיד העיקרי הראשון של מנדילור היה בסרט "ניצחון הרוח" מ -1989, ששיחק יהודי אירופי, שצולם במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו. הוא חזר למנהל הפגישה בלוס-אנג'לס, אוליבר סטון ונבחן וקיבל את התפקיד של ספירה איטלקית בדלתות (1991). מנדילור נחת בתפקיד מוביל של מאפיונרים במשחק הבוס. הוא היה מוכן מבחינה נפשית לתפקיד, הוא אמר ל"לוס אנג'לס טיימס": "זה היה מעניין שקיבלתי את התפקיד הזה, כי הרגשתי שאני מכוון לגנגסטרים, זה היה ז'אנר שקראתי הרבה, כשהייתי בן 13, הייתי בעבודה כמדיח כלים במועדון מלבורן וראיתי הכול שם, גנגסטרים אמיתיים, ופגש דמויות שהיו אנשים מסוכנים מעולם תת קרקעי. ב -1992 היה לו תפקיד מוביל בדרמה הטלוויזיונית של "סי.בי.אס""פיקט פנסס" שם שיחק קצין קני. מנדילור השתתף גם בסדרת סרטי האימה "המסור" בתפקיד הבלש מארק הופמן, שותפו הסודי של הרוצח ג'יגסו.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנדילור שיחק כדורגל מקצועי באירופה עד שסבל שפתיים. בשנת 1991, הוא נבחר על ידי אנשים כאחד ה"50 האנשים היפים ביותר בעולם". מנדילור נישא לשחקנית טליסה סוטו במאי 1997. הם התגרשו בשנת 2000. מנדילור נישא לויקטוריה ראמוס בסתיו של 2013. אחיו, לואי מנדילור, הוא גם שחקן.