משתמש:שמוליק10/שירים הם פתגמים - פתגמים אהובים שהפכו לשירים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של שמוליק10.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של שמוליק10.

שירים הם פתגמים - פתגמים אהובים שהפכו לשירים. מאת - שמוליק קלוסקי

בספר חדשני ורב-קסם זה - "שירים הם פתגמים", כונסו 60 פתגמים מובחרים משלנו ומתרבויות העולם. לכל אחד ואחד מהפתגמים כתב שמוליק קלוסקי שיר חדש ומקורי, וכל אחד מהשירים עוטר בציור יפהפה וססגוני בידי אוריאל פלד. כך נבראו 60 שירים צבעוניים, משעשעים, מרגשים ומעוררי השראה ו-120 ציורים גדולים וקטנים, האיורים הצבעוניים עשירים בפרטים, ברמזים ובמטפורות, מעוררים דו־שיח מפתיע עם הפתגמים והשירים, מאנישים אותם ויוצרים חוויה שלמה ומרגשת. כמו מסע בעולם של הרפתקאות.

פתגם מרכז בתוכו פיסה של חכמת חיים, מן תובנה מהודקת ומעצימה החובקת את כל תחומי החיים. לרוב הפתגם מבטא רעיון מוסרי, ערכי, חברתי או אחר, באופן פשוט ועממי שקל להתלכד סביבו. אפשר לראות בפתגם מעין קפסולה המספרת סיפור בעל מוסר השכל. את ספרו כתב שמוליק קלוסקי לאחר שחקר את עולם הפתגמים משלנו ומהעולם, מהיום ומזמנים רחוקים.

הספר "שירים הם פתגמים" מושקע ביותר, איכותי, חכם, מאתגר, משעשע, שופע הומור ומעוצב בקפידה. הספר מאפשר לקוראיו להתוודע בדרך מהנה במיוחד, לפתגמים מעוררי השראה ולמשמעותם וגם להתענג על שירים יצירתיים, מרגשים ומחוללי חשיבה. הספר מחובר לתובנות אוניברסליות וישראליות גם יחד. קוראיו ימצאו בו אבן שואבת לידע, חכמת חיים, שירה, הומור, רגישות ואמנות.

שמוליק קלוסקי - עורך, כותב, קופירייטר, פזמונאי ומוסיקאי. זה ספרו הראשון, אך אין זו יצירתו הראשונה. בין הפזמונים הרבים שכתב - "נשבע" שהוא מהשירים הישראליים המצליחים של כל הזמנים ו"שיר בכיף". ביצע פרויקטים אמנותיים ייחודיים עבור רשת ב' ועבור הטלוויזיה הישראלית. כמו כן ערך את מגזין אקו"ם, מגזין שב"ס, מגזין משרד התחבורה, ועוד מגזינים, ספרים ופרסומים. בשנת 2002 יצא "למקום רחוק", אלבומו הראשון כזמר ויוצר. בשנת 2019 יצא לאור אלבומו השני - "מצאתי קול".


ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שמוליק קלוסקי, שירים הם פתגמים, פתגמיא, 2020


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

https://www.youtube.com/watch?v=YYE_YvsUuKo "ההר הוליד עכבר", מתוך הספר.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

2020 02