משתמש:01iproject09/טיוטה:אודיה שווץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה
אודיה שווץ
לידה 8 באוקטובר 1981 (גיל: 42)
חיפה
מדינה ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-2006
מעסיק רדיו חיפה
סוג כתב חדשות

אודיה שווץ (נולדה ב־8 באוקטובר 1981) היא כתבת החדשות של רדיו חיפה לעניינים מוניציפליים, חינוך, ובריאות וכתבת תחבורה במגזין המטען.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה בחיפה בשכונת קריית אליעזר למשפחת קראבץ, אמא מורה ואבא מהנדס בניין, למדה בבית הספר הריאלי העברי בחיפה, התגיסה לצה"ל בשנת 1998 לחיל החימוש שם שירתה את כל שירותה הצבאי, את התואר בתקשורת עשתה במכללת נתניה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את דרכה העיתונאית התחילה שווץ ככתבת במקומון זמן חיפה שהיה שייך לעיתון היומי מעריב, בו כתבה בנושאי חברה ועניינים מוניציפליים באזור הקריות שליד חיפה. שווץ הצטרפה לשורות העיתון עם סוף מלחמת לבנון השנייה, והכתבה הראשונה שלה הייתה על שיקום העסקים בעיר חיפה לאחר המלחמה.

בשנת 2009 הצטרפה שווץ לרדיו חיפה בבעלות דני נישליס ככתבת קריות וסיקרה בשנת הבחירות לרשויות המוניציפליות את כל אזור הקריות. בשנת 2011 עברה לתפקיד כתבת חדשות השטח של רדיו חיפה וסיקרה את עיריית חיפה ונושאים נוספים כמו בריאות, זיהום האוויר וענייני מנהל בעיר. במהלך השנים פירסמה שווץ מספר פרשיות ומחדלים בעיריית חיפה וסיקרה נושאים חברתיים וסביבתיים כמו טיפול בתעשייה במפרץ חיפה.[1][2][3][4]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2006 התחתנה עם איש העסקים ומנכ"ל אגודת מכבי חיפה רועי שווץ, נכון ל 2017 לשניים 2 ילדים.

חשיפות תקשורתיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2016 חשפה אודיה את פרשיית הפורנו בבית הספר היסודי של בית הספר הריאלי במסגרתה ילדי בית הספר קיבלו דיסק שהכיל תוכן פורנוגרפי במקום תמונות ממסיבת הסיום. הפרשה עוררה זעם רב בקרב הורי התלמידים ובעקבות מעמדו של בית הספר אף קיבלה הפרשה סיקור תקשורתי נרחב [5][6][7]

בנוסף עוסקת אודיה בסיקור המצב הסביבתי במפרץ חיפה, שכן לאור מצבו של מפרץ חיפה ומפגעי הסביבה הרבים בו מדובר בתחום בעל חשיבות עיתונאית רבה, על אף שהוא אינו מקבל חשיפה רחבה בתקשורת הארצית.

עוד מחשיפותיה של אודיה פרשת "כוכב נולד" בה נחשף כי עיריית עכו שילמה מליוני שקלים להפקת התוכנית על מנת שזאת תקיים את תוכנית הגמר בתחומיה. הייתה זאת הפעם הראשונה בה נחשפו קשרים בין רשויות מקומיות להפקות טלווזיה הכוללות תשלום מצד הרשויות להפקות.

תביעת הדיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ זירה חופשית-מיכל האמוניה
  2. ^ דוח האמוניה 0 סיכויי הישרדות
  3. ^ אתוס יוצאת למכרז רביעי
  4. ^ "תתביישו בחוץ": ככה עבדו עליכם בכירים בעיריית חיפה
  5. ^ "במקום תמונות ממסיבת סיום - פורנו". mako. 2016-06-21. נבדק ב-2017-07-25.
  6. ^ "תלמידי כיתה ו' הופתעו לגלות: במקום תמונות ממסיבת הסיום – קיבלו סרטון פורנו". נבדק ב-2017-07-25.
  7. ^ "מבוכה בריאלי בחיפה: דיסקים עם סרטי פורנו במקום תמונות מחזור". Ynet. 2016-06-22. נבדק ב-2017-07-25.

קטגוריה:עיתונאים