משתמש:AMIEL ROTTER/עמי אלעזרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ישראל צועדת אל המאה הסולארית

אם ישראל תדע לפתח תחנות כוח ותעשיות סולריות, היא תוכל לבסס את מעמדה כמעצמה כלכלית וטכנולוגית בתחום האנרגיות הנקיות מהשמש ותהוה אלטרנטיבה למדינות הנפט המזרח תיכוניות שיושבות כיום על מקורות האנרגיה של העולם. מקורות האנרגיה הפוסיליים בעולם הולכים ואוזלים ומקורות אנרגיה אלטרנטיביים יתפסו את מקומם בהדרגה במאה הקרובה. על פי "ביזנסוויק", שבועון הכלכלה האמריקאי, בשנת 2050 מחצית מתצורכת האנרגיה העולמית תבוא ממקורות המייצרים אנרגיה סולרית. אבל כבר בשנת 2015 5% מתצרוכת האנרגיה העולמית היא סולרית. במקומות שונים בעולם הולכים ומתגבשים פרוייקטים גדולים שיצעידו את המשק הגלובאלי לעידן הסולרי. להלן תיאור אבני הדרך בתחום הפיתוח הסולרי ממספר מקומות בעולם, הממחישים מגמת התפתחות עולמית זאת:

בתים סולריים.

נכון לעכשיו נבנו בעולם כ-1,000,000 בתים סולריים. מצפים שבתוך מספר שנים יהיו בעולם למעלה מ-10 מיליון בתים סולריים. בארה"ב בלבד יש כיום למעלה מ-300,000 בתי מגורים סולריים. על פי ה"ביזנסוויק", מוערך שוק המתקנים לבתים סולריים ותחנות כח סולאריות בשנת 2010- כ-400 מיליארד דולר. במטרה לתת דחיפה לשוק הבתים הסולריים ולתעשיות הסולריות בעולם הכריזו ממשלות שונות על תוכניות פיתוח מיוחדות: • הנשיא קלינטון כבר ב 1997 הכריז על תוכנית לאומית לבניית מיליון גגות סולריים בארה"ב. • בגרמניה נבנו כבר 100 אלף בתים סולרים מתוך 100 אלף על פי תכנית ממשלתית. והממשלה מחיייבת את חברות החשמל לקנות חשמל שמיוצר מגגות סולרים ב 57 סנט לקווטש. מילניום אלקטריק הישראלית כבר עשתה כ 600 בתים כאלו בגרמניה (בתמונה).


• 19 מדינות הכריזו על תוכנית "הזנת חשמל סולארי לרשת" שבה מחויבות חברות החשמל המקומיות לקנות חשמל סולארי במחיר גבוהה פי 6 מהמחיר לצרכן. • באינדונזיה הוכנה תוכנית לבניית מיליון בתים סולריים. • ביפן הוכרזה תוכנית לבניית 700 אלף בתים סולריים 300,000אלף הושלמו בשנת 2007. והמטרה- יפן חופשית מאנרגיה פוסילית בשנת 2030. • בשוויץ ישנה יוזמה לבניית 30 אלף בתים סולריים. • באיטליה אישרה הממשלה בנית 100 אלף בתים סולרים מילנייום אלקטריק בנתה תחנה ראשונה של 0.1 מגה וואט בבנבנטו איטליה (בתמונה מס' 1). • בהודו הכריזו על תכנית לעשות 100 גיגה ואט תחנות כח סולאריות עד שנת 2020 • בסין הכריזה הממשלה על תכנית לעשות 200 גיגה ואט תחנות סולאריות עד שנת 2020 והיא בונה כיום 40 גיגה ואט בשנה

• בספרד החלה תוכנית דומה של חשמל מגגות סולארים המספקים חשמל לרשת המקומית ומילניום אלקטריק החלה בהקמת הגג הראשון באליקנטה ספרד של 100 קווטש מתוך 10 מגה ואט שהוזמנו לעיר הסולארית הראשונה ליד מדריד. באירופה כולה מדובר על תכניות ליותר ממליון בתים. ותחנות כח בהספק של 20 ו-60 מגה ואט (תמונה מס' 2- תחנת כח של 60 מגה וואט בספרד) .


תחנות כוח סולריות.

על רקע התחממות כדור הארץ יפנו המדינות העשירות והמפותחות יותר ויותר משאבים פיננסיים וכוחות מדעיים לפיתוח מקורות אנרגיה נקיים ובראשם תחנות כוח סולריות ליצור אנרגיית מהשמש. יש לצפות שההתפתחות הטכנולוגית בתחום זה תוזיל את עלות ניצול אנרגיית השמש, כך שתהפוך בתוך פרק זמן קצר לענף כלכלי עיסקי לכל דבר שיהווה את אחד ממנופי ומענפי הצמיחה הממשיים במדינות רבות.

קידום מוצרים סולריים.

קביעה זו מותנית בכך שהמדינות יקדישו תושמת לב לאומית ומשקית לפיתוח ענף זה על ידי הקצאת משאבים פיננסיים מוגדלים לעידוד וקידום הקמת מפעלים לייצור מוצרים ומתקנים הניזונים מאנרגיה סולרית, בין השאר תחנות כוח סולריות במימדים שונים, החל ממתקנים בייתים וכלה בתחנות כוח גדולות שיספקו חשמל לערים ואזורים שלמים. אי – תלות במדינות הנפט

ככל שהעולם יעבור יותר ויותר לניצול אנרגית השמש וייצור אנרגיה פוטו אלקטרית כך תקטן תלותו במקורות אנרגיה שמקורם בנפט ופחם המצויים עדיין בכמויות עתק במדינות המזרח התיכון. מדינות המזרח התיכון בלבד מייצרות ביחד גז ונפט בשוי של 80 מיליארד דולר בשנה. מצרים מייצאת נפט וגז בשוי של 2 מיליארד דולר ,בהקשר זה ראוי לציין פרוייקט להקמת בתי זיקוק בשותפות ישראלית מצרית הפרוייקט משותף לחברת מרחב הישראלית בנקים וחברת הנפט הלאומית של מצרים בהשקעה כוללת של מיליארד דולאר להקמת בית הזיקוק הפרטי הראשון באיזור סחר חופשי . גם סעודיה נמצאת בתנופת פיתוח ומשקיעה 1.4 מילארד דולר בתחנת כח של 1300 מגהואט חשמל, לעומתה עומאן משקיעה 6 מיליארד בפיתוח שדות הגז המוערכים בלמעלה מ 750 מיליארד מ"ק גז.

מיותר לציין שככל שהמאה הבאה תהיה סולארית יותר כן תפחת הזדקקות העולם לנפט ומוצריו וכך יקטנו הכנסותיהן של מדינות הנפט המזרח תיכוניות. לישראל יש עניין על כן בדהירה הגלובאלית של העולם לעידן הסולארי אשר יוריד בהדרגה את מדינות הנפט מגדולתן העולמית בתחום האנרגיה.

לפי התחזית של המועצה הגרמנית המייעצת לשינויים גלובליים עד שנת 2050 50% מתצרוכת האנרגיה העולמית תסופק ממקורות אנרגיה מתחדשת ו-25% מתוכה תהיה אנרגיה סולרית פוטוולטאית. עד שנת 2100 כבר 90% מתצרוכת האנרגיה העולמית תסופק ממקורות אנרגיה מתחדשת ו-70% מצריכה זו יהיו של אנרגיה סולרית פוטוולטאית.	

צריכת האנרגיה של ישראל

צריכת משק האנרגיה בישראל היא סה"כ 15,536.7 מיליון שעט"ן (שוה ערך לטון נפט) מתוך זה דלק גולמי ומוצריו 11 מיליון שעט"ן פחם 4 מליון שעט"ן וגז טבעי 19 אלף שעט"ן דלק מוצק 40 אלף שעט"ן חשמל סולארי והידרו אלקטרי 467 אלף שעט"ן . הפקת אנרגיה מקומית: סה"כ 530 אלף שעט"ן מתוך זה דלק ומוצריו 7 אלף גז טבעי 19 אלף דלק מוצק אחר 39 אלף שעט"ן ו 463 חשמל סולארי והידרו אלקטרי. יצוא: אפס. יבוא: 17 מיליון שעט"ן דלק פחם וגז. חברת החשמל שהיא ספקית החשמל והאנרגיה העקרית והבלעדית בישראל שואפת לכך שעד שנת 2020 תתבסס מחצית יצור החשמל של ישראל על גז ומחציתה על פחם. על חברת החשמל הופעל לאחרונה חוק לפיו 20 אחוז מייצור החשמל יועבר לידי יצרנים פרטיים . מומלץ שיהיו אלו יצרנים של חשמל המופק ממקורות סולארים. קל להבחין שכיום בנתוני הקף היצור העצמי של אנרגיה בישראל המירב בא ממקורות סולארים כולל קולטי שמש לחמום מים שחוסכים 4 אחוז מצריכת האנרגיה השנתית של המדינה.

המשק הסולארי הקיים בישראל

בישראל יותר מ- 10 חברות גדולות המייצרות קולטי שמש לצריכה ביתית של מים חמים החוסכים יותר מ- 3 אחוז של תצרכות האנרגיה של המדינה. ישראל היא המדינה היחידה בעולם בה יש חוק המחייב הקמת מערכת סולארית לכל דירה חדשה ואמנם כ- 95 אחוז מהבתים בישראל משתמשים במערכות שמש. חברת אורמת שנוסדה על בסיס בריכות השמש באיזור ים המלח הקימה עשרות תחנות כח גיאוטרמיות שנעזרות לעיתים בקולטי שמש בהקיפים של עשרות מגהוואט חשמל.








מילניום אלקטריק

חברה ישראלית המובילה בעולם בתחום ניצול אנרגית השמש היא חברת מילניום אלקטריק. מילניום אלקטריק הינה חברה ישראלית בפריסה בינלאומית, בעלת ניסיון רב ומגוון בתעשיית האנרגיה הסולארית העולמית. לחברה שותפים ומפיצים רבים ברחבי העולם כולל בארה"ב, דרום קוריאה, אירופה ומדינות נוספות. למילניום יכולת ייצור של 100 מגה וואט בשנה. חזונה של החברה וחזונו של מייסדה עמי אלעזרי הוא יצירת סביבה קהילתית תעשיתית שניזונה מאנרגיה סולארית נקיה וחופשית, אנרגיה המופקת על ידי הצרכן בעצמו בה כל בית או מבנה ציבור או מפעל יכול לספק לעצמו את האנרגיה הדרושה לו ואף למכור ולשתף עודפים עם כלל הקהילה. בנוסף, לעמי אלעזרי חזון חקלאות סולרית, השאיפה היא שעל גגן של כל רפת, לול או מבנה חלקאי אחר תותקן מערכת סולרית אשר תספק את כל תצרוכת האנרגיה הדרושה על מנת לתחזקן ולתפעלן. מילניום פיתחה מערכת סולארית משולבת ביתית שמספקת גם חשמל גם מים חמים וגם אויר חם מקולט אחד על פי פטנט בין לאומי של עמי אלעזרי. מדובר במערכת להפקת אנרגיה חשמלית ותרמית מאנרגיית השמש באמצעות קולט שמש רב-תכליתי המכיל תאים פוטוולטאיים ומערכת קירור מבוססת צנרת מים, פטנט בלעדי של חברת מילניום. המערכת מציעה פתרון לכל תצרוכת האנרגיה: חשמל, מים חמים ואויר חם/קר. הקולט הסולארי הרב תכליתי מייצר חשמל בכמות הגדולה בעד כ- 30% מתפוקתו של קולט פוטווולטאי בגודל דומה ע"י מניעת הפסדי החום באמצעות המים המסוחררים במערכת המקררים את התאים הפוטווולטאיים שבתוכו ובכך מוספים ליעילות פעולתם בשטח. בנוסף ניתן לתעל האנרגיה התרמית המופקת ע"י הקולט הרב-תכליתי (מים חמים ואויר חם המופקים ביעילות של כ-70 אחוז) לשימוש תעשייתי וביתי נרחב, ואף לייצור חשמל נוסף במערכות בקנה מידה גדול. היישומים של מערכת זו מתאימים לכל מבנה החל מבתים פרטיים, אולמות, מפעלים, מתקנים שונים ובתים רב קומתיים. המערכות הנ"ל הוקמו במצפה כליל, בחוות האלפקות בדרום הארץ ובמקומות רבים נוספים בעולם.

שימוש במערכת סולארית רב תכליתית (MSS) לצורך ייצור חשמל ירוק ואנרגיה תרמית חוסך כ- 500 קילוגרם ל-KWp פליטת פחמן דו חמצני בשנה (כ- 50-65 קילוגרם למטר) ותורם תרומה ישירה לשמירה על עולמנו ע"י ניצול המשאב החשוב והנגיש לנו מכל, השמש.


הפוטנציאל הסולרי של מדינת ישראל

מחירי הדלק לתחבורה ולחימום גבוהים היום, והם יהפכו ל גבוהים עוד יותר בתוך פחות מעשור. המלחמות במזרח התיכון: מלחמת המפרץ ומלחמת עירק היו, בין השאר כדי להגן על האינטרסים של המערב בתחום יבוא הנפט. וכשהדרישה לדלק מחצבי בסין, בהודו ובמדינות אחרות עולה במהירות, הסכנה למלחמות עתידיות על מקורות אנרגיה גדולה מתמיד. בינתיים מכוניות ותחנות כוח בכל העולם שורפות פחם, נפט וגז טבעי וממשיכות להזרים לאטמוספירה מיליוני טונות של מזהמים וגזי חממה המאיימים על שלמות כדור הארץ. מדענים, מהנדסים, כלכלנים ופוליטיקאים בעלי כוונות טובות הציעו מגוון צעדים לצמצום קל של השימוש בדלקים מחצביים ושל פליטות הגזים, אבל אין די בצעדים אלו. ישראל חייבת לנקוט צעד נועז כדי לשחרר את עצמה מדלקים מחצביים. הפתרון ההגיוני היחידי הוא מעבר גורף לאנרגיה סולרית. אין מתחרה לפוטנציאל הטמון באנרגיה סולרית. כמות האנרגיה המגיעה מן השמש לכדור הארץ במשך 40 דקות שווה לצריכה השנתית של העולם כולו. התמזל מזלה של ישראל והיא קיבלה משאב טבע כביר: השמש. בישראל 325 יום בשנה של שמש חזקה ולפחות חצי משטחי המדינה בנגב מתאימים לבניית תחנות כוח סולריות. השמש מאירה את השטח הזה בקרינה השווה ל-2,200 קוו"ט שעה למטר מרובע בכל שנה. לו היו ממירים רק 2.5% מן הקרינה הזאת לחשמל היה די בו כדי לספק את כל האנרגיה שצרכה מדינת ישראל ב-2007. הטכנולוגיה כבר מוכנה וקיימת תכנית אב לאספקת 70% מן החשמל של ישראל ו-35% מן האנרגיה הכללית שלה (ובכללה האנרגיה הדרושה לתחבורה לטעינת רכבים חשמליים), באמצעות אנרגיית השמש עד 2050. אנו חוזים שהאנרגיה הסולרית הפוטוולאטית תימכר לצרכנים במחירים השקולים למחירי החשמל היום, כ- 10 סנטים לקילוואט-שעה (קוט"ש). אם יפותחו מקורות אנרגיה נוספים, כמו רוח, ביומסה ואנרגיה ביותרמית, יוכלו מקורות האנרגיה המתחדשים האלה לספק את כל החשמל של ישראל ו-90% מן האנרגיה הכוללת שלה עד שנת 2020.

עמי אלעזרי

מחלוצי האנרגיה האלטרנטיבית בארץ ומומחה אנרגיה בין לאומי בוגר בר-אילן, ומומחה בתחום האנרגיה, המודיעין ולוחמת הסייבר, משמש כיום כמנכ"ל חברת מילניום אלקטריק המייצרת פאנלים פוטוולטאיים ומקימה תחנות סולריות להפקת חשמל מאנרגית השמש בכל העולם. הוא חבר נבחרת הדירקטורים של ממשלת ישראל ומשרת במספר דירקטוריונים ,ובעל חזון האנרגיה הסולארית בישראל ,לדבריו, למרות הגורמים המעכבים ובעיות הרגולציה, גם ישראל תצטרף בשנים הקרובות לנטייה העולמית ותעבור לשימוש נפוץ באנרגיה סולרית

לעמי אלעזרי, ,63 יליד קיבוץ אילון המתגורר כיום בתל אביב, תמיד היה כישרון לצפות את המגמות העולמיות הרבה לפני שניכרו בשטח. כששירת כאיש מודיעין בצה"ל הוא זיהה את תחום אבטחת הסייבר, התמחה בו ופיתח אותו בשירות המדינה. לאחר מכן בחייו האזרחיים, נמשך לתחום האנרגיה הסולרית, הקים תחנות סולריות גדולות וגם רשם מספר רב של פטנטים חשובים בתחום. הוא מצליח לזהות מגמות עולמיות כעשר שנים לפני שהן נפוצות. לפרויקטים שהוא יוזם ומאוחר יותר מצטרפים אליו חלוצים נוספים ואנו סוללים את הדרך גם לאחרים שמיישמים את זה. הוא מודה כי תרמה לכך גם ההשכלה שרכש באוניברסיטאות בעולם אלעזרי סיים תואר ראשון בפסיכולוגיה בין ה3 אחוזים הגבוהים ביותר באוניברסיטה ותאר שני במנהל עסקים, בהצלחה יתירה. הלימודים חידדו אצלו את הראייה האינטר-דיסצפלינרית ושכללו את היכולת לשלב ולרתום ידע מהרבה תחומים, לצורך הקמת פרויקטים. אלעזרי מזהה מגמה עתידית בוחר את התחום שבו הוא יכול להשפיע ודוחף אותו קדימה . מסתבר שצדק גם בתחום אבטחת המידע וגם בתחום האנרגיה הסולארית." אלעזרי, לשעבר מבכירי יחידת המודיעין ,8200 ניסיון מודיעיני עשיר היכול לפרנס כמה ספרי מתח עבי כרס. הוא פיקד על בסיס מודיעין גדול, השתתף כקצין מודיעין במבצע אנטבה, הקים את יחידת המודיעין המוטסת וגם פיקד עליה, וביצע תפקידים רבים נוספים שיוותרו חסויים עוד שנים רבות. לתחום אבטחת הסייבר הוא התוודע לראשונה לאחר מלחמת יום הכיפורים, כשנשלח על ידי משהבט לקחת חלק בפרוייקט של מערכות משובצות מחשב בארצות הברית, שם גם למד הנדסת מחשבים ואנרגיה. מששב לישראל בראשית שנות השמונים המשיך לשרת בחיל המודיעין ויישם את החידושים בעולם הסייבר גם ביחידות המודיעין הצה"לי. בשנת ,1982 למד לתואר ראשון בחוג המשולב למדעי החברה בבר-אילן, במסלול פרט, תואר אותו סיים בהצטיינות. בו זמנית הוא גם שילב בלימודיו בחופשת הקיץ קורס מפי"ם רב חיילי וקורס מג"דים שריון אלעזרי החל ללמוד לתואר שני ללימודי מוסמך במשפטים אך לצערו לא הספיק לסיימו כיוון שבדיוק העלה את חברתו לבורסה האמרקאית בנאסדק והרבה שלשהות בארהב.. "השתחרר ב1987- ולמרות שהציעו לו תפקידים מפתים בתחום הביטחוני,עלידי ארגונים שונים בחר דווקא לקבל תפקיד של סמנכ"ל תפעול וכא במאפיית ודש ברמת השרון." לדבריו, לאחר שראה את חבריו הטובים שיצאו לאזרחות ולא הצליחו להסתגל לתרבות הארגונית השונה, החליט להתנתק כמה שיותר מהעולם הצבאי מתוך כוונה להתמקד כל כולו בעולם העסקי. "קיבלתי לידי מאפייה שהתנהלה כמו מכולת, מיחשבתי את פס הייצור, בניתי קווי חלוקה חדשים ויעילים כולל חלוקת לחם במטוסים שירדו לאילת. החברה זכתה במכרזים גדולים וצמחה מאד. השיעור שלו מהתקופה הזאת היה כי כל מה שהוכשרת לו בצבא ובלימודים ניתן ליישום גם בתפקיד עסקי." לאחר ההתנסות העסקית המוצלחת הרגיש אלעזרי כי הוא בשל לפתוח עסק משלו והקים את "סולאור" חברה שעסקה גם בתחום המחשוב ובתחום האנרגיה הסולרית. בתקופה זו שארכה כחמש שנים הספיק אלעזרי לפתח ולרשום 5 פטנטים סולאריים בין לאומיים על שמו. הוא גם רכש את סונרקו חברת הבת של סונול ששלטה באותה תקופה על 60 אחוזים מתחום הסולרית-פוטוולטאית בישראל. "החברה הקימה בין היתר את הפנסים הסולריים בכל הטרמפיאדות בישראל פטנטים לאורך גדר המערכת. בתקופה זו גם חתם על הסכמי ידע להקמת מפעלים בהודו ובסין לייצור מערכות סולריות על פי הפטנטים שפיתח , והחברה הפכה להיות הגדולה ביותר בתחום הזה בשוק הישראלי בשנת בשליטה על 75 אחוז מהשוק .בשנת 1992 גם משרד האנרגיה הכיר בעובדה זו והזמין את אלעזרי לייצג את המדינה בכנסי ארגון האנרגיה העולמי. IEA .אלעזרי הוסיף לתכנן, ורשם עוד 29 פטנטים בין לאומיים, רובם בתחום האנרגיה הסולרית. אחד מהם, מערכת תאים פוטוולטאיים המסוגלת לייצר חשמל, מים חמים ואויר חם ביחידה אחת,בקולט שטוח אחד. הקולטים הללו נמצאים כיום בשימוש בין היתר ב- 13 משקים ביישוב הקהילתי כליל שבגליל המערבי, בבית אבות בנס ציונה במספר קיבוצים ובכמה אתרים גדולים בחו"ל ממונגוליה עד קוריאה הדרומית . בסוף 1994 התמזגה חברתו סולאור עם חברת כרומגן משער העמקים , המתמחה בדודי שמש. אלעזרי ניהל בחברה את החטיבה הסולרית ובעזרתו זכתה החברה להצלחה והשתלטה על 70 אחוזים מהשוק הישראלי.וזכתה בכל המכרזים של משרד הבטחון : "בנינו את הפנסים לגדר המערכת של הצבא מראש הנקרה עד אילת כולל ציר פילדלפי." בשנת 1999 הבין אלעזרי כי כרומגן שעסקה רק בדודי מים חמים ולא בתאי סיליקון פוטוולטאים אינה מצליחה לפרוץ את גבולות הלואו-טק, בעוד ששאיפותיו להרחיב את שימושי האנרגיה הסולרית ממריאות גבוה הרבה יותר. לכן הוא פרש והקים בשנת 2000 את מילניום אלקטריק, חברת היי-טק לחשמל סולרי, לחיסכון בחשמל ולאנרגיות מתחדשות שבראשה הוא עומד עד היום.

החברה שעסקה בימי הקמתה בפנסים סולריים, זיהתה את הביקוש הגדול בעולם לעבור לאנרגיה סולרית וצמחה יחסית במהירות. "ב2003- הנפקתי את החברה בבורסת הנאסדק בארהב. ובבת אחת הפכנו מחברה ישראלית קטנה לחברה בין-לאומית שמייצרת פאנלים פוטוולטאים ומוכרת בכל העולם." ב2004- התקינה החברה את המערכות ב600- בתים בגרמניה. בשנים שלאחר מכן כבר בנתה תחנות סולריות לייצור חשמל באיטליה וחתמה על הסכמי ייצור ב18-מפעלים בסין ו2- בישראל לייצור פאנלים פוטווולטאיים. שווי השוק שלה בנאסדאק הגיע ל250- מיליון דולר ומחזור הכספים של חברת האם הבורסאית הגיע ל150- מיליון דולר.

אך אלעזרי עדיין לא היה מרוצה, שכן לא חש כי הוא מגשים את חלומו במלואו. חמש שנים אחרי ההנפקה, נפרדה מילניום אלקטריק מבורסת הנאסדק בהליך של ביי באק ועברה שינוי נוסף. "הבנתי שהחבורה שאני נמצא אתה שכללה 5 דירקטורים אמריקאים, לוקחת את החברה לכיוונים אחרים של יצור אויר ממים ואני רציתי להתמקד באנרגיה סולרית. קניתי את החברה שלי מהם והתחלתי הכול מהתחלה. למעשה כך היה לי קל יותר ומהר מאד התפתחנו להיות חברה שמייצרת ובונה הרבה יותר." בין 2008 ל2010- התרחשה פריצת הדרך לה ציפה אלעזרי בשוק האנרגיה הסולרית בעולם. "ב2009- חתמה החברה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת החשמל בישראל.

ואז כשהשוק החל להתחמם הקימה מילניום אלקטריק 13 תחנות סולאריות גדולות באיטליה (13 מגה ), ספרד (12 מגה) קוריאה 21 מגה ועוד כמה תחנות במזרח הרחוק. החברה עשתה מחזור של 80 מיליון שקל." מחזור ששום חברה ישראלית בתחום הסולארי לא הגיעה אליו ב2010 -2011 .

מ2002- מרצה אלעזרי כמעט מעל כל במה בעולם על נושא האנרגיה הסולרית. הוא ממשיך לעשות עסקים מהקמת פרויקטים ובו זמנית לא עוצר מעיסוקו במחקר ופיתוח. "החברה שלי הגישה תכניות לשוק האירופי המשותף המעודד מחקרים בתחום הזה במסגרת התכנית החמישית השישית והשביעית למופ. כל 11 הפרויקטים שהצעתי התקבלו ועד כה קיבלנו מהם תקצוב של כ13- מיליון יורו לביצוע הפרויקטים." בעקבות כך גם התמנה אלעזרי ב 2008 לשופט מעריך ויועץ בוועדה לאנרגיה של האיחוד האירופי וכיום הוא נמנה עם הקבוצה המצומצמת של מקבלי ההחלטות באיחוד, לגבי הפרויקטים שיזכו למימון ולעידוד בתחום האנרגיה בתכנית המופ עד 2020 . "בין 2009 ועד היום עשה אלעזרי הרבה פרויקטים בשיתוף פעולה עם חברת חשמל, האחרון שבהם היה כיסוי כל הגגות של אוניברסיטת ניקוסיה בפנלים פטוולטאיים של חברתו . זה פרויקט של חצי מגוואט, הכולל כ6- דונם של פאנלים.על גגות האוניברסיטה "

כששואלים אותו מדוע התהליך העולמי של מעבר לאנרגיה סולרית, עדיין לא ניכר גם בישראל, שאינה חסרה לא את משאב השמש ולא את הרעיונות החדשניים ואנשי המקצוע המנוסים, הוא מסביר כי בישראל ישנם כמה חסמים המונעים זאת, ובראשם חסמי הרגולציה."ההתקדמות בתחום האנרגיה הסולרית בישראל נעה כמו גלים מתפרצים. בין 2008 ל2012- היה מהלך לקידום הנושא שהובילה רשות החשמל. אחרי כן הכול נעצר והרשות נאלצה לבטל את התמריצים. חברות ענק שפעלו בישראל בתחום הזה נסגרו. לדברי אלעזרי , השוק הישראלי קטן מכדי שחברות העוסקות בתחום יתמקדו בו. "ישראל זה לא שוק, זו מעבדה. את הוכחת היכולת עושות החברות פה, ואחרי כך ממשיכים לחו"ל כדי לייצר בקנה מידה גדול ורווחי." נוסף על כך הוא מסביר כי גם הרגולציה בישראל לא מאפשרת לתחום האנרגיה הסולרית לצמוח "בתחום האנרגיה בישראל פועלות חברות ענק המעוניינות שייבנו תחנות לייצור חשמל מפחם או גז ומשפיעות על הרגולטור שלא ללכת לכיוון של אנרגיה סולרית." באופן אישי טוען אלעזרי כי ניסה לקדם את התחום בישראל ככל יכולתו. "אני הגעתי לאן שהגעתי בגלל שכמו דון קישוט הלכתי והפצתי את הרעיונות והפטנטים שלי היכן שיכולתי, כולל ההנהלה הציבורית של מכון הייצוא שבה כינתי פעמיים כיו"ר, הנהלת איגוד החברות הסולאריות בישראל בה הוא חבר ותערוכת המחר שארגן שמעון פרס, שבה הצגיג את הפטנטים שלו ב2008- וגם זכה עליהם בפרס." באמצע שנות האלפיים כשהיה כבר בנאסדק ,הזמין אלעזרי את יו"ר רשות החשמל דאז, דוד אסוס, לפגישה במשרדי החברה בהרצליה פיתוח כדי להראות לו את 600 הבתים מחוברי רשת בגרמניה שהקים ולהדגים לצוותו את נושא הסדרת מכירת החשמל הסולארי לרשת כפי שהוא מבוצע בגרמניה שהובילה את התחום בעולם . "הוא ראה איך התושבים מייצרים חשמל ומוכרים לחברת החשמל. בעקבות הביקור הוא יצר תכנית ליישום האנרגיה הסולרית בישראל. וזה באמת הביא להתפתחות משמעותית של התחום בישראל, אבל עדיין לא ליישום בהיקף רחב."

אין מנוס ממעבר לאנרגיה סולרית תחום האנרגיה הסולרית בישראל אמנם לא מצליח לצמוח מעבר לפרויקטים בודדים, ואת רובו המוחלט של החשמל בישראל עדיין מספקת חברת החשמל ממקורות של גז, מזוט ופחם. עם זאת, אלעזרי ממשיך להיות אופטימי וצופה כי למרות כל ההתנגדויות, יתרחש השינוי כבר בשנים הקרובות. הוא היה בין הראשונים בעולם שקידמו את התחום הזה של מערכות סולאריות משולבות חשמל ואנרגיה תרמית , כיום כבר יש 40 חברות שמעוניינות לעקוף אותו שכן התהליך של המעבר לאנרגיה סולרית הוא גלובלי, חד כיווני ובלתי הפיך." בשנת 2020 תהיה האנרגיה הסולארית הפוטוולטאי לדבריו מקור אנרגיה הזול והמוביל בעולם : מקורות האנרגיה הפוסיליים בעולם מתכלים ובקצב השריפה הנוכחי של הדלקים נשאר לעולם אנרגיה ממקורות פוסילים מעט מאוד :

עתודות האנרגיה של העולם 
נפט לעוד 40 שנה לכל היותר.
עתודות הגז הטבעי בעולם יספיקו ל65- שנה בלבד,
וגם הפחם יאזל בעוד כ150- שנה.
אורניום יש לעוד 20 שנה בלבד. "

ובכלל" מוסיף אלעזרי "מחירי האנרגיה המופקת ממקורות מתחדשים כמו תאים סולארים יורדים כל הזמן ומקורות אנרגיה מסורתיים כמו נפט וגז -אלו רק עולים כל הזמן." אלעזרי טוען, עלות ייצור החשמל בעזרת הטכנולוגיה הסולרית הפוטווולטאית, נמוכה מעלות ייצור החשמל מכל מקור אחר כיום בשנת 2013 הייתה השנה שבה זה גם הפך להיות כלכלי. מחירי הייצור הסולארי ירדו בשנים האחרונות ב 90 אחוז, וכיום לא צריך תחום זה כל עידוד ממשלתי או סבסוד."