משתמש:ASAPR2016/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מיטל דוהן[עריכת קוד מקור | עריכה]

[1]מיטל נולדה באוגוסט 1979 לעדנה ודוד דוהן. עדנה ציירת ומורה לאומנות ודוד איש עסקים. הם גרו בגבעתיים ולאחר מכן עברה משפתחה לכפר חרוצים שבשרון. בזמן התיכון למדה גם "בבוסתן - בית ספר לתיאטרון, מחול וקרקס עכשווי" בנתניה. מיטל שירתה בצבא בתיאטרון צה"ל ולאחר מכן זכתה בקרן שרת ללימודי משחק בניסן נתיב, אחד מבתי הספר המובילים בארץ ללימודי משחק.

מיטל דוהן

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוצרת, שחקנית תיאטרון, טלוויזיה וקולנוע. זכתה בפרס התיאטרון על תפקידה בהצגה "חברות הכי טובות" בקאמרי והיתה מועמדת לשני פרסי אופיר בקולנוע הישראלי.

ב 2007 הוציאה מיטל ספר שירים בשם "אהבה ושאר הרגלים מגונים" המלווה בתמונות שצילמה קרן גילרמן הראל.

בנוסף לקריירת משחק ארוכת שנים, ב 2012 הוציאה מיטל את השיר Yummy, אשר הגיע למצעדים במדינות שונות ול MTV ברחבי העולם. ב 2013 הוציא השיר On Ya בהשתתפות שון קינגסון, זמר ראפ ג'מייקני-אמריקאי, שזכה במקום החמישי ב UK Club Pop Chart ומקום 31 ב Billboard Club Chart בארה"ב, זכה לחשיפה תקשורתית ברדיו במדינות שונות והיה לאחד מלהיטי המעודנים באותה תקופה. כתוצאה מכך, השיר השלישי של מיטל Give Us Back Love, שיצא בסוף 2013, דורג במקום הראשון ב iTunes Dance Chart באיטליה, במקום הרביעי ב UK Commercial Pop Club בבריטניה, במקום השביעי ב Billboard Dance Chart ועוד. השירים של מיטל זכו לעיבודים מוזיקליים של תקליטנים גדולים בכל העולם, מיטל זכתה לתשבחות רבות בכל העולם ואף הוגדרה ע"י תכנית הטלוויזיה Extra כ ”Pop’s New Triple Threat“

בתיאטרון בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיד עם סיום לימודיה בניסן נתיב, תפקידה הראשון בתיאטרון היה בקאמרי בהצגה "חברות הכי טובות", שכתבה ענת גוב וביימה עדנה מזי"א .על משחקה בהצגה זו זכתה מיטל בפרס התיאטרון הישראלי בקטגוריית השחקנית המבטיחה. בנוסף שיחקה גם בהצגה "מעיין הגופרית" שכתב נוריאל טוביאס וביים גדליה בסר. לאחר מכן שיחקה בתפקידים רבים נוספים בתאטראות שונות, בניהם: בהצגה" כטוב בעיניכם " מאת שייקספיר שביים עמרי ניצן, "עד ראיה" שכתב יהושע סובול וביים פאולוס מנקר, בהצגה "בשר נע" בתיאטרון תמונע, אותה כתבה וביימה מיטל, בהצגה "כינים" אותה כתבו וביימו עידו בורנשטיין ושלמה פלסנר. מיטל גם גילמה את יוליה לצד אבשלום פולק בהצגה "רומיאו ויוליה" שביים יוסי פולק בתיאטרון חיפה. ב 2002-הופיעה לצד עברי לידר במופע "אהבה וסקס בימים הנוראיים" שהועלה בסינמטק ירושלים, אותו כתבו וביימו יחד.

בתיאטרון בארצות הברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיטל שיחקה בהצגה חתונת הדמים, באוף אוף ברודוויי, שביימה קרן שפלר. כתבה ושיחקה בהצגה "מסיבת

אמבטיה" בניו יורק בבימוי קרן שפלר ואילת דקל. כתבה, ביימה ושיחקה בהצגה "על השפלות וסיפורי אהבה אחרים" בניו יורק. ב-2008 הופיעה במחזה "Stitching" שהוצג ב"ויילד פרוג'קט", תיאטרון אוף ברודווי באיסט וילג' בניו יורק לצידו של ג'וני וינטמיליה המסופרנוס, וזכתה לביקורות מצוינות.

בקולנוע ובטלוויזיה בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיטל שיחקה במגוון תפקידים בסרטים רבים ובתוכניות טלוויזיה והיתה מועמדת לשני פרסי אופיר: בסרטו של צחי גראד "ג'ירפות" בו שיחקה לצד טינקרבל וליאת גליק, ובסרטו של דורון ערן "טאהרה" בו כיכבה לצד ג'וליאנו מר וגילמה את ליילה. שיחקה בסרט "ילדי קניון הזהב" שביימו אושרי הילזנרט ודניאל אסף שגם כתב את התסריט, בו גילמה מיטל את ריטה. בסרט של דורון נשר "אגדת האיש ששתק" גילמה את סמדר לצד שמיל בן ארי ושיחקה בסרט "בלי דף הוראות" שביימה קרן עצמון. גילמה את מלינה ואת דליה בסדרת "מנדל וגורנשטיין חקירות בע"מ" שביים מיקי בהגן וכתבו גיא מרוז ויוני להב. מיטל גילמה את שרית באחד הפרקים של הסדרה "שמש" והתארחה באחד מפרקי הסדרה "פאזל". גילמה את יעל בסדרת של אורי ובני ברבש "מיי פירסט סוני" והשתתפה בסדרה "המכון" שכתב מוטי לרנר וביים אורי ברבש.. השתתפה בסדרה "שאול" והשתתפה וכתבה בתוכנית המערכונים "לוחמי המסך" בבימויו של בן בכר ששודרו בערוץ ביפ. בין השנים 2006–2003 גילמה את נטלי בושרי מרק בסדרה הישראלית "אסתי המכוערת" ובסדרת הספין-אוף "אלביס רוזנטל והאישה המסתורית". גילמה את התפקיד הראשי בסרט הטלוויזיה של ירון שני" דיספוריה". גילמה את דבי לצד אלון אבוטבול בסרטו של מרק רוזנבאום "לרקוד". השתתפה בסדרה "לא הבטחתי לך" ששודרה בyes. מיטל השתתפה בעונה השלישית של תוכנית הדוקו-ריאליטי "פעם בחיים" של yes יחד עם מורן אטיאס ושבתאי קלמנוביץ,. גילמה את עצמה בסדרה "החיים האמיתיים" שיצרו שאול בצר ורועי צ'יקי ארד. השתתפה בעונה החמישית של תוכנית המציאות "רוקדים עם כוכבים, ב 2009.

השתתפה לצד דב נבון בסדרה המוקומנטרית "דבל'ה עולמי" שביים איתן צור וכתב אסף צפור .הגישה לצד מיכל אמדורסקי את תוכנית הלילה "בלאק אנד בלונד" בערוץ 2 של טלעד והשתתפה בסרט הטלוויזיה "תלוי בירח" שביימו שי כנות ואופיר בביוף ששודר בערוץ 3. ב-2011 הצטלמה לסרט "לוחם הסומו" של עמוס קולק וב 2015 השתתפה בעונה השביעית של תוכנית המציאות הישראלית "הישרדות" בערוץ 2 של רשת. ב-2018 שיחקה בסרט הישראלי-צרפתי "רכבת קלה" שביים עמוס גיתאי.

בקולנוע ובטלוויזיה בארצות הברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

גילמה את יעל הופמן בסדרת הלהיט ב Show Time "העשב של השכן" ואת יעל בתפקיד אורח בסדרה "הסופרנוס" ב 2006. ב 2009 שיחקה בתור אורורה בסידרה של Woke Up Dead" Sony" לצידם של קריסטין ריידר וג'וש גאד. ב 1010 שיחקה בסרט "מונוגמיה" שזכה בפסטיבל טרייבקה בסרט הטוב ביותר, לצידם של ראשידה ג'ונס וכריס מסינה.
לאחר מכן, ב ב2014 בסרטים Foreclosure לצידו של מייק אימפריולי מהספורנוס ובסרטים "Don Petoye" וב 2018 בסרט."Cabaret Maxime"

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז 2005 מיטל מתגוררת בארצות הברית, לסירוגין בניו יורק ולוס אנג'לס. מיטל היתה בזוגיות עם דודי בלסר ואף היתה מאורסת כשנתיים לבמאי בן בכר. ב 2018 החלה במערכת יחסים עם השחקן האמריקאי אל פצ'ינו.

  קטגוריה:שחקנית עברית

  1. ^ Meital Dohan, IMDb