משתמש:Activia99/ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שיטת פסיכוקונקטיב[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיטת פסיכוקונקטיב (Psychoconnective Therapy) היא שיטת תרפיה המבוססת על עקרונות תיאורית הקשר אשר פותחה ע"י טליה זוהר חבוט במהלך שנים רבות. זוהי שיטה אינטגרטיבית המחברת ומקשרת בין מבנים פסיכולוגיים, נפשיים, התנהגותיים, פיזיים, פיזיולוגים, מחשבתיים ורוחניים של האדם היוצרת אינטראקציה אבחונית וטיפולית המקשרת בין המבנים השונים.
המציאות הפנימית של האדם מורכבת מנתונים בסיסיים איתם נולד: מאופיו, מחוויות עברו, מהתנהגותו, ומדפוסי החשיבה אותם רכש במהלך חייו.
גוף האדם זוכר הכל. החוויות שצבר בחייו שמורות, משפיעות בהווה ובעלות יכולת השפעה בעתיד, אם במודע ואם לאו.
פסיכוקונקטיב היא שיטת טיפול הנוגעת בכל הרבדים ומסייעת לאדם לשנות את תפיסת המציאות, דפוסי החשיבה, דפוסי ההתנהלות וההתנהגות, מנקה ומטהרת משקעים חווייתיים ויוצרת חוויה מתקנת. החוויה החדשה משפיעה על התדר בגוף ומסייעת ליצור מציאות פנימית חדשה הרמונית ושלווה יותר.
הדגש בטיפול הפסיכוקונקטיבי מושם על החיבור והקשר בין האדם לעצמו, תוך יצירת הקשר הנע בציר הזמן, בין רצונותיו/מטרותיו לבין הפן המעכב הטמון בנבכי אישיותו ובתת המודע שלו. זיהו הפן המעכב מסייע להתיר את הפלונטר/להסיר את המחסום ולהופכו לנתיב חיובי בו יוכל האדם לפסוע מתוך מודעות וביתר קלות למען השגת מטרותיו.
הטיפול הפסיכוקונקטיבי נעשה בתקשורת מילולית, פיזית, אנרגטית ורוחנית. מושם בו דגש על חיבור וקישור אינטראקטיבי למטופל תוך כדי קבלת אינפורמציה ממנו ומהיקום. התהליך הוא דינאמי ואנרגטי ההופך אנרגיה פוטנציאלית לאנרגיה קינטית, מסיר משקעים אנרגטיים ומטעין אנרגיה מחודשת. המסע בדמיון מסייע למטפל להתחבר לעולמו הפנימי של המטופל על מנת ליצור שינוי עמוק במבנים השונים.
התהליך האינטגרטיבי הייחודי של השיטה מסייע לאדם להאיר את חייו ולראות את הדרך אותה הוא סולל מתוך מקום ער ומשפיע, הרמוני, חיוני, אנרגטי ובריא יותר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]