משתמש:AdiSigman/הזאבים של גרייס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

על הסופרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגי סטיווֹטֶר מתגוררת עם משפחתה בוירג'יניה. היא תולעת ספרים מילדותה, מאיירת חובבת, ומנגנת להנאתה בכמה כלים, ביניהם נבל קלטי, פסנתר וחמת חלילים. מגי מספרת שהרעיון לטרילוגיה הזאבים של גרייס נולד בזמן שחלמה חלום נפלא על זאבים ביער חורפי ועל ילדה ששומרת בלבה סוד: "למרות שלא ידעתי מהו הסוד, התעוררתי, כתבתי סיפור קצר, ואז הבנתי שאלה היסודות לספר החדש שלי."

על הספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרי הטרילוגיה תורגמו ל־32 שפות והיו לרבי־מכר באירופה ובאמריקה. רעד, הספר הראשון בסדרה, זכה בפרסים רבים ונבחר לספר השנה על ידי התאחדות הספריות בארצות הברית.

רעד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעיירה מרסי פולז יש הרבה זאבים אך תושבי העיירה אינם יודעים שרובם הם אנשי- זאב. בחורף, הם זאבים אך כאשר מספיק חם (בחלק מעונת הקיץ) הם חוזרים לדמותם האנושית.

גרייס בת ה-17, נמצאת פחות או יותר במרכזה של הסקלה שבין גיל הנעורים ועד לגיל הבגרות. היא טובה בלימודים, אבל בלי להתייחס ברצינות לחומר הנלמד. ההורים של גרייס נותנים לה לגדל את עצמה, בעוד הם עסוקים בעיקר בחייהם הפרטיים. לרוב הם מעדיפים לצאת לבלות בלעדיה. כשהייתה בת 8, חטפה אותה להקת זאבים מהנדנדה עליה ישבה. מסיבה לא ברורה, גרייס ניצלה ולא מתה. אחד הזאבים הציל את חייה, ומאז הוא שומר עליה. כל חורף הוא עומד בקצה היער הקרוב לביתה. הוא מביט בה בעיניו הצהובות והיא מביטה בו חזרה. היא לא מודעת לכך שהוא יכול לחזור להיות בן אדם כשמספיק חם בחוץ. אבל בעיירה הקפואה שבה היא מתגוררת אין הרבה ימי קיץ, והזדמנויות הפז שלו לפגוש בה הולכות ומתמעטות, בעיקר משום שימיו כבן אנוש הולכים ונעלמים ועוד מעט תגיע העת לחזור ולהתעטף בדמות הזאב לנצח.

שהות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סם וגרייס מצאו זה את זה ועכשיו עליהם להילחם כדי להישאר יחד אבל סם שוקע בהרהורים על עברו כזאב וגרייס מתמודדת עם עתיד שהופך להיות פחות ופחות בטוח. לתוך עולמם נכנס קוֹל, זאב חדש שעברו מלא כאב וסכנה הוא נאבק בשדים הפנימיים שלו, נלהב לקראת חייו החדשים כזאב ומכחיש את קשריו הקודמים כאדם. עבור גרייס, סם וקול החיים הם מאבק תמידי בין שני כוחות – זאב ואדם. גם האהבה חושפת שני פנים – נוסכת שלווה ומטלטלת, משחררת ולוכדת. כשעולמם הולך ומתמוטט סביבם, רק האהבה שעדיין משתהה תוכל להציל אותם.

נצח[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשסם פגש את גרייס, הוא היה זאב והיא הייתה נערה. סם נאבק להפוך לנער, ויחד הם גברו על המרחק שהפריד ביניהם בכוחה של אהבת אמת. וכך היה אמור סיפורם להסתיים. אבל גרייס לא נועדה להישאר אנושית. כעת היא הזאבה, ועל הזאבים של מרסי פולז מרחפת סכנת מוות- מסע ציד ראוותני שמאיים לשים קץ לחייהם.