לדלג לתוכן

משתמש:Adiben1986/תוכנית אימונים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תכנית אימונים היא מפרט עם הנחיות וסדר פעולות שניתן לבן אדם שרוצה להשיג את המטרות שלו באמצעות פעילות גופנית. לכל אדם יש מטרה שונה כאשר הוא מתחיל לבצע כושר גופני. ההבדלים בתכניות האימון גם הם לפי הצרכים של המתאמן שהמטרה היא להביא את המתאמן להשגת המטרה שלו בעזרת תכנית האימונים. השוני בין המתאמנים יכול להיות במין המתאמן (זכר /נקבה),בגיל של המתאמן ובמטרה שלו.

לדוגמה: תכנית אימונים לנשים יכולה להיות תכנית למתחילות או מתקדמות. או תכנית ששונה במהות שלה .אם אישה רוצה לרזות במשקל זה לא אומר שהיא רוצה לפתח מסת שריר או להשיג חיטוב ולכן התכנית שהיא תקבל תהייה שונה מתכנית של אישה שרוצה לעלות במסת שריר /לחטב את הגוף ולהישאר על אותו משקל גוף.


סוגי תוכניות אימונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • תוכנית אימון למתחילים A - לא סתם שמה של התכנית הוא על שם האות הראשונה ב-ABC: מדובר בתוכנית המתאימה למתאמנים מתחילים בשבועות הראשונים במכון הכושר.
  • תוכנית אימון מסוג AB - הוא מורכב משני אימונים - אימון A ואימון B. פעם אחת עושים אימון A וביום אחר נעשה אימון B וכן הלאה. בניגוד לתוכנית A לא נבצע את אותו האימון.
  • תוכנית אימון מסוג ABC - תוכנית למתאמנים יותר מנוסים שמגיעים לחדר כושר בדר"כ 4 פעמים בשבוע ומעלה. המטרה היא להתמקד עם יותר תרגילים וזוויות לכל שריר באופן ייחודי


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכנית אימונים לגברים