משתמש:Aiki krav maga/עמי ניב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עמי ניב עלה לישראל לעיר חדרה כשהיה בן שבע, זמן קצר לאחר עלייתו החל את דרכו באומנויות הלחימה. תחילה החל להתאמן בג'ודו ובג'יו ג'יטסו ובגיל 16 עבר להתאמן בשיטת ה"קרב מגע", והיה אחד התלמידים הבכירים של אימי ליכטנפלד ואלי אביקזר, ובעשור האחרון לחייו של אבי תורת ה"קרב מגע" הפך עמי ניב לתלמיד הקרוב ביותר לאימי ליכטנפלד הן מבחינה מקצועית והן מבחינה רוחנית. וכיום עמי ניב נחשב לממשיך דרכו.

את שירותו הצבאי העביר עמי ניב כמדריך כושר קרבי ומדריך קרב מגע במחלקת כושר קרבי בה"ד 8 עד יומו האחרון בשירות המילואים. בשיתוף עם כמה ראשי מחלקת כושר קרבי, אלוף משנה שלמה בן גל, אלוף משנה חיים תל-אביבי, אלוף משנה אבי חרוש ז"ל. יחד הגו והוציאו לראשונה לפועל תכנית הגנה עצמית לחיילות פיקוד הצפון. במקביל העביר עמי ניב אימוני קרב מגע ללוחמי יחידות מובחרות ומסווגות ביותר שהיו אחריות על מבצעים נועזים ביותר בצה"ל. עד היום, נחשב עמי ניב לאחד המדריכים הבכירים במחלקת כושר קרבי ואחד האישים הבולטים בתחומי הלוחמה בטרור, אבטחה ואכיפת החוק.

לאחר שירותו הצבאי ובמקביל להמשך אימוניו ועיסוקיו בתחום הביטחוני, לימוד יחידות מיוחדות אבטחה ואכיפת החוק, פתח עמי ניב מכון כושר ואומנויות לחימה בעיר מגוריו אשר בחדרה. משם החל את דרכו כאיש חינוך ומורה דרך לילדים ונערים רבים בעיר במקביל הדריך יחידות ללוחמה בטרור, אבטחה ואכיפת החוק והיה מייעץ למנהלים וקצינים בכירים. במשך השנים הפך עמי ניב לאחד התלמידים הבולטים והבכירים של אימי ליכטנפלד ואלי אביקזר בשיטת הקרב מגע. אלי אביקזר ועמי ניב הינם המייסדים של עמותת ק.מ.י - קרב מגן ישראלי. כמו כן, הפך לבן בית בביתו של אימי ליכטנפלד ואף סעד אותו עד ימיו האחרונים, איתו היה מבלה שעות בשיחות פילוסופיות על החיים והתייעצויות בנושאים מקצועיים. עמי ניב ראה באימי ליכטנפלד את מורהו הרוחני ומבחינה מקצועית קיבל ממנו את העקרונות הבסיסיים להגנה עצמית ברחוב ובשלב מסוים לאחר שנים של התייעצויות ודיונים אף קיבל את ברכת הדרך של אימי ליכטנפלד לייסד את שיטת קרב מגע אייקי עמי ניב.

ככל שהעמיק בתורות הלחימה השונות הרגיש עמי ניב חוסר בתשומת הלב על הנפש וההרמוניה. את הדרך להשלמת החסר מצא בשיטת האייקידו, לאחר השתתפות במספר סמינרים אצלי גדולי המורים באייקידו מצא את אדמונד קרן בשיטת Takemusu Iwama Ryu Aikido . עמי ניב התאמן תחת אדמונד קרן, אשר החליט לטפחו כאוּצִ'י-דֶשִי. לאחר שנתיים של אימונים אינטנסיביים הן בסמינרים וכן כאוּצִ'י-דֶשִי בביתו של אדמונד קרן, עבר עמי ניב את המבחן לחגורה שחורה באייקידו בהצטיינות בפני תלמידיו הבכירים של אדמונד קרן. והמשיך עמי ניב להשתתף ולהתפתח בסמינרים נוספים בתורות לחימה שונות כגון: ג'יו-ג'יטסו ואייקי-ג'יטסו תחת גדולי המורים בעולם.

במהלך שנות ה- 90, לאחר שראה לא מעט דרכים בעולם אומנויות הלחימה, התחיל עמי ניב לפתח שיטת קרב מגע אייקי עמי ניב אשר תיתן פתרונות חדשים להתמודדות עם נגע האלימות, הפשע והטרור הגואה בארץ ובעולם. עמי ניב ראה צורך לשלב רוגע ושלוות נפש יחד עם נחישות ואופי אגרסיבי הדרושים לכל אדם הנתון למצבי אלימות ברחוב. בנוסף, ראה צורך חיוני ביותר לדגש חינוכי חזק על סובלנות והקניית ערכים. כל אלו הובילו את עמי ניב לייסד את שיטת קרב מגע אייקי, זאת למרות גילו הצעיר יחסית למייסדי שיטות אחרות בעולם.

כיום עמי ניב מדריך יחידות עלית בתחומי הלוחמה בטרור האבטחה ואכיפת החוק באירופה, חבר העמים וברית המועצות זכה לכבוד גדול להדריך יחידות משטרה מיוחדות, כגון "אמון" של ברית המועצות ואף זכה לאזרחות ועבד בשיתוף עם גנרלים בכירים על שיטת הדרכה וטכניקות חדשות שהם התבססו על זכות האדם וחירותו תוך ביצוע משימות ושמירה על כח סביר שכידוע לכל משטרי הקומוניזם נושאים אלה היו זרים. וכל זה על מנת לקדם את שיטת קרב מגע אייקי עמי ניב בארץ ובעולם שהוא חזונו של עמי ניב. במקביל גדולי אומנויות לחימה מזמינים את עמי ניב לסמינרים שהם מעבירים לתלמידיהם הבכירים על מנת להעשיר את הידע של תלמידיהם בתחומי הלוחמה בטרור, אבטחה ואכיפת החוק.

כיום עמי ניב מתגורר בחדרה הוא מאמן את תלמידיו הבכירים, מעביר מחנות אימונים לכל תלמידי קרב מגע אייקי עמי ניב ומתפקד כנשיא בהתנדבות התאחדות קרב מגע אייקי עמי ניב. כמו כן, ממשיך לייצג את מדינת ישראל בסמינרים של לוחמה בטרור, אבטחה ואכיפת החוק, אומנויות לחימה, קרב מגע אייקי עמי ניב, בחוץ לארץ וזוכה לכבוד ולהערכה מקצועית.

עמי ניב

מייסד שיטת קרב מגע אייקי עמי ניב בארץ ובעולם.

תואר שני בסוציולוגיה ומנהל הספורט.

תואר שני במשפטים.

דאן 10 קרב מגע, ג‘יו ג‘יטסו ואייקידו.

מאמן ויועץ בכיר בתחום האבטחה ואכיפת החוק.