משתמש:Alush/חיים אלוש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חיים אלוש הוא אחד המו"לים העצמאים הבולטים בישראל בתחום העיתונות המקצועית הוא יסד את הירחונים "משוב חקלאות ו"גנים ירוקים" קבוצת משוב בראשה הוא עומד מארגנת בכל שנה שתי תערוכות בינלאומיות חשובות ביותר התורמות רבות לפיתוח תעשיות החקלאות והקלינטק(אנרגיה מתחדשת,טכנולוגיות מים,מיחזור,בניה ירוקה ותחבורה ירוקה) העולמיים. התערוכה השנתית "אגרומשוב" לחקלאות מתקיימת כבר 21 שנים ברציפות והתערוכה השנתית "קלינטק" לאיכות הסביבה מתקיימת כבר 15 שנים ברציפות. משבר המים והמזון בעולם גרמו לכך שעשרות אלפי אנשים מגיעים בכל שנה לתערוכות ומוצאים טכנולוגיות שיסייעו להם להגדיל את היבולים החקלאיים ולהגדיל את כמות המים הראויים לשתייה ולחקלאות.הוא מהמייסדים של ענף הקלינטק(טכנולוגיות ירוקות) התערוכה אותה ייסד לפני 15 שנים האיצה את התפתחות הענף בישראל תוך קידום טכנולוגיות חדשניות.

אלוש נולד ב13 לאוקטובר 1957 בישראל, הוא העורך האחראי והמייסד של "משוב חקלאות" ירחון חקלאות עצמאי שהוקם בספטמבר 1987 ו"גנים ירוקים" ירחון לענף הגינון שהוקם בשנת 1991. שני הירחונים תורמים תרומה רבה להפצת הידע המקצועי ולכל העוסקים בענף בישראל .

אלוש הוא עיתונאי ועורך בולט בתחום החקלאות בישראל,אשר מוביל קו עצמאי ולא פעם ביקורתי כלפי הממסד החקלאי ועל מדיניות האוצר, תרומתו רבה לחופש הביטוי בישראל מכיוון שרוב כלי התקשורת בישראל נשלטים ע"י מספר קטן של בעלי ההון "קבוצת משוב" החלה בשנת 1991 בארגון תערוכות חקלאיות, הראשונה נערכה בקיבוץ "גלאון" מתוך כוונה שהתערוכה תנדוד ברחבי הארץ. ב1992 התקיימה תערוכת "אגרומשוב" בקיבוץ תל-יצחק בשרון משנת 1993 עד שנת 1998 התקיימה התערוכה בקיבוץ געש. בשנת 1998 החליט חיים אלוש להפוך את התערוכות של קבוצת משוב לתערוכות בינלאומיות ומאז הן מתקיימות בגני התערוכה בתל-אביב. בשנת 2009 קיבל את אות "יקיר ענף הירקות" מטעם "ארגון מגדלי הירקות" במסגרת הועידה ה-14 של הענף.[1] בנימוקי הבחירה צויין:

"לפני 22 שנה הקים חיים במו ידיו את קבוצת "משוב", שהפכה לאחת החברות הבולטות בעולם בתחום התערוכות והכנסים הבינלאומיים בחקלאות ובאיכות הסביבה, ולמרות כל הקשיים הוא דבק ומתמיד בדרכו. לאחר שחרורו מהשירות הצבאי, החל לעסוק בעיתונאות. מוציא לאור את העיתון "משוב חקלאות".

ב1991-, בעידודם של חברים וחקלאים, מחליט אלוש לערוך את התערוכה החקלאית הראשונה ביוזמתו. דרך ארוכה עברה מאז התערוכה, וכיום היא תערוכה חקלאית בינלאומית שהייתה לסיפור הצלחה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אתר הקבוצהwww.mashov.net
  • אתר ארגון מגדלי הירקותhttp://www.yerakot.org.il/index.aspx?id=3546


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אתר ארגון מגדלי הירקות, קבלת אות יקיר ארגון מגדלי הירקות



[[[קטגוריה:עיתונאים עבריים]]]

[[[קטגוריה:עורכי עיתונים ישראלים]]]

[[[קטגוריה:פובליציסטים ישראלים]]]

[[[קטגוריה:בעלי טור ישראלים]]]