משתמש:Amira8862

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ג'יימס מקנזי פאלווז (באנגלית: James Mackenzie Fallows; נולד ב-2 באוגוסט 1948) הוא סופר ועיתונאי אמריקאי. שימש ככתב בירחון Atlanticבמשך שנים רבות. עבודותיו הופיעו גם במגזין New York times slite , ב- New York Revew, ב New yorker וב American prospect. ג'יימס פאלווז הוא העורך לשעבר של המגזין U.S. News & World Report. הוא שימש גם ככתב הנאומים הראשי של נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר בין השנים 1976-1979, ונחשב לאדם הצעיר ביותר שהחזיק במשרה זו.

פאלווז נולד בפילדלפיה, פנסילבניה, בנם של ג'יין מקנזי וג'יימס אלברט פאלווז, שהיה פיזיקאי במקצועו. פאלווז גדל ברדלנדס, קליפורניה וסיים שם את לימודי התיכון שלו. הוא למד היסטוריה של אמריקה וספרות בקולג' של הרווארד, שם שימש כעורך של העיתון היומי "הרווארד קרימסון". בשנים שבין 1970-1972, פאלווז למד כלכלה באוניברסיטת אוקספורד, כאשר באותם השנים, עבד גם כעורך וכתב של המגזינים Washington Monthly ו-Texas Monthly.

בין השנים 1996-1979 פאלווז היה עורך בוושינגטון של המגזין אטלנטיק, כאשר בתקופה זו היה גר בטקסס ו-4 שנים באסיה. הוא כתב למגזינים הללו בנושאים כגון: הגירה, מדיניות וביטחון, פוליטיקה, כלכלה, טכנולוגיית מחשב ונושאים אחרים. הוא הגיע עלה לגמר פעמיים וזכה בחמישה פרסים ובשנת 2003, זכה בפרס עבור "המדינה ה-51?" (אטלנטיק- נובמבר 2002, אשר פורסם שישה חודשים לפני הפלישה לעיראק למרות הקשיים שהיו בכיבוש. הוא זכה בפרס הסופר הלאומי וכן בפרס האמי בניו יורק בשנת 2010, על תפקידו כמארח בסדרה התיעודית "לעשות עסקים בסין".

בשנת 2003,כתב ג'יימס פאלווז, בירחון ATLANTIC MONTHLY על פרשת מוחמד א-דורה , לגבי התרמית שהתגלתה, ע"י הפיזיקאי נחום שחף, שבה הוא ציין, כי הספקולציה על מותו של מוחמד א-דורה החליפה עולם של גאומטריה ובליסטיקה, בעולם של פרנויה, פנטזיה ושנאה. בין היתר פאלווז, אשר הגיע במיוחד מארה"ב אז, בכדי לבחון בקפידה את ממצאי המחקר של הפיזיקאי נחום שחף, לא הבין מדוע העיתונות הישראלית לא הטריחה את עצמה, לבחון ממצאים על סף דלתה:" הם לא היו צריכים לחצות את האוקיינוס" הוא תמה. מאמריו של פאלווז שהיו בעלי השפעה רבה, עסקו במדיניות הצבאית ורכש צבאי. תהליכי הקבלה לקולג', טכנולוגיה, סין ויפן ומלחמתה של ארה"ב בעיראק. בשנים בין 1980-1990, פאוולז, היה פרשן מוכר של מהדורת חדשות הבוקר של תחנת הרדיו הציבורי לאומי. ומאז שנת 2009, הוא היה אנליסט מהדורת החדשות " סופשבוע בהתחשב בכל הנסיבות" {Weekend All Things Concedered} . בשנים 1996-1998,הוא כבר היה העורך הראשי של העיתונים Us News ושל World Report. פאלווז, היה המייסד ויו"ר של הקרן החדשה לאמריקה, ארגון ללא מטרות רווח, שהיה ממוקם בוושינגטון הבירה.

כתביו[עריכת קוד מקור | עריכה] פאלווס כתב במהלך הקריירה שלו 10 ספרים ובהם:

"National Defense" (עליו זכה ב-1983 בפרס הספר הלאומי) "Looking at the Sun" ‏(1994) "Breaking the News"‏ (1996) "Blind into Baghdad"‏ (2006) "Postcards from Tomorrow Square" ‏(2009) "China Airborne" ‏(2012). קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה] ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Amira8862/ג'יימס מקנזי פאלווס בוויקישיתוף כתבותיו של פאלווז באתר אטלנטיק

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.
קטגוריה:עיתונאים אמריקאים