משתמש:Asafbo/איסאי - זמני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

איסאי היא אומנות לחימה ישראלית טבעית מבוססת ביו-מכניקה. מדובר באומנות שלם ישראלית, ראשי תיבות של Israeli Art of Integrity ISAI, מתבססת על תנועות טבעיות של גוף האדם - הליכה, ריצה, זריקה והינה טבעית לחלוטין לאדם, ללא צורך בלימוד ממושך של תרגילים מרובים, תנוחות, או מאמצים קשים.

השיטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל השיטה בנויה על תנועה עקרונית אחת בלבד הדומה לתנועת הידיים בזמן ההליכה או ריצה או תנועת זריקה. תנועה זו הופכת לאין ספור תנועות בשינוים של זווית, גובה, סיבובים ועוד. התנועה החיצונית זהה לתנועה של האנרגיה הפנימית ("צ'י" בשפה הסינית, "פרנה" בהודית, "רוח" בעברית) וגם לתנועת הנשימה. ניתוח ביו-מכני של התנועה מאפשר למתאמן או למתאמנת לענות לשאלה מדוע יש לבצע תנועות בדרך מסוימת. הבנה זו מביאה לביצוע יעיל ושוטף ללא מעצרים, למהירות גבוהה מאוד של מכות או בעיטות ולזרימה חופשית של אנרגיה פנימית בתוך הגוף ויציאת האנרגיה החוצה לפי הצורך. למעשה אומנות הלחימה לפי ISAI זו היא טבעית לחלוטין לאדם, ללא צורך בלימוד ממושך של תרגילים מרובים, תנוחות, מאמצים קשים וכד'. זמן הלימוד קצר בהרבה בהשוואה לכל אומנות לחימה אחרת ויכולת קרבית הנרכשת הינה גבוהה ביותר. למעשה המתאמנים בשיטת ISAI משקמים יכולת טבעית שלהם ללחימה (Natural Fighting Ability - NFA).

פרקטלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקטל: צורה הנבנית באופן מחזורי, הדומה לעצמה בכל רמת פירוט.* באופן מעשי, "במקום הרבה תנועות קרביות ספציפיות ב-ISAI ישנה תנועה עקרונית אחת בלבד, שהיא תנועה טבעית, מולדת של אדם. כל תנועה, מכה, בעיטה, בריח והטלה מתבצעים בעזרת אותה התנועה עצמה. הזרימה של הטכניקות והתנועות מתבצעת ללא הפסקה או עצירה. כל תנועה עוברת ללא מאמץ לזו הבאה אחריה ומחזקת אותה, הרי כל התנועות הן למעשה אותה התנועה העיקרית" (משה גורליק).

ניתן לדמות את התנועה לחלקים במשחק פאזל, בו כל חלק הוא וריאציה של החלק האחר, כך שכל חלק יכול להתחבר לחלק האחר באינסוף קומבנציות אפשריות.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]