משתמש:Atopel/אשר טופל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ציור שמן אשר טופל

אשר (ליטו) טופל הוא צייר ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בשנת 1942 בשם מיגל-אוסקר בקוריינטס שבארגנטינה, לנתן ורבקה טופל. בהיותו ציוני נלהב בילה את נערותו בהכנות לקראת העלייה לארץ עם הגרעין של תנועת הנוער בה היה פעיל. בשנת 1962 נשא לאישה את שושנה טופל אותה הכיר בפעילויות של תנועת הנוער הציונית. לאחר שנת הכשרה בארגנטינה, עלו יחד עם הגרעין לארץ ישראל והתיישבו בקיבוץ מפלסים בשנת 1964. בשנת 1978 עקרו השניים עם שלושת ילדיהם לעיר אשקלון הסמוכה, בה הם מתגוררים כיום. במהלך שנותיו בקיבוץ השלים את לימודיו בהנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ואת מרבית שנותיו כמהנדס ומנהל בילה במפעל הטקסטיל פולגת בקרית-גת.

התפתחות אמנותית[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרות נטיותיו האמנותיות החל אשר להתפתח כצייר רק עם יציאתו לגמלאות. הוא החל בלימודי ציור אצל ריקרדו לפין, זיווה ילין וליאב מזרחי במכללת ספיר, פנינה בן גל באשקלון ומרכז מאירהוף לחינוך ואמנות במוזיאון ת"א אצל איילת כרמי. אשר הציג את ציוריו במספר תערוכות באשקלון ובראשון לציון. בנובמבר 2012 נפתחה תערוכת מיסטריו המציגה את ציוריו בגלריית ליאונרדו בתל-אביב.

עבודתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ציוריו של אשר הם בעיקר ציורי שמן על בד. ציוריו מבוססים לרוב על צילומים שונים שצילם בארץ או בעולם ועליהם הוסיף רובד של פרשנות אישית וחווייתית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]