משתמש:Avirot1/ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

המרכז האקדמי פרס הוא מוסד אקדמי ישראלי, מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, השוכן ברחובות. המרכז פועל מאז אוגוסט 2006, כמוסד ללא כוונות רווח. את המרכז האקדמי פרס יסדה עפרה אלול, שמכהנת כיום כיו"ר המרכז. נשיא המרכז האקדמי פרס הוא פרופ' רון שפירא והרקטור הוא פרופ' ראובן חורש.

עם פתיחתו של המרכז באוגוסט 2006, החליטו חברי הוועד המנהל של המרכז האקדמי לקרוא למוסד על שם נשיא המדינה וראש ממשלת ישראל לשעבר, שמעון פרס כהוקרה על פועלו ותרומתו לישראל. בהתאם לכך נקבע גם חזון המרכז החותר להיות מוסד אקדמי מוביל המשלב בין גישה חדשנית ייחודית בתוכניות הלימודים לבין מחויבות חברתית עמוקה ומתמשכת של מייסדי המרכז, עובדיו ותלמידיו.

יחידות אקדמיות ומסלולי לימוד:[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית הספר למנהל עסקים :[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראש בית הספר למנהל עסקים עומד רקטור המרכז , פרופ' ראובן חורש. בית הספר למנהל עסקים במרכז האקדמי פרס הוא הגוף האקדמי הגדול במרכז והוא כולל תכניות לימודים לתואר ראשון ושני במגוון רחב של התמחויות. תכניות הלימוד בו מתאפיינות בקשר הדוק ומעודכן למתרחש במשק הישראלי והגלובלי והן נבנו מתוך ראיית הצרכים החברתיים והכלכליים של ישראל.

בית הספר למדעי ההתנהגות:[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראש בית הספר למדעי ההתנהגות עומדת - פרופ' מלכה מרגלית. תכניות הלימודים בבית הספר למדעי ההתנהגות במרכז האקדמי פרס כוללות לימודי פסיכולוגיה וסוציולוגיה ומבוססת על הרעיון כי ידע בתחומים אלו מרחיב את סיכויי העתיד של הסטודנטים, בכך שהם מקדמים את העצמתם האישית, מפתחים ומחזקים את יכולותיהם וביטחונם בכוחם.

הלימודים בבית ספר למדעי ההתנהגות מקנים לסטודנטים הכרה של התפקוד האנושי הן בהיבטים פסיכולוגיים והן בהיבטים חברתיים. תכניות הלימודים מאפשרות לסטודנטים להתנסות במחקר ובעבודה עם ילדים ומבוגרים במסגרת פרויקט עבודת שדה. בנוסף התכנית מאפשרת להם להתמחות בנושאים אקטואליים ורלוונטיים לשוק העבודה כמו תקשורת ומשאבי אנוש.

בצד זה, תכנית הלימודים גם מכינה אותם ללימודי המשך לתארים מתקדמים בפסיכולוגיה ובמדעי החברה.

מסלולי לימודים לתואר ראשון:[עריכת קוד מקור | עריכה]

תואר ראשון B.A במנהל עסקים עם התמחות בשיווק. תואר ראשון B.A במנהל עסקים עם התמחות בניהול וארגון תואר ראשון B.A במנהל עסקים עם התמחות במימון וחשבונאות תואר ראשון B.A במנהל עסקים עם התמחות בחשבונאות. תואר ראשון B.A במדעי ההתנהגות עם חטיבה בתקשורת תואר ראשון B.A במדעי ההתנהגות עם התמחות בניהול משאבי אנוש.

מסלולי לימודים לתואר שני:[עריכת קוד מקור | עריכה]

תואר שני M.B.A במנהל עסקים עם התמחות בשיווק תואר שני M.B.A במנהל עסקים עם התמחות בניהול וארגון תואר שני M.B.A במנהל עסקים עם התמחות במימון וחשבונאות תואר שני M.B.A במנהל עסקים עם התמחות בייעוץ והתנהגות ארגונית תואר שני M.B.A במנהל עסקים עם התמחות בדיני עסקים תואר שני M.B.A במנהל עסקים עם התמחות בניהול עסקים גלובליים. במסגרת התמחות זו משתתפים הסטודנטים בפרויקט יזמות מעשי בהודו.

פעילות אקדמית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2009 קיים המרכז האקדמי פרס את הכנס האקדמי הבינלאומי הראשון שלו בנושא "שלום, אחווה וכבוד האדם בהגותן של שלוש הדתות המונותאיסטיות". (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3820665,00.html ) את הכנס ארגן המרכז בשיתוף עם משרד החוץ והשתתפו בו אנשי דת בכירים, חוקרי דתות וראשי מכוני מחקר מאוניברסיטאות בישראל ובחו"ל. בתום הכנס ניסחו המשתתפים בו הצהרה משותפת שבה הם קוראים להמשך הדיאלוג הבין דתי בין אנשי הדת, אנשי האקדמיה והמדינאים. הצהרה זו הופצה במדינות המוצא של החוקרים שהשתתפו בכנס כ"קול קורא" במטרה ליצור המשכיות בדיאלוג וכדי להעמיק את ההיכרות ההדדית בין בני דתות שונות.

פרופ' אישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיטת "הפרופסור האישי" הנהוגה במרכז מנחה את אנשי הסגל להעניק לכל אחד מהסטודנטים תשומת לב אישית וסיוע בעת הצורך. על פי שיטת ה 'פרופסור האישי', זוכה כל סטודנט לחונך אקדמי אישי , אחד הפרופסורים או המרצים הבכירים במרכז. "הפרופסור האישי" מלווה את הסטודנט במשך תקופת לימודיו, מייעץ לו ומסייע לו בכל הדרוש כדי שיוכל למצות את יכולתו האינטלקטואלית ולהגיע להישגים גבוהים.

מנטור עסקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרכז האקדמי פרס מתקיימת גם תוכנית חונכות מקצועית, המפגישה סטודנטים לתואר שני עם "מנטורים", דמויות בכירות מעולם העסקים. תוכנית המנטורים כוללת מפגשים אישיים, שבהם מייעצים המנטורים לסטודנטים בכל הנוגע להתלבטויות המקצועיות שלהם ולשאלות הקשורות בקידום הקריירה האישית. אנשי העסקים המשמשים כמנטורים במרכז האקדמי פרס פועלים בהתנדבות למען קידום הסטודנטים. על המנטורים נמנים בין היתר: לוני הרציקוביץ', ליאורה עופר, יעקב פרי, הראל ויזל, ניר למפרט.

פעילות חברתית וקהילתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

המרכז מכוון ומדרבן את הסטודנטים להיות מעורבים חברתית ולקחת חלק פעיל ותורם בחיי הקהילה. לשם כך יוזמים אנשי המרכז במשך כל השנה אירועים, כנסים, ימי מוקד והרצאות, חלקם בשיתוף עם הקהילה הקרובה, עבור הסטודנטים ובוגרי המרכז, בנושאים אקטואליים הקשורים בחברה הישראלית.

באוקטובר 2007, קיים המרכז את אירוע ההתרמה "הכסא האקדמי" למען עמותות המסייעות לילדים ובני נוער. (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3466076,00.html ) .

המרכז מקיים זו השנה הרביעית , סדרת ההרצאות חודשיות לקהל הרחב - "שני באקדמי פרס". ההרצאות בסדרה עוסקות בנושאים פופולאריים ואקטואליים לחברה הישראלית.

המרכז האקדמי פרס הוא אחד מנותני החסות לתחרות ה"תעשיידע" המתקיימת בחסות משרד החינוך והתאחדות התעשיינים. בהתאם לכך מעניק המרכז מידי שנה מלגות לימודים כפרסים לתלמידי תיכון שנבחרו כמצטיינים בתחרות.

המרכז מקיים גם ירידים שנתיים לקידום תעסוקה והתנדבות בשיתוף הסטודנטים והקהילה.