לדלג לתוכן

משתמש:Avishay88

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ההגירה האירופאית הגדולה לארגנטינה

[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההגירה האירופאית הגדולה התרחשה בסוף המאה ה19 ותחילת המאה ה20. הגירה זאת הורכבה בעיקר על ידי מהגרים מאיטליה וספרד, אבל בנוסף הגיעו מהגרים רבים מצרפת, גרמניה, ארצות מזרח אירופה, האיים הבריטיים ומדינות נוספות. הגירה זאת השפיעה רבות על המבנה הפוליטי והחברתי של ארגנטינה על ידי כך שמהגרים רבים הביאו איתם תנועות פוליטיות וחברתיות מארצות המוצא שלהם(לדוגמא תנועות פועלים, תנועות אנרכיסטיות ותנועות סוציאליסטיות).


לפני ההגירה, ארגנטינה הייתה מדינת בעלת אוכלוסייה דלילה. בתקופת השלטון הספרדי המתיישבים שבאו ליבשת אמריקה העדיפו מדינות כמו מקסיקו ופרו על פני הטריטוריות הדרומיות מכיוון שכמעט לא היו מקורות של עושר ובנוסף האוכלוסייה המקומית הייתה דלילה. בנוסף האוכלוסייה המשיכה להידלל במאה ה19, בעקבות מלחמת העצמאות של ארגנטינה ומלחמות האזרחים שהתרחשו. החוקה של 1853 קידמה הגירה אירופאית לארגנטינה בסעיף ה25, אשר אסר על כל מחסומים של הגירה.

למהגרים שהגיעו לארגנטינה לא הייתה לכך סיבה אחידה לכך שהם עזבו את ארצות מוצאם. חלקם חיפשו שיפור לאיכות החיים שלהם, למרות זאת רובם עזבו את ארצות מוצאם בגלל הקונפליקטים הארוכים שהתרחשו באירופה. חלק מהמהגרים מאיטליה וספרד היו חלק מפועלי האגודה בינלאומיים, וחלק מהמהגרים מגרמניה סולקו בעקבות צו של ביסמרק שאסר על סוציאליזם ב1878. חלק אחר מהמגרים מספרד ברח בעקבות המלחמה הקליסטית השלישית.