משתמש:Awolloch/לֶה קוֹמְט אוֹרִי - הרוזן אוֹרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סיפור האופרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתרחש בצרפת של המאה ה11 או ה 12

הנפשות:

·        אדלה (Adele) – אחותו של הרוזן מ Formoutiers שיצא למסע הצלב.

·        ראגונדה (Ragonde) -  חברתה של אדלה שגם בעלה יצא למסע הצלב.

·        הרוזן אוֹרי (Ory)– בליין צעיר ורודף נשים.  שואף לפתות את אדלה.

·        ראימבו (Raimbaud) – ידידו ועוזרו של אוֹרי.

·        המורה הקשיש של אוֹרי ושליחו של אביו.

·        איזוליה (Isolier) – הפאז' של אוֹרי, אהובה של אדלה.

מערכה ראשונה

אחיה של אדלה, אדון הטירה, יצא למסע הצלב בראש חבורה מגברי הכפר. אדלה מסתגרת עם אלמנות הקש  בטירה ונשבעת שאף גבר לא יכנס לשם עד שאחיה ואנשיו יחזרו ממסע הצלב.

אוֹרי מתחפש לנזיר קדוש נודד. אנשיו ובראשם ראימבו, דואגים להפיץ את תהילתו כעושה נסים. נשות הכפר והטירה , שגבריהן נסעו למסע הצלב, באות לבקש עזרה רוחנית ומקבלות בהזדמנות גם "מגע אישי" מאוֹרי.

ראגונדה מספרת ל"נזיר"  כי נשות הטירה נדרו לחיות כאלמנות עד שגבריהן יחזרו ואילו אדלה במצב רוח רע ומלנכולי. לכן גם היא תבוא לקבל עזרה רוחנית מהנזיר הקדוש.

מגיעים איזוליה והמורה. איזוליה הולך שולל אחרי התחפושת אך המורה חשדן. הוא מכיר את השטיקים של אוֹרי ומחפש אחריו בשליחות אביו. איזוליה מספר לנזיר (אוֹרי) כי הוא מאוהב באדלה וכי בתוכניתו להתגנב לטירה בתחפושת של עולת רגל. הוא גם מבקש מאוֹרי שייעץ לאדלה לנהל פרשת אהבים.

הנזיר משחרר את אדלה משבועת ההינזרות והיא מודה כי היא מאוהבת באיזוליה, אך הנזיר (אוֹרי) מזהירה מפניו כי הוא הפאז' של הרוזן אוֹרי הידוע לשמצה. אדלה מזמינה את הנזיר אל טירתה אך המורה חוזר וחושף את זהותו האמיתית של תלמידו אוֹרי. כולם נדהמים. במקביל מגיעה ידיעה כי הגברים כבר בדרך חזרה ממסע הצלב ויחזרו בקרוב. אוֹרי מחליט להשתמש בתוכנית של איזוליה ולהיכנס לטירה עם אנשיו המחופשים לעולות רגל.

מערכה שנייה

בערב  משתוללת סערה. בזמן שנשות הטירה מדברות על תעלוליו של הרוזן אוֹרי נשמעות דפיקות על הדלת: עולות רגל שנלכדו בסערה ונמלטות מהרוזן אוֹרי מבקשות מחסה. אדלה מורָה להכניסן. אוֹרי המחופש עכשיו לעולת רגל מודה לאדלה על הכנסת האורחים. אדלה מצווה להגיש לאורחות ארוחת ערב הולמת, אבל ראימבו  משוטט בטירה ומוצא את מרתף היינות. אנשי אוֹרי משתכרים ובינתיים מגיע איזוליה ומזהה אותם. הוא מזהיר את אדלה כי האורחות שלה אינן אלא הרוזן אוֹרי ואנשיו.

אדלה ואיזוליר מתכננים להפיל את אוֹרי בפח, מה גם שאחיה ואנשיו צפויים לחזור בכל רגע. איזוליה  נכנס עם אדלה לחדר השינה שלה כדי להגן עליה. הם מכבים את כל האורות. זו ההזדמנות שאוֹרי חיכה לה. הוא מתגנב לחדר השינה של אדלה וחושב שהוא מנשק ומלטף את אדלה, אך לא – זה איזוליר!

   }הערה: הבמאים השונים מנצלים היטב את הסיטואציה של אדלה במיטה עם שני הגברים!{

חצוצרות מבשרות שגברי הטירה חזרו. האורות נדלקים ואוֹרי מגלה את האמת ואין לו אלא לברוח מובס ומבוזה הרחק מחמתה של אדלה.