משתמש:Bzbnshlm/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Bzbnshlm.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Bzbnshlm.


העברה קלסיתאנגלית: classic pass) היא מהלך זריזות ידיים שמשמש בקסמי קלפים, בעיקר להעברה של קלף מאמצע החפיסה לתחתיתה, או למיקום העליון בה. המהלך מחליף בין שתי חצאי חפיסת קלפים – החצי העליון נהייה התחתון, והתחתון מחליף את העליון. כל זאת קורה באופן נסתר מן העין, זריז ובלתי נראה ככל האפשר לצופים. המהלך נפוץ מאוד בקסמי קלפים שונים ונחשב לבסיסי והכרחי בעיני קוסמים רבים. עם זאת, זהו מהלך מסובך ומאוד לא פשוט לביצוע, שפעמים רבות מביא לכדי סכנה את הקסם כולו.

שימושים ומטרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההעברה הקלסית היא מהלך בודד בתוך רצף מהלכים של קסם קלפים, והיא משמשת להשגת "תת מטרה" בתוך האפקט כולו. המהלך משמש בדרך כלל לשליטה בקלף - כלומר, העברה של קלף מסוים למקום ידוע בחפיסה, כשלצופה נדמה כי הוא אבוד במרכזה. בדרך כלל השליטה תעביר את הקלף למיקום העליון, לעתים לתחתון, ובגרסאות שונות של ההעברה גם למיקום אחד מתחת לעליון. כל גרסה של ההעברה מתחילה כשהקלף הנשלט באמצע, וממשיכה בפיצול של החפיסה לשתיים, בדרך כלל על ידי דחיסת הזרת בין שני חלקי החפיסה. מקום הפיצול משתנה בין סוגי ההעברות.

  • שליטה למיקום העליון: הקוסם מחלק את הערמה מעל הקלף הנשלט, כך שהקלף המבוקש הוא הקלף העליון בחפיסה התחתונה. לאחר ההחלפה, החפיסה התחתונה תעבור למעלה והקלף יהיה העליון בחפיסה כולה.
  • שליטה למיקום התחתון: הקוסם מפריד את החפיסה מתחת לקלף הנשלט, כך שהוא התחתון שבחפיסה העליונה. לאחר המהלך, החלק העליון יועבר למטה, והקלף יהיה התחתון בערמה כולה.
  • שליטה למיקום אחד מתחת לעליון: גרסה זו היא בעצם העברה למיקום העליון, אך כל המהלך נעשה תחת מחסה של קלף אחד עליון, שאינו "משתתף" בהעברה.

שיטות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המהלך ידוע ברמת הסיכון הגבוהה שלו ומורכבותו, ולכן התפתחו שיטות שונות להסתרת המתרחש מעיני הצופים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]