משתמש:C0158488/כריס אנדרסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כריס אנדרסון הוא העורך של המגזין הטכנולוגי wired.

כאן יופיע תאור הערך. אנדרסון נולד בלונדון בשנת 1961 למשפחה בעלת היסטוריה חברתית וכלכלית ענפה. סבו, פרד האוזר המציא את מערכת הממטרות האוטומטית ואביו היה עיתונאי שנהג לשהות באירופה ולבסס קשרים עם הסובייטים. כיום, הוא מתגורר בקליפורניה עם חמשת ילדיו ואשתו. לפני שהצטרף למגזין wired עבד אנדרסון ב- The Economist שבו הוא השיק את הכיסוי למגזין האינטרנט. בבלוג שלו הוא כתב שהוא לא עבר את הסיבוב הראשון בקולג' והעביר את שנות העשרים שלו בבטלה שבסופה השתלמה לו. הוא חזר ללמוד והשלים את התואר שלו בפיזיקה באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון. בשנת 1986, כשהיה בן 25, היה עוזר מחקר במחלקה לפיזיקה באוניברסיטה ולאחר קריירה קצרה כעוזר למדען הראשי במשרד התחבורה האמריקני, פנה אנדרסון לתחום שבו הוא עוסק עד היום – עיתונות.

בין השנים 1988-1994 עבד אנדרסון בכמה מגזינים מדעיים חשובים: The Scientist, Nature, ו-Science, וב-1994 עבר לעיתונות מיינסטרימית בהרבה – עורך מדור הטכנולוגיה של האקונומיסט. אנדרסון נשאר באקונומיסט, בתפקידים שונים, עד שנת 2001. הוא היה ראש הדסק של העיתון בהונג-קונג ועורך חטיבת העסקים של אסיה, ואחר כך ערך את מדור העסקים שלו. השנים באקונומיסט נתנו לו מטאפורה חדשה להבין דרכה את העולם – המטאפורה הכלכלית. בהמשך התמונה אנדרסון להיות העורך של המגזין הטכנולוגי "Wired". בשנת 2007 אנדרסון ייסד את GeekDad- "בלוג תעשה את זה בעצמך" שהפך להיות חלק מ- wired.com.

תיאורית "הזנב הארוך" שנכתב לראשונה בשנת 2004 במאמר: The Long Tail: Why the Future of Business is Selling Less of More שהופיע בניו יורק טיימס ברשימת מכירות מתייחסת באהדה לחידושים בתחום הדור השני של האינטרנט (הווב 2) ועסקי הבידור. לפי תיאוריה זו, רשת הדור החדש של האינטרנט, מאפשרת לקנות מגוון רחב של מוצרים בעלי פופולריות נמוכה, לעומת החנויות הרגילות שמציעות מגוון מצומצם של מוצרים שהם פופולריים. לפי אנדרסון, חברות כמו "אמזון" ו"נטפליקס" מרוויחות יותר ממכירת מוצרים אקלקטיים שאין להם ביקוש, מאשר מכירה של מוצרים בעלי ביקוש גבוה. לפי תיאוריה זו, כאשר נותנים להמון את מרחב הבחירה, הטעם שלו מגוון מכל מגוון שמוגבל באופן פיזי. התממשות הזנב הארוך מושגת בעיקר בגלל שהרשת מאפשרת מרחב בלתי מוגבל (כמעט) של אחסון זאת, בניגוד לחנויות ששם יש משמעות לכל חלקת מקום ולכן, החנויות עובדות על שיווק של מוצרים רבי מכר.


בנוסף, מציג אנדרסון בספר הקרוי על שם המונח "כלכלת חינם" את המחיר הצונח בכל התחומים. לא רק של מוזיקה, ספרים והרצאות; גם של כרטיסי טיסה, מכוניות, פעולות בבורסה, אופניים, כלי סכו"ם. כל אלה מצטמקים. בעולם שבו העלות השולית - מחיר הייצור של יחידה אחת נוספת - צונח, גם המחיר לצרכן קטן. ובעולם כזה, אנדרסון טוען, החינם הוא מודל עסקי מנצח. כתוצאה מהעלויות הצונחות, הציבור הרחב ייהנה ממתנות חינם, מכלכלת מתנות. כלכלת החינם מבוססת על שיטה שבה חלק מהצרכנים משלמים על מוצרי פרימיום והציבור הרחב נהנה מהשירותים, או המוצרים בחינם. די בשיעור קטן של משלמים כדי לממן את השירותים גם לאלו שנהנים מהם בחינם. דוגמה לכך, הם אתרים כמו פליקר שנותנים לכולם שירות בסיסי בחינם, אבל למשתמשים כבדים השירות בתשלום וכך כולם נהנים.



כריס אנדרסון[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכן הכותרת.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שם סופר, שם ספר, שם הוצאה, תאריך הוצאה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראיון עם כריס אנדרסון, יוטיוב: http://www.youtube.com/watch?v=R9wuTit9OJY הרצאה של כריס אנדרסון מסביר על תיאורית הזנב הארוך, יוטיוב: http://www.youtube.com/watch?v=0Yku0GTrcuw כתבה באתר "כלכליסט" על כריס אנדרסון: http://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3149862,00.html כתבה באתר "כלכליסט": http://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3091182,00.html הבלוג של כריס אנדרסון במגזין הטכנולוגי wired, בו משמש אנדרסון עורך. תיאורית הזנב הארוך: http://www.longtail.com

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]