משתמש:CalcifyWeaver/Pathfinder

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

משחק התפקידים Pathfinder הוא משחק פנטזיה (RPG) שפורסם בשנת 2009 על ידי החברה Paizo. שיטת המשחק מרחיבה ומשנה את מערכת ההתייחסות (SRD) של מהדורה 3.5 של מבוכים ודרקונים (D&D) אשר התפרסם על ידי אשפי החוף, תחת רישיון משחק פתוח (OGL), ונועד לתת תאימות לאחור עם המהדורה הזו.

פת'פיינדר נתמך ומתרחב באופן רשמי על ידי כתבי עת שונים אשר מתפרסמים כל כמה זמן עם תוכן צד שלישי  אשר נוצר כדי להיות תואם עם המשחק הן משחקית והן סיפורית.

שיטת המשחק של פת'פיינדר נפוצה ומשוחקת בהיקף רחב ידיים בארץ, וחוגים רבים משתמשים בה כפלטפורמה הראשית שלהם - דבר שעודד את תירגום השיטה לעברית בכדי להנגיש את המשחק לכלל שחקני התפקידים בארץ.[1]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל בשנת 2002, Paizo לקח ידו בפרסום המגזינים הדרקון וצינוק. המגזינים, אשר היו על משחק התפקידים מבוכים ודרקונים (D&D), ופעלו תחת חוזה המפרסמים הרשמיים של 'מבוכים ודרקונים' -  אשפי החוף. אשפי החוף, בחרו לא לחדש את החוזה בתחילת 2007, ו-Paizo החלה לפרסם את Pathfinder כתחליף.[2] באוגוסט 2007, אשפי החוף הודיעו על השחרור המתקרב של 4 מהדורה של D&D, אשר תחליף את גרסה 3.5. רבים בצוות Paizo היו מודאגים מדרישות מגבילות אשר נוצרו תחת מערכת רישיון המשחק של מהדורה 4 בעת שחרורו.[3]

במקום להמשיך את התמיכה במבוכים ודרקונים, פאיזו, שחררו עצמאית משחק תפקידים פורץ דרך אשר היווה מעין גרסה משודרגת של גרסה 3.5, תחת רישיון המשחק הפתוח סביב שימוש בגרסה ישנה יותר.[4][5] בחודש מרץ 2008, הוכרז המשחק ותוכנן במהלך השנה באמצעות מודל פלייטסט פתוח, שבו שחקנים יכולים לנסות את המערכת ולפרסם את המשוב שלהם עליו באתר של פאיזו.[6]

Paizo הכריז על  מהדורה שנייה של פת'פיינדר ב-2018. כמו המהדורה הראשונה, המשחק יהיה פתוח לפלייטסטים.[7]

השיטה תורגמה בעברית על ידי ערן אבירם והתפרסמה במספר חנויות גדולות וקטנות באוקטובר 2015.

בארץ רצועות המשחק הרשמיות של Paizo רצות בכנסים רבים ואירועי משחק שולחניים נרחבי היקף תחת השם "אגודת מגלי הארצות", והיקף המנחים והמתנדבים אשר מריצים את המערכי משחק בהתנדבות בפלטפורמה השולחנית גבוהים ומקבלים גיבוי רשמי מהחברה Paizo.[8]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ על התרגום לעברית, באתר www.dwarves.org.il
  2. ^ "'Dragon' and 'Dungeon' Magazines to End Paizo Launching 'Pathfinder'". ICv2.com. 20 באפריל 2007. נבדק ב-2 באוקטובר 2013. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Tito, Greg (28 בדצמבר 2011). "The State of D&D: Present". The Escapist. נבדק ב-1 באוקטובר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ LaSala, Jeff (25 במרץ 2008). "7 Role-Playing Games You Should Play on International TableTop Day". Geek O System. Geekosystem, LLC. נבדק ב-10 באפריל 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Baichtal, John (25 במרץ 2008). "No D&D 4E for Paizo?!?". Wired.com. Conde Nast. נבדק ב-1 באוקטובר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "Welcome to the Pathfinder Roleplaying Game!". 11 באפריל 2014. נבדק ב-17 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Pathfinder Playtest".
  8. ^ אגודת מגלי הארצות של פת'פיינדר (Pathfinder society), באתר הפונדק