משתמש:ChandraHelsinky/הבלט הישראלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של ChandraHelsinky.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של ChandraHelsinky.
הבלט הישראלי

הבלט הישראלי הוא להקת מחול שמבצעת יצירות של בלט קלאסי ובלט ניאו-קלאסי. היא נוסדה ב -1967 על ידי ברטה ימפולסקי והלל מרקמן שהצליחו במשך 45 שנים. החברה מבצעת לעיתים קרובות עבודות כוריאוגרפיות חדשות, ובנוסף היא חברת הבלט המקצועית היחידה בישראל המפעילה יצירות של הרפרטואר הבינלאומי הקלאסי. הבלט הישראלי מקיים סיורים בינלאומיים. ההנהלה החדשה ממשיכה את מסורת הבלט הישראלית של שימור והזנה של האמנות הקלאסית ובמקביל להביא לשיפוץ ולחזון הדדי של שילוב האמנות הקלאסית והתרבות הישראלית, על מנת שהטכניקה של פוינט והאסתטיקה של הבלט ימשיכו להיות משמעותיים חלק מעולם המחול הישראלי. החברה מתגוררת במרכז הבלט הישראלי החדש בתל אביב, המאובזר באולם החזרות הגדול ביותר בישראל עם 250 מושבים. הבלט הישראלי ייצג את ישראל בסיורים ברחבי העולם ובפסטיבלים חשובים באירופה, באסיה ובאמריקה.

המייסדים ברטה ימפולסקי והלל מרקמן נתנו הופעה ראשונה של הבלט הישראלי ב -25 בינואר 1967, עם קבוצה של רקדנים צעירים, בחולון. ג 'ורג' Balanchine נתן רשות לבצע את עבודתו סרנדה בשנת 1975, ובשנת 1981 הוא נתן זכויות ביצועים חינם על כל עבודותיו לחברה.

לבלט הישראלי יש מתקנים משלו בתל אביב. המתקנים הללו כוללים בית ספר פורמלי לבלט, הנקרא "מרכז הבלט הקלאסי", שהוא המוסד הישראלי המוביל ובית ספר לבלט לכל הגילאים. כל אימון הוא עם מיטב המורים והמוסיקאים אשר מחפשים את השאיפה למצוינות, על מנת שהסטודנטים יהיו מוכנים להצטרף לחברות הבלט בארץ ובעולם.

הבלט הישראלי מעניק לג'ורג 'בלנשיין יצירות רבות ברפרטואר הנוכחי, הודות לנדיבותו בכך שהוא מעניק לחברה זכויות ביצוע בחינם. Balanchine עובד הרפרטואר כוללים סימפוניה ב C, ריקוד מרובע, La Valse, קונצ'רטו Barocco ואת ארבעת המזג. כמו כן ברפרטואר יצירות מודרניות של כוריאוגרפים כמו כריסטיאן ספאק, רודי ון דנציג, יאן לינקולנס, לאר לובוביץ 'וקז'ישטוף פסטור. לחברה יצירות מקוריות רבות ברפרטואר שלה על ידי הבמאית האמנותית ברטה ימפולסקי. מלבד היצירות המקוריות שלה, ימפולסקי יצרה כוריאוגרפיה חדשה עבור היפהפיה הנרדמת. לבלט הישראלי יש מגוון של בלט קלאסי באורך מלא, כולל אונייגין, ג'יזל, דון קישוט, רומיאו ויוליה וסינדרלה. הבלט הישראלי הוסיף לאחרונה יצירה מודרנית מתקבלת היטב לרפרטואר שלו, "היקריזטו" של איציק גלילי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

http://www.iballet.co.il/eng