משתמש:Chen.sharabi/מוחות אפלים (סרט משנת 2018)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הסרט מוחות אפלים (באנגלית: The Darkest Minds) יצא ב2 באוגוסט 2018 (סינגפור) והופק ע"י אולפני 20th CENTURY FOX ואולפני 21 LAMPS

עלילת הסרט

הסרט נפתח עם סיפורה של רובי דאלי (אמנדלה סטנדברג) כאשר חברתה בכיתה לפתע מתה ממח "ניוון מוחי אידופתי לנעורים", 90% מילדי המדינה מתים. הנשיא גריי שבנו ניצל ונדבק ממחלת הניצולים ונברא ממנה מדבר פני האומה ומבקש מכל ההורים לשלוח את ילדהם למרכז הרפואי למחלות כדי לעזור לילדהם.

באותו זמן רובי והוריה חוגגים לרובי יום הולדת ורובי חולה גם היא במחלת הניצולים. כאשר היא קמה בבוקר הוריה לא זוכרים אותה ומשום כך הם מתקשרים לרשויות שהם לוקחים אותה למחנות של הניצולים.

בבדיקה אשר הרופא במחנה עושה לה הוא בודק אותה ומסביר לה על רמות המחלה (מהנמוך למסוכן): הירוקים, בעלי רמת ידע נשגבת. הכחולים, יכולים להוזיז דברים בעזרת כוח המחשבה. הזהובים, יכולים לשלוט בחשמל. מעליהם נמצאים האדומים, מסוכנים, יכולים לשרוף כל דבר בעזרת גופם. ומעליהם, ברמה הכי גבוה, הכתומים. הכתומים יכולים לשלוט במוח של אנשים אחרים, וההוראה היא לחסל אותם מידית. כאשר הרופא מגלה שרובי כתומה הוא מנסה להרוג אותה אבל היא מצליחה להשתלט לו על המחשבות ולגרום לו לחשוב שהיא ירוקה.

כעבור שש שנים כל המחנה עובר בדיקה חוזרת שם מגלים שרובי היא כתומה אך הרופאה קייט בגבי (מנדי מור) עוזרת לה לברוח. בדרך היא מסבירה לה שהיא חלק "מהליגה", אשר עוזרת להציל ילדים בעיקר מהרמה העליונה של הטבלה, כדי להילחם כנגד המחנות. היא נותנת לה מכשיר איתור ורק שהיא מפעילה אותו הליגה יכולה לאתר אותה. לאחר מכן היא פוגשת את רוב, ידיד של קייט מהליגה היא חודרת לראש שלו ומגלה שהוא חטף ילדה. כאשר היא נכנסת לחנות נטושה היא מוצאת שם ילדה קטנה בעלת כוחות זהובים. היא רודפת אחריה ולאחר תחנונים היא נותנת לה לברוח איתה.

היא מכירה את החבורה שעוזרת לה לברוח: זו (מיה ציץ') בעלת כוחות זהובים, צ'רלס (סקיילן ברוקס) בעל כוחות ירוקים וליאם (האריס דיקינסון) בעל כוחות כחולים. במהלך הבריחה הם מגלים שליידי ג'יין (גוונדלין כריסטי) ציידת של הממשלה רודפת אחריהם ומנסה לצוד אותם, לאחר מכן הם מגלים שהליגה שוב רודפת אחריהם. בסופו של דבר הם מצליחים לחמוק מהם. הם מספרים לה שהם נוסעים ל"איסט ריבר" המקום שבו הילדים יכולים לחיות באופן חופשי. את המקום מנהל "הילד החמקמק" לא יודעים מי הוא רק ידוע שהוא ברח ממעצר 4 פעמים ושהוא כתום.ליאם מספר לרובי שאח שלו והוא הצטרפו לליגה ושם הוא גילה שהליגה רק צריכה אותם, ולא דואגת להם. לאחר מכן הם מתקרבים.

הם עוצרים בקניון עזוב לקחת אספקה שם הם פוגשים עוד חבורת נערים שמספרים להם שהם באים מ"איסט ריבר" ושהם שליחים של ה"ילד החמקמק". אך הם לא מוכנים לגלות איפה נמצא המחנה. לאחר שרובי נכנסת לאחד הילדים לראש הוא אומר רק אי.די.או. לאחר מכן רובי וצ'רלס מנסים לנתח מה זה אומר הם מצליחים להתחבר לרשת רדיו אשר אומר להם את מיקום ה"איסט ריבר" אשר נמצאת באגם פרינס, וירג'יניה.

החבורה מחליטה לקחת את רובי לביתה, הם נפרדים ממנה. אך ברגע האחרון כאשר היא מגיעה לביתה היא יודעת שהוריה לא יזכרו אותה ויזמנו את הרשויות. היא מחליטה לא היכנס לבית ולחזור לחבורה. היא פוגשת את ליאם בדרך והוא מנסה לנשק אותה אך מקבל דחייה והם חוזרים יחדיו כאשר הם מגיעים לואן חזרה הם מגלים שליידי ג'יין שם והיא שבתה את זו וצ'רלס היא מנסה לקחת גם את ליאם וגם את רובי למניע לבצע כסף. ליידי ג'יין מנסה לקחת את רובי גם אך רובי מפעילה עליה את הכוחות שלה. וגורמת לה ללכת. לאחר מכן היא מתעלפת. שהיא מתעוררת היא חושבת שהיא לא רצויה יותר בפני הילדים לאחר שגילו כי שיקרה להם לגבי הצבע שלה אבל היא מגלה שהם סולחים לה ושהם ממשיכים ללכת ביחד.

בסופו של דבר הם מגיעים למחנה שם הם פוגשים את "הילד החמקמק" שמסתבר שהוא קלאנסי גריי (פטריק גיבסון) בנו של ראש הממשלה שכאמור נלקח לטיפול והוא הבריא. ליאם ורובי מתקרבים ביחד במסיבה .

קלאנסי מתחיל לאמן את רובי איך להשתמש בכוחות הכתומים. הם מתקרבים. היא מספרת לו שכאשר היא הייתה קטנה היא מרוב פחד מחקה מההורים שלה את הזיכרונות שקשורים אליה ובכך הם לא זכרו אותה. קלאנסי מגלה שרובי יותר חזקה ממנו. הוא מצליל להבין איך היא עשתה את זה ומנסה להשתלט עליה ולנשק אותה אך היא מתנגדת. היא פוגשת את ליאם ביער והיא מעבירה לו את מה שקרה. ליאם מתעצבן. והחבורה מחליטה לברוח.

בדרך ליציאה הם פוגשים את הצבא. קלאנסי מצליח להשתלט על מוחו של ליאם ולמנוע ממנו להשתמש בכוחות שלו. הם מגלים שקלאנסי חלק מהממשלה שאביו כבר ממזמן לא שולט במדינה אלא הוא. הוא משחרר את ליאם .החבורה מנסה לברוח וכל הילדים גם כן. הממשלה מביאה למחנה ילדים אדומים אשר מציתים את המחנה הם נלחמים מולם ומול קלאנסי. קלאנסי מנסה להילחם להשתלט על רובי ולסדר לה את המחשבות. רובי מצליחה להימלט. בדרך היא מוצאת את צ'רלס שקיבל כוויה בדרגה גבוהה בגרון הם אינם יודעים איפה זו וליאם. רובי מחליטה לקרוא לליגה בעזרת החיישן. בבוקר ליאם מוצא אותם ומספר להם שזו הלכה לקבוצת הילדים ורובי מספר לו שהליגה בדרך ואומרת לו ללכת הוא מתעקש להישאר.

היא מתעוררת בבית של הליגה וקייט מספרת לה שצ'רלס בבית חולים ושליאם בחדר אחר, רובי הולכת אליו הם מדברים ומתנשקים במהלך הנשיקה רובי מחליטה למחוק מליאם את כל הזכרונות שלו ממנה ובכך הוא מחליט לעזוב את הבית.

הסרט מסתיים בכך שליאם הולך, זו הולכת עם הקבוצת הילדים, וצ'רלס נמצא בבית החולים ורובי מצתרפת לליגה.