משתמש:Chenlevy~hewiki

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אז אתם רוצים לדעת מי זה החן לוי הזה שכתב את השטות שקראתם זה עתה?

זה אני. יליד 1968. אני אוהב מחשבים מאז שראיתי מחשב בפעם הראשונה (הייתי אז בן 9). היום, בוגר תואר ראשון במדעי המחשב ועובד כמהנדס תוכנה בתחום תקשורת נתונים.

להוציא משחקים עם מסופי VT, הנסיון הראשון שלי עם מחשבים היה כתיבת תוכניות מסוג:

 10 print "Chen ",
 20 goto 10

בבייסיק של Commoder PET . אבל כאשר הגיע מחשבי ה- Commodore64 המהוללים לחדר המחשבים של בית הספר התיכון, שרת בית הספר היה צירך לגרש אותי משם בחמש אחרה"צ כי הוא כבר רצה ללכת הביתה.

במהלך השנים למדתי ועבדתי עם Logo, Pascal, MAGIC II, מיכה8, C, C++. השתמשתי ב- DOS 3.2-6.2, Windows 3.11-95, Novell Netware וקצת יוניקס.

אני חושב שאהבתי לנושא נובעת מההרגשה, שבכל יום עשוי לצאת דבר חדש וטוב יותר ממה שהיה אתמול. ההרגשה הזאת החלה להעלם ביום שבו קבלתי את דיסק הבטא של Windows 95 ויגליתי לחרדתי שלא אוכל להמשיך להשתמש ביעילות במנהל קבצים עם ממשק MDI. או אולי זה היה מקודם יותר כאשר עברתי מ- DOS 5.x ל- DOS 6.x וגיליתי ש- DOS-Shell אינה מוכללת, או כאשר עברתי מ- DOS 4.x ל- DOS 5.x וגיליתי שפקודת comp נפקדת.

עם הזמן הלכתי וחששתי משידרוגים. עליית גירסה עלולה היתה להפוך תוכנת Freeware ל- Shareware וא להעלים יכולת שחשבתי אותה לחיונית. התחלתי לאהוב מחשבים פחות. עד שנחשפתי לעולם התוכנה החופשית.

היום אני לא רק מצפה לעידכונים, אלא אני מקבל אותם הרבה יותר מהר מאי פעם בעבר. כל גירסה טובה מקודמתה, יציבה יותר וחופשית לפחות באותה מידה.

מה נשאר לומר:

 apt-get update
 apt-get upgrade

ואני שוב אוהב מחשבים כמו פעם, וממתין בכיליון עיניים לגרסה הבאה.

- אז לא יכולת לומר שאתה חנון ולחסוך מאיתנו את כל המלל מיותר הזה?

- יכולתי. סליחה.