משתמש:Chupupu/דין דוד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: אין קישוריות פנימיות.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: אין קישוריות פנימיות.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. עריכה

דין דוד (נולד ב-14 במרץ 1996) הוא כדורגלן ישראלי המשחק בתפקיד החלוץ במועדון ספורט אשדוד מהליגה הלאומית.

דוד נולד ביישוב הכפרי נהורה, ובשל הקרבה הגאוגרפית לעיר אשקלון, גדל במחלקות הצעירות של מועדון הכדורגל הפועל אשקלון, שם שיחק עד עונת 2012/2013. בעונה שלאחר מכן החל לשחק בקבוצת הנוער של מועדון ספורט אשדוד, ואף רשם שתי הופעות בהרכב הפותח של קבוצת הבוגרים של המועדון, ששיחקה אז בליגת העל. בסיום אותה העונה היה דוד למלך שערי ליגת העל לנוער, עם 20 כיבושים.

לקראת עונת 2015/2016, ובעקבות היכולת הגבוהה שהציג בקבוצת הנוער בשתי העונות שלפני כן, הוחלט במועדון לצרפו באופן קבוע לסגל הקבוצה הבוגרת, כאשר במקביל הוא ממשיך לערוך הופעות בקבוצת הנוער מפעם לפעם. פתיחת עונה מצוינת עם 6 שערים ב-10 הופעות בכל המסגרות (כולל בקבוצת הנוער), גרמה למאמן הנבחרת הצעירה של ישראל, אריק בנאדו, לזמנו לסגל הנבחרת. עד כה, רשם דוד הופעה אחת (ללא שערים) במדי הנבחרת הצעירה, במשחק חוץ מול הנבחרת הצעירה של פולין (משחק ידידות), אותו ניצחו המקומיים בתוצאה 3:1.

לדוד יש גם 6 הופעות ו-0 שערים בנבחרת הנוער של ישראל עד גיל 19.

ב-2 בינואר 2013, כשהיה בן 16 ו-294 ימים, כבש שער במסגרת גביע המדינה (בוגרים), ובכך הפך לשחקן הצעיר בהיסטוריה שכבש במפעל הזה, שיא שטרם נשבר. את השער כבש דוד כשעוד שיחק בהפועל אשקלון, במשחקו הראשון והיחיד במדי הקבוצה הבוגרת של המועדון. את המשחק, שנערך בביתה של אשקלון מול מכבי עירוני קריית גת, ניצחה הקבוצה בתוצאה 4:1. [[קטגוריה:כדורגלנים ישראלים]]