לדלג לתוכן

משתמש:Cossack/ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ארגז חול הוא השם שניתן לארגז בו החתול הביתי עושה את צרכיו. בדרך כלל ממלאים ארגז זה בחול מיוחד או בחתיכות חצץ קטנות. כמו כן ניתן גם לרפד את הארגז בעיתונים ישנים (אופציה לקמצנים).

בפארקים נהוג לשים את המתקנים בתוך ארגז חול על מנת למנוע פגיעה במקרה של נפילה מהמתקן. עקב העובדה שרבים מארגזי חול אלו הפכו לבתי שימוש ציבוריים לכלבים והומלסים, יש עיריות המחליפות את החול במשטח גומי מיוחד.

רצוי להחליף את החול בארגז לעיתים קרובות, אלא אם כן אתם אוהבים חול שמדיף ניחוחות של צואה ושתן (או שאין לכם תקציב).




הומלסיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הומלסיות היא מצב שבו לאדם אין מקום משכן באופן תמידי, ובך היא שונה מנוודות, שבה חוסר הבית נחשב למצב טבעי. הבעיה שכיחה יותר בחלקים העניים של הערים הגדולות והפרברים (כמעט ואין תופעות של הומלסיות באיזור הכפר).

לתופעה ישנן סיבות אפשריות רבות. יש הטוענים שהבעיה נובעת ממחסור בשרותים סוציאליים כגון דיור ציבורי. רבים טוענים גם שהתמכרויות שונות (כגון לשתייה, להימורים או לסמים) מובילות גם לאובדן הבית. המכור משקיע את כל כספו וזמנו בהתמכרות שלו, עד שלבסוף נגמר לו הכסף לשלם את דמי השכירות (או את המשכנתא) והוא נזרק לרחוב. כמו כן גם בעיות במשפחה (כגון אב מכה, גירושין, התעללות מינית או פיזית) עלולות לגרום לקורבנות לעזוב את הבית ולהפוך להומלסים.

גברים מהווים רוב ניכר בקרב מאוכלוסיית ההומלסים, בעוד שנשים חסרות בית הן תופעה נדירה יותר. רוב ההומלסים הם רווקים/גרושים/אלמנים וכמעט שאין משפחות שלמות חסרות בית. רוב המשפחות חסרות הבית הן משפחות חד הוריות העיקר כאלה בה ההורה הוא האם ולא האב.

הומלסים רבים שירתו בצבא, וכתוצאה מפציעות שונות (כגון הלם קרב או פגיעה פיזית) הם אינם מסוגלים לפרנס את עצמם, ונאלצים לחיות ברחוב. עקב העובדה שלהומלסים רבים אין טלפון, כתובת קבועה ומקום בו יוכלו להתרחץ ולהתלבש מציאת עבודה היא מלאכה קשה ביותר עבורם. רוב ההומלסים נאלצים לחיות מתרומות, לקבץ נדבות או לעבוד בעבודות שחורות מזדמנות אם אין ברצונם להפוך לפושעים. עקב מצבם הקשה הומלסים רבים מחפשים דרכים לברוח מהמציאות על ידי שתייה ו/או סמים, דבר שגורם לבזבוז כספים אשר אינם בנמצא ממילא אצל ההומלס. הצורך בכסף והקושי למצוא עבודה מוביל הומלסים רבים לפנות לעולם הפשע, וכך קטן עוד יותר סיכויים לחזור לחברה. זהו מעגל קסמים שקשה מאוד לצאת ממנו, ועל כן הוקמו בישראל (ובארצות נוספות) ארגונים רבים המסייעים לחסרי הבית.

עקב הקליטה הקשה של העולים שהגיעו בשנים האחרונות ארצה (בעיקר מארצות חבר העמים ומאתיופיה), רבים מההומלסים הם עולים לשעבר, אשר לא הצליחו להסתדר בחברה.

נוער חסר בית

בגיל ההתבגרות חווים המתבגרים משברים רבים. רבים מהם אינם מסוגלים להתמודד איתם ולכן בורחים מהבית. כמו כן ישנן משפחות בהן ישנן בעיות במשפחה (אב מכה, התעללות פיזית/מינית), והמתבגר בוחר לקום ולעזוב את הבית. רוב המתבגרים הנ"ל חיים בתחילה אצל חברים או במקלטים/בניינים נטושים ואח"כ חוזרים לביתם. אולם, חלק קטן מהמתבגרים אינו חוזר לביתו אלא נהפך לילד/ת רחוב. רוב ילדות (נערות) הרחוב נאלצות למכור את גופן על מנת להתקיים בעוד שנערי הרחוב עוסקים בעיקר בפשע. מכאן קצרה הדרך לשימוש בסמים, ולמוות כתוצאה מכך. רוב ילדי הרחוב לא חיים יותר ממספר שנים בטרם הם מוצאים את מותם.