משתמש:Costello/הזמנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בתקופה האחרונה עולה בוויקיפדיה גל של הצעות שונות לקציבת ה"כהונה" של מפעילי מערכת, באופן אישי אני חושב שמפעיל הוא תפקיד טכני, שטוב אם יקבל כל ויקיפד שמעוניין בכך אחרי שבתקופת פעילות ראשונית הוכיח שהוא יכול להכנס ולצאת מוויכוחים ברוח טובה ולהשמע לכללי הקהילה. לטעמי נהל הסרת ההרשאה שלנו מספק, ואין צורך בנהלים חדשים - שיעסיקו את הקהילה בהתחשבנות ובביורוקרטיה מיותרת - ולא יועילו במאום. אך כיוון שהצעות אלו זוכות לתמיכה רחבה יחסית ייתכן שאני טועה ויש דברים בגו.

אני לא עוקב אחרי השינויים האחרונים 24/7, וגם כאשר אני עוקב אני לא בודק כל דף שיחה או עריכה של ויקיפד מוכר - ולכן הרבה מהדיונים והויכוחים בוויקיפדיה חומקים מעיני, ייתכן שבדפים אלו יש מקרים שאכן מצדיקים הדחה. אם לדעתך יש בוויקיפדיה מפעיל מערכת שמנצל את סמכויותיו לרעה ואינו ראוי לשמש בתפקיד, ויש בך חשש קל שבקלים שתלונה כנגדו עלולה להתנקם בך - אני מזמין אותך לפנות אלי, באחד מערוצי התקשורת שבדף המשתמש שלי, ואני מבטיח לשקול את תלונתך במלוא הרצינות ולהגיש הצעה להסרת הרשאות מפעיל תוך שמירה מלאה על האנונימיות שלך.

אם לדעתך אני לא ראוי להיות מפעיל מערכת, או שלדעתך פניה אלי בנוגע לאחד ממפעילי המערכת האחרים עלולה לפגוע בך - אני מוכן לוותר מיידית על סמכויות המפעיל שלי ולהעמיד אותן שוב לשיפוט הקהילה לאחר חודש.

ויקיפדיה היא אנציקלופדיה ולא ניסוי בדמוקרטיה, אם לא פנית אלי לאחר קריאת הדף הזה כנראה שאין סיבה ליצור ביורוקרטיה סבוכה סביב הקדנציות של מפעילי המערכת.