לדלג לתוכן

משתמש:Daniellepolak/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

איירפארק

איירפארק הוא שמו של פרויקט לאומי ייחודי אשר עתיד לשים את ישראל על מפת התעופה העולמית. הוא נמצא בבעלותו של חברת איי.אי.אס החזקות בע"מ, קבוצת השקעות והחזקות הנמנית עם מדד תל אביב-90 של הבורסה לניירות ערך ונמצאת בשליטתו של חיים גייר. הפרויקט הינה הקמה של מתחם תעופתי אשר עתיד לספק לראשונה בישראל סל רחב של שירותים תעופתיים, ובכללם: אחסנה, שימור, סחר בחלקי חילוף, פירוק כלי טיס ופעילויות תעשייתיות אחרות בקשר לכלי טיס מכל רחבי העולם.

דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Daniellepolak.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Daniellepolak.

רקע כללי:

הפרויקט עתיד לקום על שטח של כ-2,600 דונם, בסמוך לשדה התעופה "עובדה" שבנגב. לפרויקט יש תכניות בניין עיר בתוקף שמכוחם ניתן להתקדם להיתר בניה באופן מיידי. פרויקט איירפארק עתיד להיות אחד מהגדולים מסוגו בעולם, שכן הוא יוכל לאחסן עד 500 כלי טיס במתחם במקביל, והוא יתופעל על-ידי 800 עובדים חדשים שיקלטו במסגרת ההקמה של האתר.

פרויקט אייפרארק עתיד להיות מנוע צמיחה מרכזי שישרת את המדינה לאורך שנים רבות, יפתח מקומות תעסוקה חדשים באזור עדיפות לאומית ויהווה קטר כלכלי שיוביל את תחום התעופה האזרחית בישראל. פרויקט איירפארק נשען ו'מנצל' תשתית לאומית שהושקעו בה מיליארדים לצורכי ביטחון, והתשתית תשמש מעתה לצורכי תעסוקה אזרחית.

בימים אלו של משבר הקורונה העולמי, אשר פוקד את ענף התעופה האזרחית, ובמקביל משפיע עמוקות על מקורות הפרנסה באזור הנגב הדרומי והעיר אילת, פרויקט איירפארק יביא לחידוש הצמיחה בכלכלה הישראלית לאחר תום המשבר, לתנופה תעסוקתית יוצאת דופן במקצועות טכנולוגיים, לגיוון והגדלה משמעותית מאוד של מקורות הפרנסה באזור.


תהליך הקמת הפרויקט:

איירפארק מקדמת את הפרויקט מזה כעשור לאחר שהתקשרה בהסכם הרשאה לתכנון עם מנהל מקרקעי ישראל ועם הגופים הרלוונטיים השונים: משרד הביטחון, משרד הכלכלה, רשות תעופה אזרחית, מועצת אזורית חבל איילות ועוד.

בחודש יוני 2013, תכניות בניין העיר של המיזם אושרו סופית וקיבלו תוקף והחברה נערכת להמשך קידום הפרויקט, השלמת ההליכים הרגולטוריים וקבלת היתרי בניה.

בחודש פברואר 2019, החברה חתמה על הסכם עם משרד הביטחון בשם מדינת ישראל, במסגרתו ניתן לה רשות שימוש, סיוע ושירותים מבסיס עובדה, כולל הסדרה של פעולות התכנון וההקמה של המיזם והסדרה של הממשקים התפעוליים בין איירפארק לבין חיל-האוויר.


חזון החברה:

איירפארק שמה לה למטרה להיות חברה מובילה בתחום ביצוע פעולות של שימור, שדרוג, השבחה ואחסנה של כלי טיס אזרחיים לסוגיהם. חברת איירפארק מקימה מתחם תעופתי ייחודי בדרום מדינת ישראל מהגדולים ביותר מסוגו בעולם, המתחם עתיד להיות מוביל ברמה העולמית ולספק פתרונות כוללים, גמישים ואמינים בכל שלב לאורך מחזור חיי המטוס. חברת איירפארק בישראל מעניקה ערך ייחודי לשווקי אירופה, אסיה ואפריקה.

החברה שואפת להביא לידי מימוש את היתרונות התחרותיים המשמעותיים אשר קיימים במדינת ישראל,  מיקום גיאוגרפי אטרקטיבי, תנאי מזג אוויר מעולים לסוג הפעילות וכוח אדם איכותי ומיומן.

יתרונות תחרותיים אלה הינם ברי קיימא ושימוש מושכל בהם יביא לחיזוק המוניטין העולמי שיש למדינת ישראל בתעשיית התעופה, ואת מתחם איירפארק להיות מוקד משיכה עולמי לחברות בינלאומיות.