משתמש:Dianka157/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוביק דנילוביץ'
רוביק דנילוביץ' בוועידת הנגב ה-5, מאי 2012
רוביק דנילוביץ' בוועידת הנגב ה-5, מאי 2012
לידה 24 בינואר 1971 (גיל: 53)
באר שבע
השכלה פוליטיקאי מוניציפלי מגיל צעיר
עיסוק סגן ראש העיר והממונה על החינוך בעיר
מפלגה מפלגת העבודה, "קדימה באר שבע", "דרך חדשה"
ראש העיר של עיריית באר שבע
2008
יו"ר צעירי המפלגה בנגב

רוביק דנילוביץ (נולד ב-24 בינואר 1971) הוא ראש עיריית באר שבע. שימש ממלא מקום ראש עיריית באר שבע, סגן ראש העיר והממונה על החינוך בעיר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דנילוביץ' נולד וגדל בבאר שבע. שמם של הוריו של רוביק הם - אלי שעבד בתור פועל בניין, והתקדם למשרה של מנהל, ואימו - רחל, שעבדה כגננת. לרוביק שלושה אחים, ושמם : יואל, גיא ואדיר, משפחת עולים שהתגוררה בשכונה ג' בעיר. הוא למד בבית הספר היסודי "תומר" וסיים את לימודי התיכון במקיף ד'. הוא החל בפעילות פוליטית מגיל צעיר, במסגרת מפלגת העבודה ושימש בין היתר כיו"ר המשמרת הצעירה ויו"ר צעירי המפלגה בנגב.

בילדותו חלם רוביק להיות כדורגלן, וכבר מגיל שש שיחק כדורגל והיה לספורטאי מצטיין. מגיל שש השקיע רוביק את כל כולו לכדורגל, אך בגיל 20, עקב החלפת המאמן, פרש בגלל החלטת המאמן. 

בזמנו הפנוי נהג דנילוביץ' לבלות במשחקי כדורגל.

צבא והשכלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בצבא רוביק שירת כמש"ק משמעת, בבסיס שדה תימן. הוא נרשם ללימודים כדי להשלים בגרויות, לאחר מכן הלך ללמוד במכללת קיי היסטוריה ומדעי המדינה.

לקראת הבחירות לרשויות המקומיות ב-1998 עמד בראש קבוצת פעילים בסניף מפלגת העבודה ששכנעה את יעקב טרנר לרוץ לראשות העירייה (בראש רשימה עצמאית, אך בתמיכת מפלגת העבודה). אחרי שטרנר נבחר, מונה דנילוביץ' לסגן ראש העירייה והועמד בראש "אגף הצעירים" שהוקם למענו. כסגן ראש עיר נחשב דנילוביץ' לנאמנו הקרוב של טרנר והשתתף במאבקים על מקומה וכבודה של העיר; החל מהמאבק נגד ביטול חוק הנגב וכלה בקריאה להוריד מהמסך את סדרת המשטרה "תיק סגור" של ערוץ 10, שעלילתה התרחשה בבאר שבע ולטענת דנילוביץ' פגעה בדימוייה של העיר. ההישג הבולט שלו במסגרת פעילותו באגף הצעירים הייתה הקמת מרכז הצעירים בעיר העתיקה.

פעילותו הפולטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקראת הבחירות המוניציפליות ב-2003 הקים דנילוביץ' רשימה עצמאית של צעירים בשם "קדימה באר שבע". בבחירות הפתיעה הרשימה והייתה לסיעה הגדולה במועצת העירייה, עם שבעה מנדטים. אחרי הבחירות מונה דנילוביץ' לממלא מקום ראש העירייה וראש אגף החינוך. בתפקיד זה פעל לביטול חטיבות הביניים בעיר, למרות התנגדות משרד החינוך לצעד כזה במנותק מיישום דו"ח דוברת. כמו כן, הורה על סגירת מספר בתי ספר בעיר ובראשם ביה"ס מקיף ד' - צעד שעורר רגשות מעורבים בקרב התושבים‏[1].

לקראת הבחירות המוניציפליות ב-2008, סקרים שנערכו הראו בעקביות על פופולריות רבה של דנילוביץ', גם מול טרנר‏[2]. דנילוביץ' קיווה שטרנר יפרוש ויעניק לו את תמיכתו להתמודדות על ראשות העירייה, אולם לאחר תקופה ארוכה של התלבטות החליט טרנר לרוץ לקדנציה נוספת לראשות העיר. למרות זאת החליט דנילוביץ' להתמודד מולו על ראשות העירייה‏[3]. לאחר מערכת בחירות טעונה בה שני השותפים לשעבר חשו נפגעים זה מזה, נבחר דנילוביץ' עם כ-60% מהקולות[4].

ראש עיריית באר שבע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אזעקות בעיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

דנילוביץ' היה ראש עיר חדש רק שלושה שבועות בתפקיד כאשר היתה אזעקה ראשונה בעיר. העיר הייתה לא מוגנת, וללא סוללת "כיפת ברזל". רוביק לא ידע הרבה מה לעשות לכן התקשר למספר אנשים שאמרו לו שזה חד פעמי וצריך לחזור לשגרה, הוא לא הרגיש שלם עם מה שנאמר לו ובכל זאת החליט להשבית את הלימודים. הרבה פרשנים אמרו שהוא הססן. יום למחרת נפל טיל בבית ספר בעיר בשעות הבוקר כששאר התלמידים היו צריכים להיות שם. לאחר מבצע עופרת יצוקה העיר הפכה למוגנת יותר, המקלטים נפתחו וצויידו בחשמל ומים, הצופרים העיר חוזקו והתרבו. בנוסף הותקנה מערכת ה"צבע אדום" - כאשר טיל משוגר לכיוון באר שבע, נשמעת אזעקה. עם הזמן הוצבה "כיפת ברזל" באזור העיר להגנת התושבים. על פי החלטת ראש העיר, כאשר נשמעות אזעקות בעיר, לא מתקיימים לימודים. חידושים בעיר דנילוביץ' החל בתנופת בנייה נרחבת בעיר, כמו חידוש הבנייה בשדרות רגר (הרחוב הראשי של באר שבע), יצירת מיזמים רבים בהם סלילת כבישים, שבילי הליכה חדשים ושבילי רכיבה על אופניים בהם שביל סובב באר שבע, נטיעת חורשות, מיזם נווה מדבר עירוני - בניית מזרקות צבעוניות בכיכרות, עליהן זכתה העיר ב"אות העיצוב"[5] [6], אמפיפארק נחל באר שבע, פארק קרסו למדע וסקייטפארק באר שבע. חידוש באר אברהם וחידוש מתחם תחנת הרכבת הטורקית.

פעילותו כראש עיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

דנילוביץ' פעל לחיזוק אוניברסיטת בן-גוריון, שבעיר, במטרה למשוך לעיר אוכלוסייה אמידה מכל חלקי הארץ. הוא פעל גם לשיפור תנאי המגורים בשכונות החזקות וכך משך למגורים בעיר משפחות שכבר עובדות בה, אך גרות בפרוורי היוקרה שסביבה. בשנת 2012, בצעד סמלי, עברה לגור בעיר פרופסור רבקה כרמי, נשיאת האוניברסיטה, שעד אז גרה בפרוור עומר.

ב-1 באפריל 2012, העניק שר החינוך דאז, גדעון סער לדנילוביץ' בשם העיר באר שבע את פרס החינוך‏[7].

ביום העצמאות ה-64 של מדינת ישראל נבחר דנילוביץ' להדליק אחת משתים עשרה המשׂואות בהר הרצל.

בבחירות לרשויות המקומיות, שנערכו ב-22 באוקטובר 2013, זכה דנילוביץ' ברוב של מעל ל-92% מקולות הבוחרים ונבחר לכהונה שנייה. מפלגתו זכתה ברוב של 14 מושבים, מתוך 27 המושבים במועצת העיר, עליה מ-8 מושבים.

תוכניות לעתיד העיר

התוכניות העתידיות לעיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

דנילוביץ' אמר עד 2020 יבוטל המושג פריפריה. החזון שלו הוא שהעיר באר שבע תהפוך לעיר מטרופולין. התשתית התחבורתית היא העוגן הנחוץ ביותר כדי להפוך את באר שבע לעיר מטרופולין ,זמינה ונגישה , זוהי הסיבה שהוא נלחם בזמנו לכביש 6,וזו הסיבה למלחמה היומיומית שלו על רכבת מהירה, ולא סתם מהירה אלא קו ישר לתל אביב , זה אומר גם בשעות לא שיגרתיות , גם רכבת חצות ,וגם מוקדם בבוקר ,וגם ביום שישי עד כניסת שבת ומיד בצאת שבת. במקביל לגיבוש ותחילת ביצוע התוכנית דנילוביץ' קידם שני פרויקטים עירוניים חשובים: ראשית מהלך למיתוג העיר, שנית עיצוב המרחב הציבורי של העיר. דנילוביץ' טוען כי הוא מתכוון לדאוג לתעסוקה וגם לשיפור הדיור ובניית דירות יוקרה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ‫כפיר פפר, בקרוב אגיע רחוק, באתר nrg‏, 21 בפברואר 2002‬
  • ‫בועז כהן, ‏"אני אעשה הכל, ממש הכל, כדי שיהיה ברור איפה המרכז התרבותי החדש של מדינת ישראל", באתר גלובס, 30 בדצמבר 2008‬
  • קובי מידן, ‏"אנשים בלילה" עם רוביק דנילוביץ', באתר iCast‏, 31 בינואר 2011
  • ‫נתן ליפסון, ראש העיר באר שבע: עד 2020 - נבטל את המושג פריפריה, באתר TheMarker‏, 6 באפריל 2011‬
  • בת־חן אפשטיין אליאס, ‏רוביק דנילוביץ': נלחם על הבית, באתר ישראל היום, 23 בנובמבר 2012
  • ‫יאיר נתיב, ‏"מותה של אמי שינה את חיי", באתר ‏mako‏‏, ‏7 בפברואר 2013‏‬
  • ‫שלומית צור, ‏"אין פריפריה; אנשים יגורו בבאר-שבע ויעבדו בת"א", באתר גלובס, 20 במאי 2013‬
  • דיאנה בחור ניר, אמי אמרה לי: "בחיים האמיתיים אין מלכים ונסיכים. זכור שאתה רק שליח", באתר כלכליסט, 27 ביוני 2013

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה][עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ‫ניר חסון, תלמידי מקיף ד' בב"ש שובתים: "רוצים לעשוק מאתנו את מבנה ביה"ס", באתר הארץ, 17 במרץ 2004‬
  2. ^ מיכל גרינברג, שמועות על בריאותו של טרנר מקטינות את סיכוייו לקדנציה נוספת, באתר הארץ, 31 במרץ 2008
  3. ^ מירן שפילברג, זמן הנגב, רוביק דנילוביץ': באתי ליעקב טרנר ואמרתי לו 'פה זה לא מונרכיה', באתר nrg‏, 11 בספטמבר 2008
  4. ^ מהפך בבאר שבע: דנילוביץ' גבר על טרנר, אתר וואלה!
  5. ^ אורי בינדר, באר שבע: לאחר שנים של הזנחה, בירת הנגב מתעוררת לחיים, nrg מעריב, 9 בנובמבר 2011
  6. ^ יעקב לוי, עכשיו זה רשמי: באר שבע הופכת לעיר המים, mynet, ‏17 בינואר 2012
  7. ^ יעקב לוי, באר שבע זכתה בפרס החינוך, mynet, ‏1 באפריל 2012