לדלג לתוכן

משתמש:DovTamarkin

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שמי דר' דב תמרקין, קיבלתי את הדוקטורט שלי במדעי הטבע בשנת 1989, ומאז, במשך כ-30 שנה, עסקתי בפיתוח תרופות כיזם ומנהל, ובהקשר זה הייתי שותף לכתיבת למעלה מ-20 מאמרים מדעיים ויותר מ-100 פטנטים שנרשמו בארה"ב.

ב-2017 ביצעתי "פניית פרסה" אקדמית, ומאז אני מקדיש את ענייני האקדמי ללימודי ארץ ישראל והמזרח התיכון, הוסמכתי כמורה דרך. והשלמתי תואר מוסמך בהצטיינות בלימודי המזרח התיכון.

במוקד עבודת המחקר שלי כיום עומד מבנה המונומנט המקודש המוסלמי – היכל כיפת הסלע שבהר הבית. זהו המבנה המונומנטלי הראשון שנבנה על ידי מוסלמים, והוא נחשב למונומנט המרשים ביותר באסלאם, ועד היום נשאלת במחקר השאלה מה גורם למתבונן בו את תחושת ההוד, ההדר והקדושה. נשאלת השאלה מניין נשאבה ההשראה, ומה מקור הידע המתמטי וההנדסי שאפשר את בנייתו.

תצפיות שערכתי, באמצעות צילומי המבנה, עיבוד תמונה, ושימוש במערכת תלת-המימד "GIS Jerusalem", העלו מאפיינים ייחודיים בממדי המבנה. גיליתי שהיחס בין מידות בסיסו של המבנה לגובהו תואם את המספר 1.618, המכונה "יחס הזהב" או "חיתוך הזהב". תצפיותיי העלו שלא רק היחס בין הבסיס לגובה, אלא ממדים רבים נוספים בחיצוניות המבנה תואמים את אותו היחס; ויתר על כן, בחינה של מבנהו הפנימי של המבנה מעלה שגם בפנים המבנה קיימות התאמות רבות ליחס הזהב. ממצאים אלה כבר הוצגו וזכו להכרה בפורומים אקדמיים ישראליים ובינלאומיים.