משתמש:Dvirmoti/מוטי דביר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מוטי דביר נולד בירושלים. עבד מספר שנים לא מבוטל במוסך אגד בירושלים באדמינסטרציה ושכזה, עבד באותו מקום עם זמר הבס המופלא - אברהם פררה ז"ל. כאשר כולם במוסך דיברו על קילקולים כאלה ואחרים, היו השניים, מוטי ופררה,משוחחים על מוזיקה, שירים וכיוצ"ב. היה נסיון של השניים להקים שלשיית זמר אך באותו זמן, נקרא פררה להופיע במחזמר "אל תקרא לי שחור".

במקביל, מוטי כבר אז התעסק בכל הקשור לבמה. הוא היה שחקן מן המניין בתיאטרון הילדים ונוער הירושלמי "אורים" בהנהלתה של הגב' דניה לוין ז"ל, שהייתה מורתו בכל הנוגע לכישורי הבמה. במסגרת התיאטרון, רכש גיטרה והחל לנגן. הוא לא למד אף פעם בצורה מסודרת ואינו יודע לקרוא תוים."הכל משמיעה ומישיבה מול נגנים, וצפיה בהם".

את שרותו הצבאי, חילק מוטי בין כמה וכמה צוותי הווי אלא שכאידאליסט,עזב הכל והלך לקורס קצינים ואפילו שם, היה בצוות הווי של בית הספר לקצינים. את המשך שרותו עשה מוטי כקצין בנח"ל.

לימים, הוקמה שלשיית זמר ירושלמית שמוטי היה צלע מתוך השלשייה והיא נקראה "שלישיית הר הצופים". למה שלשיית הר הצופים? כי שלושת הזמרים היו ילידי הדסה בהר הצופים. לאחר זמן מה, התפרקה השלשייה ונשארו שניים-מוטי ורפי יהושע, שנקראו.... "צמד הר הצופים". הצמד הופיע בכל חלקי הארץ בהצלחה רבה. בזמן מלחמת ששת הימים ולאחריה, הופיע הצמד בפני חיילים ובפני פצועי צה"ל. כל זה, במקביל לעבודתו של מוטי באגד.

לכשבזדמן לו, פרש מוטי מאגד ועבר לגור בתל אביב שם, למד משחק בבית הספר למשחק בניהולו של ניסן נתיב. כאשר, בתום לימודיו, החל לשחק בהצגות ילדים רבות ומנצל בכך את כישרונו המשחקי והזמרתי.

מוטי הופיע כשחקן באופרות רבות באופרה הישראלית החדשה ובשנת 1991, נסע עם האופרה לסיבוב הופעות בגרמניה. כעבור מספר שנים, נפגשו מוטי ויורם ביתן כבדרך מקרה ואז, התחברו השניים ונהיו לחברים. מאחר ויורם ביתן היה אף הוא ירושלמי, התברר מיד לשניים כי לשניהם הכישרון לשיר ולנגן ולכשהוזמנו לשיר ביחד עם חברים באחד מערבי הזמר שהיו אז כהיום בכל פינה, הסתבר, שהחיבור בינהם הוא בלתי רגיל ואכן, לימים, החליטו להקים את "צמד הווי ובידור", שעד היום מופיע בהצלחה יתרה בכל רחבי הארץ וכמו כן, מנהל הצמד מועדון זמר מצליח בתל אביב.

למרות,שמדובר בשירה בציבור,הצמד עובד ברצינות גמורה. בערבי הזמר של הצמד, ניתן לשמוע את ההרמוניה הנפלאה בינהם וזאת כתוצאה מההשקעה והרצינות של יורם ומוטי. את כל העיבודים המוזיקלים עושה מוטי, ויורם ביתן משלים את החסר באקורדים. מוטי, בנוסף להיותו צלע בצמד, הוא מביים בתיאטרו

ן הקהילתי, ומכין תלמידים לאודישנים לקראת קבלה לבתי ספר למשחק השונים.