משתמש:Elapeleg/מנטור לחיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Elapeleg.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Elapeleg.


מנטור לחיים היא עמותה ישראלית המלווה חיילים בודדים משוחררים. אשר מוצאים את עצמם ללא עורף או משענת, ומתקשים לנווט ולהשתלב בביטחה בחברה הישראלית.


יסוד העמותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העמותה נוסדה ב-30 באוקטובר 1978 על ידי איתי קנר.

פעילויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכל שנה משתחררים כ- 2000 חיילים וחיילות בודדים להם פועלת העמותה לסייע להם בצמתים חשובים בחיים. עמותת מנטור לחיים מאמצת חיילים בודדים משוחררים ומצמידה לכל אחד מנטור, מנטור לחיים. המנטור הוא מלווה שהגיע לשלב בהתפתחותו האישית, בו הוא יכול להתמסר לנתינה. המנטור מספק לצעיר כלים, ידע, ומיומנויות המסייעים לו בהתמודדותו מול האתגרים הניצבים לו בחיי היומיום. הוא נמצא שם עבור החייל הבודד המשוחרר בצמתים, בהתמודדויות, בספקות, בקשיים ובמכשולים. נכון לשנת 2015, הצליחה העמותה לצרף מאות זוגות של מנטורים וצעירים.

המסע אל האלבטרוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוגוסט 2014, נבחרה קבוצת צעירים לפעילות גדולה ומשמעותית: "המסע אל האלברוס". כחלק מטיפוח וחיזוק תחושת המסוגלות אצל החיילים הבודדים המשוחררים בחרה העמותה בקבוצה של צעירים בודדים להיות חברי המשלחת. בהובלתו של איתי קנר, מנכ"ל העמותה, יצאה הקבוצה להעפיל על פסגת האלברוס, ההר הגבוה באירופה 5642 מ' באוגוסט 2014. הבחירה בטיפוס על האלברוס נעשתה מתוך מחשבה להעניק לקבוצת המשוחררים חוויה משמעותית של התמודדות משותפת עם אתגר מורכב, תחושת מסוגלות והישג, פיתוח ולמידה של אחריות אישית, מנהיגות ועבודת צוות, נתינה, מחויבות לקבוצה, אתגר וטיפוח גאווה ומצוינות.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קטגוריה:ישראל: עמותות