לדלג לתוכן

משתמש:Elchai-gr/מגטרון אלקטרוניקה ובקרה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חברת מגטרון הוקמה ע"י טוביה גרנות בשנת 1972 על מנת לתת מענה לחברות קיימות וחדשות בישראל בתחומי מדידת מפלס, מדידת זרימה, בקרה והתראה.

בתחילת הדרך החברה ייצגה את חברות מהעולם ואחת מבינהן היתה חברת מילטרוניקס אשר התמחתה בציוד אולטרסוני למדידת גובה וזרימה.

לאחר שחברת מילטרוניקס נרכשה ע"י סימנס העולמית, נעשו מספר שינויים במוצרי החברה וחברת מגטרון חיפשה חברה אחרת לייצג עם ציוד שיתאים לסנדרטים הגבוהים ביותר.

הדרך היתה ארוכה אבל מחברת מילטרוניקס יצאו מספר אנשים אשר החלו לפתח מוצרים דומים עם ידע ונסיון של שנים והתוצאה היתה ועודנה מעוררת השתאות.

החברה החדשה (פולסר) נכנסה לשוק במהירות הבזק בעקבות הסכם ההפצה שנחתם עם מגטרון והיא כיום מובילת שוק בתחום המדידות האולטרסוניות.

למעשה מדובר על מוצרים בסטנדרט הגבוה ביותר עם יכולות ואלגוריתם שלא נראה כמותו.

במשך השנים עסקה חברת מגטרון בייצור , מכירה והפצה של מגוון מוצרים כגון בקרים, מתמרים, ציוד למדידת מפלס וגובה, ציוד למדידת זרימה וספיקה, ציוד למדידת טמפרטורה, ציוד למדידת לחץ, ציוד למדידת חמצן בארובות, טיימרים, תצוגות, אוגרי נתונים, ציוד למדידת אותות חשמליים ומוצרי כיול לאותות חשמליים, וטמפרטורה.

חברת מגטרון עובדת עם כל החברות הגדולות והמובילות במשק כגון, כימיכלים לישראל, חברת חשמל, מקורות, משרדי הממשלה והביטחון ועוד הרבה טובים ורבים.

מוצרי מגטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגטרון מייצרת בישראל ציוד מגוון כגון: מכפילי מתח, בקרים למדידת זרימה, סימולטור לאותו חשמליים, תצוגת ספרות, מחוונים ומערכות התרעה, מכפילי פולסים, ספקי כח, מתמרים טוריים, כפולים, משולשים ומבודדים. בנוסף על כך מגטרון מייצגת בישראל חברות רבות עם ציוד כגון: מערכות אולטרסוניות למדידת מפלס וזרימה, גששים הידרוסטאטים, מתמרי לחץ, וטמפרטורה, ציוד אלקטרומגנטי למדידת זרימה וספיקה כגון חברת מיטרן וחברות נוספות עם פתרונות של מדידת זרימה בהחדרה - פתרון שמאפשר הכנסה והוצאה של ציוד מדידה ללא ניתוק של צינורות וללא סגירה של פעילות.

[1] מדידת מפלס אולטרסונית

שיטה הפופולרית למדידת מפלס היא השיטה האולטרה סונית שבה מותקן גשש המשדר גל אולטרסוני מעל המאגר או המיכל שרוצים למדוד את גובהו. היחידה האלקטרונית מתרגמת את הזמן העובר משידור האות ועד קליטתו בחזרה בגשש למדידת מרחק.

בפועל הדבר אינו כל-כך פשוט היות ומתקבלים החזרים מהדפנות , החזרים מוטעים המהווים כפולה של ההד החוזר, החזרים מהפרעות שונות ועוד "צרות אחרות".

על מנת לקבל קריאה אמינה הגשש חייב לשדר בחוזקה וללא "אונות צידיות" והמערכת האלקטרונית חייבת לכלול תוכנה חכמה שתבטל את כל ההפרעות הלא רצויות.

במערכות של חברת  Pulsar UK "מחולל האותות" האולטרסוני נמצא בגשש ולא ביחידה האלקטרונית (בניגוד לאחרים). זה מאפשר לשדר גל בעוצמה של V3000 בהשוואה ל-V300 אצל אחרים (לא ניתן להעביר אות של 3000V בכבל רגיל המחבר את הגשש לאלקטרוניקה!).

טכנולוגיה מיוחדת מאפשרת לשדר את האות ללא "אונות צידיות" כך שריכוז האנרגיה ליחידת שטח גבוה יותר ויש פחות הפרעות  מדפנות הבור ,סולמות והתקנים אחרים שמחוברים אליהם.

מהירות הקול משתנה עם הטמפ. ולכן המערכת  כוללת מדידת טמפ. וקיזוז המדידה בהתאם.

קיימים גששים לטווחים מ 3 מ'  ועד 40 מ'. 

למערכת אולטרסונית יש "אזור  מת" שבו המערכת לא מסוגלת למדוד. אזור  זה נובע מהזמן הדרוש להתייצבות בעת המעבר ממצב שידור למצב קליטה. גשש לטווח הקצר הוא  בעל "אזור מת" של 15 ס"מ , בדרך כלל "הטווח המת" הוא 30 ס"מ ובגששים לטווחים ארוכים הוא גדול יותר .

תוכנת ה- DATEM – Digital Adaptive Tracking of Echo Movement ,מאפשרת ניתוח ואנליזה של פרופילי ההד החוזר בדיוק-רב תוך התגברות על הפרעות ומכשולים. טכנולוגיה זאת מאפשרת למערכת  "לבחור ולהינעל" על ההד האמיתי גם כאשר קיימות הפרעות רבות במסלול האקוסטי ומהווה פריצת דרך מדהימה ביישומים בעייתיים.

קיימים סוגים שונים של מערכות אולטרסוניות בהתאם למספר ממסרי הפיקוד ואופני עבודה.

המכשיר מהווה גם "בקר משאבות מתוחכם" המאפשר להפעיל את המשאבות בתורנות : פשוטה, לפי הזמן שכל משאבה עבדה, לפי מספר הפעמים שהיא עבדה או אחרת.

מלבד מדידת מפלס רגילה, למערכות המתקדמות  יש תוכנה  המאפשרת מדידת זרימה ב"תעלות פתוחות"OCM, מדידת מפלס הפרשי ועוד.

קיימות מערכות עם תקשורת MODBUS או PROFIBUS.

מתחי עבודה: VAC 115/230  או VDC 12 V/24.

למערכות יש תקע לחיבור למחשב לניתוח האות בעזרת תוכנה  PC Ultra המאפשרת לנתח את הבעיה ביישומים קשים ולפתור אותה בעזרת פרמטרים מיוחדים. התכנות מתבצע בצורה אינטראקטיבית ז"א המערכת שואלת שאלות ולאחר סיום מתן התשובות התכנות מושלם.

יתרונות:

שיטת מדידה ללא חלקים נעים. דבר המבטיח אורך חיים רב (יש מערכות שספקנו לפני יותר מ-35 שנה  ועדיין עובדות באופן תקין) , גמישות בקביעת תחומי העבודה , פשטות בהפעלה, תחכום בהפעלת משאבות ועוד.

חסרונות:

לא מתאים לעבודה בואקום, טמפ. ולחץ גבוהים  וקצף בגובה רב. כל החסרונות לא רלוונטיים ביישומים של מים!.

 שיטה הידרוסטטית:

מתמר לחץ המותקן חיצונית למיכל או בתוכו ומתרגם את הלחץ ההידרוסטטי של הנוזל לאות אנלוגי.

יתרונות :  עלות נמוכה יותר.

חסרונות:  מושפע מהלחץ הברומטרי  והמשקל הסגולי של הנוזל – רגיש לסתימות עם המים לא נקיים.

אורך חיים קצר בהשוואה למערכת אולטרסונית.