משתמש:Eliakimn/פונטקורבו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Eliakimn.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Eliakimn.

פונטקורבו הינה עיר בפרובינציית פרוסינון, לציו, איטליה. אוכלוסיתה מונה 13,400 אנשים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העיר פונטקורבו שוכנת תחת מבצר גוגלילמה, ביצור מימי הביניים הממוקם על שלוחה בלתי נגישה. שמה, באיטלקית, משמעו "גשרים מעוקלים", על שם גשר מרכזי שעדיין קיים במרכז העיר, ועיקולו נבנה על מנת שקורות הגשר יעמדו בעומס שעלול להיווצר עליהן בזמן שיטפון. משמעות נוספת לשם corvo באיטלקית הוא "עורב", כינוי מקומי לנזירים השחורים מהמסדר הבנדיקטיני של מנזר מונטה קאסינו שהיה באיזור. מגן העיר המופיע בסמלה המודרני גם היום הינו עורב הניצב על גשר מעוקל. בתקופה הרומית נשלט האיזור החקלאי מאקינום. כמה שרידים מתקופה זו נותרת באיזור וילה סנט-אוליבה. הכפר הימי-בניימי קיים במקום משנת 860, כאשר גסטלדו לומברד, השליט של אקימה, הקים את החומה הביצורים הראשונים במקום. בהמשך היה הישוב חלק מן המחוז של קפואה, ובשנת 866 הקים לואי השני, קיסר האימפריה הרומית הקדושה, מחנה צבאי במקום. בשנת 1065 כבשר הנורמנדים את האיזור ושלטו בו במלך למעלה מ-400 שנים. בשנת 1190, נשלט הכפר לזמן קצר על ידי רוג'ר השני של סיציליה. במהלך הקרע המערבי, פונטקורבו חברה לברית עם האפיפיור המתחרה קלמנט השביעי בהתנגדות לכח המקומי של מונטה קסינו. נפוליאון כבש את העיר בשנת 1805, לאחר שהכריז על עצמו כמלך איטליה. נפוליאון הפך את פונטקורבו לנסיכות עבור ג'ון בפטיסט ברנדוטה, מי שיהפוך לימים למלך צ'רלס ה-16, הידוע כ"ג'ון מלך שוודיה". הנסיכות נחשבה לנסיכות ריבונית, כך שהנסיך לא היה צריך להישבע למלך. נסיכות זו לא האריכה ימים, ובשנת 1815 חזרה תחת שלטון מדינת האפיפיור. בשנת 1820 "הרפובליקה של פונטקורבו" פרשה ממדינת האפיפיור, ובשנת 1821 שוב חזרה אליה. בשנת 1860 הצטרפה לבמוונטו, מדינת אפיפיור שכנה שהתקיימה בדרום ומאוחר יותר אוחדה לממלכה של איטליה.

נסיכי פונטקורבו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1806-1810: ז'אן בפטיסט ז'ול ברנדוט. החליף את האדמות של פונטקורבו לאחר שהפך לנסיך הכתר של שבדיה, עבור נכסים אחרים בקרן גנדולפיו.
  • 1812-1815: הנסיך נפוליאון לוסיאן צ'ארלס מוראט (בנו של יואכים מוראט, מלך נאפולי).

צאצאיו של הנסיך לוסיאן עדיין משתמשים באופן לא רשמי בתואר יורשי הנסיך מוראט, והוא נמצא בשימוש כיום ע"י יואכים מוראט (נולד ב1973), על אף ששלטון משפחת מוראט נמשך רק 3 שנים בתקופת הכיבוש של נפוליאון בונפרטה. מאז הצטרפותו של ברנדוט כמלך שבדיה בשנת 1815 המגן של פונטקורבו הוא חלק מהמגן השבדי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


12 2014