משתמש:Elirandoron

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פיפלביז[עריכת קוד מקור | עריכה]

"פיפלביז" היא פלטפורמה ישראלית להשקעות המונים (Equity Crowdfunding) המתווכת בין יזמים בשלבי גיוס לבין מספר רב של משקיעים קטנים. החברה, הוקמה על ידי היזם, אור בנון, בשנת 2015 ומטרתה להציע אפשרויות השקעה אטרקטיביות לקהל הרחב, שעד כה לא היה חשוף להשקעות בסטארט-אפים ומיזמים ישראלים. "פיפלביז" השלימה תוך זמן קצר סכום של כ-1,030,035 ש"ח באמצעות מודל השקעות המונים, שנכון לשנת 2016, מאפשר לפרסם פרטי השקעה בחברות מכ-35 אנשים בלבד.

בסוף שנת 2015, הכנסת אישרה את חוק מימון המונים לחברות סטארט-אפ ללא תשקיף. החוק, שעבר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת, יאפשר לסטארט-אפים להיסחר בבוקסה בתל אביב לפי הכללים הנהוגים בארה"ב ולגייס הון של עד 3 מיליון שקל דרך אתרי מימון המונים. הפלטפורמה של "פיפלביז" ערוכה לכניסת החוק החדש לתוקף וברגע כניסתו תאפשר למשקיעים להשקיע סכומים מינימליים במיזמים השונים.


היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המיזם הראשון שגייס דרך הפלטפורמה של "פיפלביז" הוא Frank - אפליקציה שמאפשרת למשתמשים לקבל משוב בונה מחבריהם בפייסבוק בצורה אנונימית. המיזם, הציע למשתתפים להיות שותפים בו ולהירשם כבעלי מניות ברשם החברות בהשקעה מינימלית של כ-5,053 ש"ח בלבד. המיזם גייס תוך 45 ימים כ-175,261 ש"ח בגיוס יתר של 116.841%.

יזמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

"פיפלביז" עונה על צורך בסיסי של כל חברת סטארט-אפ ובעל עסק, ומציעה ליזמים להתרכז בפיתוח המיזם ולגייס דרך הפלטפורמה בצורה נוחה וידידותית. מרבית הסטארט-אפים נכשלים כיום בשלבי הגיוס הראשוניים, בהצגת המיזם מול קרנות ההון סיכון ומול האנג'לים. גיוס דרך הפלטפורמה של "פיפלביז" מאפשר ליזמים להתרכז בפיתוח המיזם וחושף את המיזם בפני קהל רחב של משקיעים, שעד כה לא היו חשופים כלל להשקעות בסטארט-אפים ומיזמים ישראלים, במידה ולא היה להם הון רב. בפלטפורמה של פיפלביז יכל כל יזם, להירשם בחינם, ליצור קמפיין באופן ידידותי ולהגיש בקשה לגיוס. הצוות המקצועי של פיפלביז, שמורכב מעורכי דין, רואי חשבון, יועצי השקעות ואנשי שיווק, עורך בדיקת היתכנות עסקית של המיזמים בכדי להגן על קהל המשקיעים ולהציע עבורם השקעות כדאיות ואטרקטיביות. תקופת הגיוס בפלטפורמה של פיפלביז נמשכת כ-45 ימים, בהם יכולים משקיעים להגיש בקשה להתעניינות בהשקעה במיזם.

משקיעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

"פיפלביז" מציעה לקהל הישראלי הרחב להיחשף לאפיקי השקעה חדשים, שעד כה לא היו חשופים בפני האוכלוסייה הרחבה. באמצעות השקעות במיזמים ישראלים, יכולים המשקיעים ליהנות מאפיקים רווחיים ומאקזיטים של סטארט-אפים ישראלים, שבמחצית הראשונה של שנת 2016 נאמדו בכ-3.3 מיליארד דולר. תהליך ההשקעה דרך "פיפלביז" פשוט וידידותי. באתר האינטרנט של "פיפלביז" מופיעים מגוון רחב של מיזמים והזדמנויות השקעה ובהן מודל עסקי של כל מיזם, מידע על חברי הצוות, נתונים על השוק ועל התחרות של המיזמים השונים. סכומי ההשקעה המינימליים כיום הם 3,300 ש"ח בלבד בתמורה למניות במיזמים השונים.

הצוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצוות של פיפלביז מונה כ-13 אנשי מקצוע. היזם, אור בנון, בעל ניסיון של מספר שנים בפתיחה וניהול פאבים ברחבי השרון. סמנכ"ל השיווק, תום סיטון, סמנכ"ל הכספים ואנליסט החברה, רו"ח יחיאל רוט, סמנכ"ל השיווק, אלירן דורון וחברת ALIOS ועורכי דין, אנשי מכירות, מנהלי פרויקטים, מנהלת אדמינסטרטיבית ומנהל קשרים עסקיים. בקרוב, פיפלביז צפויה לפתוח מחלקת נדל"ן שתציע את מודל השקעות ההמונים גם במיזמי נדל"ן.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]