משתמש:Geagea/טיוטה88

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רשימת אוֹתחוֹזוֹרִיָה-טַאטוּנַאשׁווִילִי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת כהונתו, ב-26 ביוני 2018 פרסם בחטדזה את רשימת אוֹתחוֹזוֹרִיָה-טַאטוּנַאשׁווִילִי (ოთხოზორია-ტატუნაშვილის სია) רשימה שחורה הדומה לרשימת מגניצקי[1], והטילה סנקציות על אותם אישים[2]. הרשימה שהוכנה כבר בממשלה הקודמת כוללת רשימה של 33 אנשים שהיו מעורבים בפשעים כנגד אזרחים גאורגים, כמו רצח, חטיפה, עינויים, טיפול לא אנושי, בשטחים בהם אין לממשל הגאורגי כוח להגן עליהם. הרשימה נקראת באופן סמלי על שם שני גאורגים טַאטוּנַאשׁווִילִי, שנהרג בפברואר בבנין הק.ג.ב. בדרום אוסטיה בנסיבות לא ברורות וגיגי אוֹתחוֹזוֹרִיָה, שנורה בידי משמר הגבול האבחזי בגבול גאורגיה-אבחזיה[3][4]. ב-22 בינואר 2019 אימצה האספה הפרלמנטרית של מועצת אירופה (אנ') את הרשימה[5]. במהלך ביקורו באירופה באפריל 2019 הודה בחטדזה לאספה הפרלמנטרית של מועצת אירופה, והוסיף: רוסיה מנסה למחוק לחלוטין הזהות הגאורגית בחבלי גאורגיה הכבושים בידי רוסיה. במהלך נאומו בפני האספה הוא סיפר על בעיות ביחס לזכויות אדם באזורים הכבושים של גאורגיה וכי 20% משטחה של גאורגיה כבוש וכ-300,000 פליטים עדיין לא יכולים לשוב לבתיהם[6].

  1. ^ סרגי מגניצקי היה חושף שחיתויות רוסי שחשף מעילת ענק ומת בנסיבות לא ברורות. מותו הוביל לחקיקת חוק מגניצקי (אנ') באה"ב. ברשימה המקורית נכללו רק האנשים שהיו אחראים באופו ישיר למותו אולם הרשימה הורחבה לאחר מכן.
  2. ^ Georgia to Blacklist 33 Persons for Grave Human Rights Violations in Abkhazia, S.Ossetia, Civil Georgia, 2018/06/26
  3. ^ Georgia releases Otkhozoria-Tatunashvili sanctions list, JAMNEWS, TBILISI, 2018/06/26
  4. ^ Georgia releases Otkhozoria-Tatunashvili sanctions list, OC Media, 2018/06/27
  5. ^ Otkhozoria-Tatunashvili List In PACE Resolution, Civil Georgia, 2019/01/23
  6. ^ Mamuka Bakhtadze – Russia is trying to fully erase Georgian identity, Chanal 1, 2019/04/10

אג'נדה יורו־אטלנטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אג'נדה יורו־אטלנטית = רצון להיות חלק מהאיחוד האירופי (יורו) ורצון להיות בברית נאט"ו (אטלנטית). שאיפה שקיימת מתקופת שלטונו של סאאקשווילי ואומצה על ידי יורשו איוואנישווילי. אג'נדה זו קיימת גם באוקראינה. בתחילת דרכם שאפו בחטדזה וממשלתו לאזן בין השאיפות היורו-אטלנטיות לבין הרצון לאתחל את יחסיהם עם הרוסים.

השלמה[עריכת קוד מקור | עריכה]