משתמש:Geagea/קומונס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה

קומונס - ויקיפדיה העברית

קישורים חשובים

כמה הערות על דרך החשיבה של קומונס

  • קומונס היא לא ויקיפדיה. קומונס הוא פרויקט העומד בפני עצמו. הוא לא פרוייקט מישני או פרוייקט עזר לוויקיפדיה. לכן יש להבין שיש לו חוקים משלו ודרך פעולה משלו. ההיגיון העומד מאחרי החוקים ודרך הפעולה שונה מאשר בוויקיפדיה.
  • דיוני מחיקה הם המרחב הראשי בקומונס. העמדה למחיקה של תמונה היא דבר רצוי ומבורך ואם יש פלפול משפטי אפילו יותר טוב. הכלל הזה נובע ישירות מאחד עיקרי מטרותיה לדאוג שתמונות במיזם יהיו על פי רישיון חופשי ונכון.
    • דיוני המחיקה יכולים לעזור במקרה של קובץ שלא ברור לנו אם הוא חוקי או לו. פשוט מעלים את הקובץ לפי הרישיון שאנחנו חושבים שהוא מתאים ואז מעמידים אותו למחיקה. בדיון המחיקה מציינים שלא ברור לנו אם הרישיון נכון ואם התמונה בכלל חופשית.
    • אין שום משמעות לשאלה מי העמיד את הקובץ למחיקה. זה יכול להיות אפילו אנונימי. אם הטיעון תקף אז הדיון במחיקה תקף.
    • דיון בהצבעות מחיקה אינן דיון שצריך לקבל בהן רוב או מיעוט לכן הצבעות בעד ונגד בדיון הן לכל הפחות חסרות משמעות. הדרך להתמודד הוא לענות לטיעון העולה.
  • הפעילים בקומונס הם מכל מיני ויקיפדיות שונות. חלקן נמצאות ביריבות עם האחרת: אזרים מול ארמנים, אוקראינים מול רוסים וכן הלאה. העמדת תמונות למחיקה נובעת גם מהיריבויות האלה. קומונס כמעט ולא מתייחס לסיבה למה הקובץ הועלה למחיקה (אלא אם מדובר בסתם הטרדה) אם יש סיבה טובה להעמדה, המחיקה תידון. לכן טענות כמו "הוא שונא אותי לכן הוא העמיד למחיקה" לא רלוונטיות. או "הוא אנטישמי לכן הוא העמיד את הקובץ למחיקה" לא רלוונטי. אם יש סיבה נכונה להעמדה אז דיון המחיקה יתקיים. במידה מסויימת קומונס אף נהנה מהעובדה שאין חברים בקומונס. תמונות נבדקות כל הזמן וללא יוצא מן הכלל.
  • לעתים נדירות ביותר חוסמים משתמש פעיל בקומונס. מסיבה כלשהי הם רחמנים בני רחמנים. גם אולי מכיוון שאם משתמש ממש מתעקש יוכל להמשיך לפעול בקומונס. לכן ההצעה שמר לג"ה יקבל על עצמו מגבלות על פעילותו, טובה, וסביר שהיא גם תתקבל.
  • הזמנה במזנון להשתתף בהצבעה כלשהי (הצבעות חסימה, הצבעות למינוי אדמינים וכו'. דיוני מחיקה אינן הצבעה) בקומונס נדונה לכישלון. יש בקומונס טכניקה שפותרת את זה. ההצפה הזו מזיקה יותר משהיא מועילה. רואים אותה מיד בהצבעה ובודקים במזנון הרלוונטי כמו שעשו במקרה הזה.
  • מאוד לא מומלץ לעשות מלחמות עריכה בקומונס. לא ניתן להסוות כיוון שכל תמונה מכילה מלל מועט בלבד. אין כלל שאומר ששלוש שחזורים זה מלחמת עריכה כמו בוויקיפדיה האנגלית. זה נתון לשיקול דעתו של המפעיל.
  • אם אין לך ידע אם משהו נכון או לא נכון המומלץ לפנות לדף הקשר עם האדמינים, ולציין שאין לך ידע באיך שהדברים פועלים ולהעלות את הנושא.