משתמש:Gelrad

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום, אם במקרה אתם קוראים כאן, ולא מבינים, זה כנראה בשל יכולת הניסוח הדי גרועה שלי. אם בכל זאת תבינו ותוכלו להציע ניסוח טוב יותר, וכמובן אם יש לכם ידע מקצועי על הדעות שלי אשמח לעזרה... רשימת העלאות

הדעות שלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ממשל[עריכת קוד מקור | עריכה]

משתמש:Gelrad/דמוקרטיה מדגמית

כיצד נוצר היקום[עריכת קוד מקור | עריכה]

היקום לא נוצר, הוא היה תמיד קיים. האזור שלנו ביקום הוא מבנה מתפתח ענק של גלקסיות ובשל התפתחות זו נוצרו כל התופעות שמיוחסות למפץ הגדול. כלומר היקום עצמו הוא בעל צפיפות קטנה יותר מאשר אנו מודדים. כמו שגלקסיה מושכת חומר לתוכה כך נוצר האזור שלנו בכך שהתרכז בו חומר שמשך עוד חומר עד שנוצר המבנה שאנו רואים כיום. בשל המשך עלית ריכוז החומר באזור שלנו נוצרות תופעות שונות המיחסות כיום למפץ הגדול. למשל ההיסט לאדום נוצר בשל עלית ריכוז החומר ביקום ולכן הוא מאט את מהירות האור באותו אופן שאור הוא איטי יותר באוויר מאשר ריק.

תחבורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מערכת תחבורה ציבורית אישית סגורה. כלומר המערכת ציבורית כולל הרכבים אך הנסיעה עצמה כמו מונית. המערכת סגורה (שליטה מלאה, אין הולכי רגל, עדיפות למתחת לאדמה) כך השליטה בנסיעה היא ממוחשבת ללא מגע יד אדם. אין רמזורים, שלטים וכדומה, המערכת מארגנת את הנסיעות להיות ללא עצירה. ההמתנה היחידה הינה בכניסה למערכת (יש צורך בכניסה במרחק הליכה מכל מקום כמעט) לרכב פנוי.

יתרונות : אין תאונות, אין זיהום אויר ישיר (ללא מנעי דלק), איך צריכה של מקום לכבישים, אין פקקים ועוד יתרונות "קטנים" רבים (כגון אין צורך בביטוח, רשיונות, לימוד נהיגה).

חסרון עיקרי : עלות הקמת התשתית ענקית ורק מחקר מעמיק יכול לתת תשובה האם החסכון במערכת כזו יצדיק הקמתה.