משתמש:Guyguru/רפי שדמי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רפי שדמי עורך דין רפי שדמי, נולד בשנת 1953 בתל אביב. בוגר תיכון חדש בתל אביב, נשוי משנת 1976 ולו שלושה בנים, נשואים, ושלושה נכדים. כיום מתגורר ברמת השרון.

השכלה עורך דין רפי שדמי סיים את הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב בשנת 1983 ובאותה שנה קיבל את הרישיון לעסוק כעורך דין מן השורה. עורך דין שדמי, סיים בהצלחה גם את הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת תל אביב במסגרתה אף שימש כמזכיר הנהלת האוניברסיטה בין השנים.

קריירה בסמוך לאחר סיום לימודיו ויחד עם חבר למקצוע, שלימים מונה לשופט משפחה, פתח משרד בוטיק לעריכת דין ואת עיקר עיקרו הקדיש, מיני אז, בתחום דיני המשפחה (תיקי גירושין, משמורת קטינים, מזונות, חלוקת רכוש, סכסוכי ירושה, יישוב סכסוך צוואות, בקשות מתן צו ירושה או צו קיום צוואה בהתאמה וכו'). התמקדותו של עורך דין שדמי בתחום המעמד האישי מבלי "לגלוש" לתחומי התמחות אחרים כעורך דין, מאפשרת לו להעמיק את ידיעותיו, בקיאותו והתעדכנותו בחידושים המתרחשים מעת לעת.

דיני משפחה עוד בתחילת הקריירה, בשנות השמונים "קנה" עורך דין שדמי את מקומו ברשימת עורכי הדין הידועים מתחום המשפחה ובשורה של פסקי דין עקרוניים נטל חלק כמייצג אחד המתדיינים בסכסוך. עורך דין שדמי מופיע מזה שלושה עשורים בפני ערכאות השיפוט השונות בתי משפט השלום, בתי הדין הרבניים, בתי המשפט המחוזיים וכן בערכאות הערעור לרבות בית הדין הרבני הגדול ובית המשפט העליון. כושר הביטוי האישי של עורך דין שדמי ככשרון מולד כמו גם כיתרון נרכש מאפשרים לו לייצג את לקוחותיו ולשטוח בפני השופטים או הדיינים, בפניהם הוא מופיע, את הפרטים המיוחדים של כל מקרה ומקרה. הגם שעורך דין שדמי מופיע כאמור מזה שנים רבות בפני שופטים ודיינים שומר הוא תמיד על הכבוד אשר הוא רוחש לכל שופט או דיין בפניו הוא מופיע. עורך דין שדמי לא אחת מייעץ ללקוחותיו, במקרים המתאימים, להגיע להסכם ולא להתקוטט בערכאות השיפוט. ניסיונו רב השנים מאפשר לו לבחון כל "תיק המונח בפניו" לעומק ולדעת, כבר בפגישת הייעוץ הראשונית, את המסלול הנכון מבחינת מקצועית, לאותו מקרה. הלכות כאחד מפסקי הדין המובילים, פרי יוזמתו של עורך דין שדמי נקשרה הלכה מרחיקת לכת שעה שבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק פסק שמדינת ישראל המופקדת על מערכת בתי הדין הרבניים תפצה את הלקוחה אותה ייצג עורך דין שדמי ותשלם לה סכום בסך 500,000 שקל ישן הואיל ועתירתה לבג"ץ נתקבלה ובית הדין הרבני – שלא כדין – נמנע מלדון וממילא לפסוק לביטול עיכוב יציאתה מן הארץ כנדרש – גרם לה לאובדן ימי השתתפות בקונגרס אליו אמורה היתה לנסוע כמרצה באוניברסיטה. בגץ 473/85 לימים "השתתף" עורך דין שדמי בפסקי דין והלכות שנתגבשו והפכו לנכסי צאן ברזל במשפטי המעמד האישי. פסקי דין בעטיים נקבעו תקדימים בעניין חוק יחסי ממון בין בני זוג 1973. כך למשל ייצג בסוגיות הקשורות למתן צווי מניעה כמו גם לקשר שבין ניסיון מי מבני הזוג השותף בדירת מגורים לפירוק שיתוף ומכר הדירה לבין חלוקה כוללת של הרכוש המשותף (בין היתר עא 4909/92).

עו"ד שדמי היה הראשון שהגיש עתירה לבגץ כנגד בית הדין האזורי בנתניה בראשות אב בית הדין הרב רוזנטל שחרף הוראות דיני הגנת הפרטיות היו מוכנים לשמוע ולראות חומר שהושג תוך פגיעה בפרטיות. בגץ דחה את העתירה אמנם אך קבע לראשונה תנאים ואמות מידה בנושא ( בגץ 768/88). משרד עו"ד רפי שדמי עורך דין שדמי בעל משרד פרטי בניהולו המעסיק עורכי דין וממוקם באזור הבורסה, על גבול תל- אביב רמת-גן. מבין עורכי הדין שהועסקו ע"י עורך דין שדמי מונה שופט (נוסף) לבית המשפט למשפחה ואחרים, שלאחר שנים של עבודה משותפת, פרשו לקריירה עצמאית ופרטית. לבד מעורכי הדין מועסקים במשרד מתמחים. במשרד עורך דין שדמי מזכירה העובדת יחדיו עם עורך דין שדמי, מזה למעלה מעשרים ושלוש (23) שנים. עורך דין שדמי השתתף בכנסים רבים מטעם לשכת עורכי הדין בתחום המעמד האישי, בחלקם אף נטל חלק, כמרצה, יחד עם כבוד השופט דליה דורנר, או במקום אחר עם השופט י. שקד ועוד.

עורך דין שדמי הגיש לאחרונה תביעה חדשנית למזונות אזרחיים בשמה של אשה, לאחר שהתגרשה ממי שהיה בעלה וזכה עד כה להחלטה כי התביעה ראויה לידון ומרשתו אף זוכתה בתשלום חודשי קבוע על חשבון הרכוש המשותף. מספר תיק עורך דין שדמי הגיש לא אחת כתבי בית דין בשמם של זוגות חד מיניים בנושא הסדרי ראיה שבין ההורים לילדיהם המשותפים וכן ערך הסכם כולל עת פקע הקשר שביניהם. במשך שנים רבות שימש עורך דין שדמי כחבר בוועדה משפטית של התאחדות הכדורגל בישראל.

פרסומים עורך דין שדמי מופיע לא אחת בתוכניות טלוויזיה ומאמריו מתפרסמים בכתבי עת, מגזינים ובעיתונות הכללית. לא אחת נכתב אודות לקוחות אותם ייצג עורך דין שדמי בעיתונים לרבות בעיתון גלובס ובעיתון ידיעות אחרונות.