משתמש:Hadarhaochel/סטיבן לובל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סטיבן לובל (נולד ב-15 בפברואר 1961) הוא מסעדן ישראלי ויועץ בתחום ההסעדה והשירות.


ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטיבן נולד בזימבבואה בעיר הארארה, ללזלי ואסתל לובל, כאח צעיר לטרבר ודבי. בשנת 1977, בהיותו בן 16, עלה לבדו למדרשת שדה בוקר ושם סיים את לימודיו התיכוניים. בשנים אלו הכיר את אילנה אשתו. לסטיבן ואילנה שלושה בנים: נדב, עידן ואלון.


בשנת 1980 התגייס לנח"ל המוצנח ולאחר השחרור מהצבא עשה את צעדיו הראשונים בענף המסעדנות. בשנת 1984 החל סטיבן לימודי ניהול מלונאות בבית הספר למלונאות 'תדמור'. בזמן הלימודים הוא החל לעבוד כמלצר במלון 'שרתון' בתל אביב ובמהרה התקדם לתפקיד ניהולי במסגרת העתודה להכשרת מנהלים. לאחר תקופה קצרה הוא החל לעבוד במלון 'הילטון' בתל אביב והפך למנהל האירועים של המלון.

את ענף המלונאות עזב בתחילת שנות התשעים. באותם שנים השקיע סטיבן יחד עם שותפים שקטים נוספים בזכיינות על סניף 'בורגראנץ בקניון השרון. הסניף הפך עד מהרה לאחד מהסניפים המובילים של הרשת. ההצלחה בסניף השרון התרחבה וסטיבן הפך לזכיין של שני סניפים נוספים. בשנים שלאחר מכן הוא הועסק במטה הרשת והיה אחראי על הקמה של סניפים חדשים ועל הסדרת הצדדים התפעוליים.

השלב הבא בקריירה של סטיבן נפתח בהיכרות עם האחים ירזין, כשפתחו יחד עם שותפים נוספים את מסעדת 'בירנבאום ומנדלבאום', בשדרות רוטשילד בתל אביב, שהייתה סטיקייה בסגנון אמריקאי. במהלך השנים, השותפות עם האחים ירזין הולידה מיזמים מצליחים נוספים כגון: 'פסטלינה', בר ה'גורקי' ו'זוזוברה'.

בתחילת שנות האלפיים פנה סטיבן לתחום הייעוץ ופתח את חברת Lobel Training and Development) LTD), שעוסקת במתן ייעוץ למסעדות, בתי קפה, מלונות וברים וחותרת למצוינות בשירות, בתפעול ובהגדלת הרווחיות. החברה מציעה פתרונות להיבט התפעולי בתחום המסעדנות כגון: הכשרת מנהלים בעתודה ניהולית, אימון אישי למנהלים בכירים, תוכנת הכשרת צוות שירות אינטרנטית (waitOn) ושימור והטמעת תהליכים בעסק על ידי ביקורות של לקוח סמוי. כיועץ, סטיבן לקח חלק בליווי והקמה של מסעדות מובילות בארץ כגון: 'סושי סמבה' ו'דלאל'.

בשנת 2008 חבר סטיבן לשף עומר מילר ויחד עם שותפים נוספים הם פתחו את מסעדת 'חדר האוכל', ששוכנת מול המשכן לאומנויות הבמה בשדרות שאול המלך בתל אביב. הקונספט החדשני של המסעדה משלב בין חוויה ישראלית בגובה העיניים לבין מטבח שף. בשנת 2011 השותפות התרחבה וקבוצת השותפים פתחו יחד את מסעדת 'שולחן', ששוכנת בלב שדרות רוטשילד בתל אביב. המסעדה משלבת בין מטבח יצירתי ורענן, חווית בילוי תל אביבית תוססת ואווירה מזמינה בגובה העיניים.


דרך שנים של עשייה כיזם, בעלים, שותף, מנהל ויועץ למסעדות, פיתח סטיבן מערכות תפעול וניהול המבוססות על ניסיונו העשיר והידע הרב שצבר בעולם המסעדנות. כיום, המסעדות המובילות בארץ משתמשות בנהלי הדרכה ועבודה, המבוססים על העקרונות המנחים שיצר סטיבן. סטיבן, שמכונה בעולם המסעדנות "הגורו של השירות", מקדיש את עצמו לשיפור מתמיד של רמת השירות וחוויית הלקוח בתחום המסעדנות בארץ. הוא מלמד על עולם השירות בבית הספר 'בישולים' ומעביר הרצאות בקורס לניהול מסעדנות במחלקת לימודי החוץ של בית הספר 'שנקר'. סטיבן דוגל ומאמין בזכותו של האורח במסעדה לקבל שירות מקצועי ללא פשרות.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

1. רינה פטילון, הלוחש למסעדנים, באתר Zap Rest, נובמבר 2013.

2. האתר של מסעדת חדר האוכל

3. האתר של מסעדת שולחן

4. האתר של חברת LTD