משתמש:Hadasafari/ניצני ראשון (עמותה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Hadasafari.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Hadasafari.


ניצני ראשון- עמותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניצני ראשון (נוסדה ב2001) הינה עמותה למען ילדים נכים, שהוקמה ע"י הורים לילדים נכים לסייע לילדים עם שיתוק מוחין (c.p) וניוון שרירים הסובלים מבעיות נכות קלות וקשות. העמותה פועלת לרווחת הילד הנכה ומשפחתו. ועונה גם על צרכים נוספים הקשורים לאיכות חייו של הנכה הן במישור החינוכי, החברותי, עניני רווחה, טיפול רפואי ועוד המגיעים להם ע"י חוק. מעבר לפעילויות היום-יומיות העמותה הגיעה להישגים רבים, ובניהם "להקת ריקוד" המשלבת ילדים עם מוגבלויות רקדניות מקצועיות, "כיתת בוקר" הפועלת 5 ימים בשבוע המלמדת מס' ילדים, דירת אימון- שבה גרים הילדים ולומדים לחיות בעצמאיות ביום יום ועוד. יו"ר העמותה הינו מר יורם זפרני, אב לילדה נכה, ממקימי העמותה, ומהמובילים בשינוי הגדול שחל בתחושתם של הנכים ומשפחותיהם בעיר בראשון-לציון והסביבה. כיום כ80% מעמותה מתנהלת מתרומות ומכספי הורים.

הנהלת העמותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מר יורם זפרני, יו"ר העמותה, יליד 1962, נשוי+3, אב לילדה נכה, ממקימי העמותה. מזה שנים הוא פועל למען רווחת הילדים הנכים ובעלי הצרכים המיוחדים, תחילה כפעיל בוועד בית הספר ולאחר שנים כיו"ר ארגון הורים למען ילדים. ב2012 קיבל את אות המופת לביטחון חברתי, בכנס במכללת ספיר בשדרות. מר שלמה מימון, גזבר העמותה, יליד 1960, נשוי+3, אב לילדה נכה, פעיל מרכזי בעמותה מיום הקמתה, אחראי על קשרים עם גופים ציבוריים ומורשה חתימה. הגברת מזי זפרני, נשואה+3, אם לילדה נכה, ממקימי העמותה, אחראית על להקת הריקוד של העמותה-"ילדי האור". מר ערן הירש, נשוי+3, אב לילד נכה, אחראי על ועדת הביקורת. הגברת מיכל זהבי,ילידת 1960, נשואה+2, אם לילדה נכה, פעילה בנושא תרבות ולימוד. מר רפי חכמון, יליד 1966, נשוי+3, אב לילד נכה, ממייסדי העמותה, אחראי פרויקטים ופעילויות חברתיות. הגברת מרב חסקיה, אם לילדה נכה, אחראית על תחום גיוס תרומות ופרויקטים. הגברת גלי כהן אזולאי, נשואה+3, אם לילד נכה, פעילה שנושאי המועדונית. מר אילן אבנעים, נשוי+4, אב לילד נכה, פעיל בנושאי המועדונית. בנוסף להנהלה ישנו צוות העובד ביום-יום לרווחת וטובת הילדים.

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במבנה העמותה קיים מרכז לימודי ומועדונית בכל ימות השנה, הילדים מקבלים תמיכה לימודית והכנה למבחנים ע"י צוות מורים ומתנדבים. הלימוד הפרטני לכל ילד הוכיח את עצמו ואכן ניתן לראות הצלחה והישגים רבים בקרב הילדים. במקום פועלים חוגי מחשב, יצירה, אומנות, בישול, אפייה, ג'ודו, חוג חיות ועוד. בנוסף ישנם טיפולים רבים המוענקים לילדים בהתנדבות, ובהם רפלקסולוגיה, עוצמת הרכות, פסיכודרמה, התעמלות שיקומית, טיפול בעזרת בע"ח ועוד. הילדים נהנים גם מטיפול יום יומי וציוד עזר לנכים כמו, עמידונים, מכשירי הליכה, אופני כושר, מכשיר APT, הליכונים ועוד. כול זאת על מנת לשפר את איכות חייהם. בכול יום הילדים מקבלים ארוחת צהרים ממיטב המסעדות בעיר ומבישוליה של הגברת רחל אשכנזי (המבשלת להם בהתנדבות.) לעמותה מגיעים עשרות מתנדבים ובניהם, תלמידים ממחויבות אישית מבתי הספר בעיר, חיילים, חברי בנק הפועלים, חברי בנק לאומי, מכבי ראשון-לציון, ועוד עשרות מתנדבים שלא קשורים לארגון מסוים המגיעים לתרום ביום-יום.

הישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

"כיתת הבוקר"- המועדונית פעילה גם בשעות הבוקר, היא מפעילה בית ספר למספר ילדים הלוקים בשיתוק מוחין. זוהי "כיתה לחיים" מעבר למקצועות הרגילים הנלמדים בכיתה כמו, חשבון, עברית, קריאה, ועוד. בכיתה זו הילדים לומדים עצמאות מה היא. הצוות מתאים לכל ילד מסלול לימודי לפי הצרכים שלו. במסגרת כיתת הבוקר, הילדים נהנים גם מחוגים ופעילויות נוספות, כמו שחיה (הידרותרפיה), רכיבה על סוסים, חוג אומנות ועוד. בכיתה יש דגש על מיחזור וסביבה ירוקה. ניתן לראות הישגים רבים בקרב ילדי כיתת הבוקר. להקת "ילדי האור"- העמותה הקימה להקת ריקוד שבה משולבות רקדנים ורקדניות בעלי מוגבלויות עם רקדניות מקצועיות, מנהלת הלהקה והכוריאוגרפית היא קרן אלון קינסטליך, הלהקה מופיעה בכל רחבי הארץ ובמופע ההתרמה כל שנה מחדש עם ריקוד חדש, ב- 2013 הופיעה הלהקה בבית הנשיא בטקס הנשיא. דירת אימון- במקום פועלת דירת אימון, שבה גרים הילדים לסירוגין, עם מדריכ/ה המלווה אותו ביום-יום ומקנה לו כלים לחיים עצמאיים. נופש- בחופשים המועדונית מפעילה קייטנה, כדי לתת מענה לילדים במשך כל ימות השנה, במסגרת הקייטנה, יוצאים ילדי המועדונית לנופש של 5 ימים בבית מלון ברחבי הארץ ונהנים מחוויות מגוונות, בריכה, מסלולים, גני-חיות, שווקים, יצירה ועוד. ב2010 טסו הילדים לנופש בחו"ל, ברצלונה ושם נהנו ממגוון רחב של פעילויות. מופע התרמה- כל שנה מחדש המועדונית מארגנת "מופע התרמה" המתקיים בהיכל התרבות בראשון לציון, ושם מופיעים להקת הריקוד "ילדי האור" ,אמנים וקומיקאים מהשורה הראשונה. הכספים המגויסים בערב ההתרמה הולכים כולם לטובת הילדים.

ללא החזון, התושיה והמסירות של יו"ר יורם זפרני, חברי ההנהלה והצוות, למטרת קודש זו בטיפול יום יומי בילדים הנכים, לא היתה קיימת עמותת "ניצני-ראשון".


קישורים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דף הפיסבוק של העמותה https://www.facebook.com/nizani.r?fref=ts אתר העמותה http://www.nizani.org.il/default.asp