משתמש:Hillastein/דורון בן-עמי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Hillastein.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Hillastein.

דורון בן-עמי הוא מוזיקאי, יוצר, מעבד מוזיקלי, מדבב ומורה להיסטוריה בתיכון כצנלסון בכפר סבא. בן-עמי שיחק במספר קלטות ילדים שיצאו בשנות השמונים והתשעים וגם שיחק במחזמר "צלילי המוזיקה" לצד חני נחמיאס וששי קשת. כיום, בן-עמי מעבד מוזיקלי מספר מקהלות והרכבים קוליים ברחבי הארץ. בשנת 2006 הקים את הרכב האקפלה "קוינטה וחצי".

יליד ספטמבר 1983, החל את צעדיו הראשונים בשירה ומשחק בגיל חמש כשהופיע על במות שונות ברחבי הארץ ובטלוויזיה. בין התכניות בהן השתתף: ״מסיבת גן״, ״כמו גדולים״ של אריק איינשטיין, דרמת הטלוויזיה ״יוץ שוורץ ומלחמתו בחיים״ לצד שלמה בר-אבא ומוני מושונוב, בסרט הקולנוע ״סיפורי תל-אביב״ ועוד. כמו כן, השתתף בפרסומות וקמפיינים של חברת ״תלמה״ בין השנים 1989-1992. בהיותו בן 12 השתתף במחזמר ״צלילי המוזיקה״ בכיכובם של חני נחמיאס וששי קשת. בן-עמי שר ומדבב בסרטים וסדרות מצוירות מאז שהיה בן 10. בין הסרטים הבולטים בהם לקח חלק: מלך האריות, חתולים בצמרת, בייב, פיטר פן ועוד. בצבא שירת בלהקות חיל הים וחיל החינוך והנוער ועם שחרורו מצה״ל החל להדריך מקהלות והרכבים קוליים ברחבי הארץ כמעבד קולי ומנצח. בין הפרויקטים הבולטים בהם לקח חלק, זכה לכתוב בשנת 2008 עיבודים למופע המצליח ״מומנטום״, מבית היוצר של להקת המחול ״מיומנה״. בשנת 2006 הקים את הרכב האקפלה ״קוינטה וחצי״, אותו הוא מנהל מוזיקלית עד היום, והוא גם אחראי על כתיבת רוב העיבודים ברפרטואר ההרכב.

בימים אלה נמצא בעיצומן של הקלטות לאלבומו הראשון בהפקתו המוזיקלית של אורן סלע. האלבום יכלול שירים שהלחין בן-עמי במהלך העשור האחרון. שיר שהלחין למילותיו של יהונתן גפן, ״סיפור של חורף״, יצא כסינגל וקליפ במרץ 2015.