משתמש:IKhitron/WLM

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שיפורים ברשימת המעקב[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבוא[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום לכם. ברצוני להציע לכם משהו שעבדתי עליו חודשיים, כל יום, לפעמים כמה שעות ביום: שיפור משמעותי לעבודתכם היומיומית עם רשימת המעקב. מדובר בכמה כפתורים חדשים שיופיעו ברשימה ליד העריכות ויקלו עליכם את החיים. התכונות שיתווספו הן:

  1. פתיחת כל העריכות של דף מסויים שטרם ראיתם בלי צורך לחפש מהי העריכה המוקדמת ביותר.
  2. סימון עריכה כנקראה בלי צורך בביקור בדף.
  3. ביטול סימון העריכה שכבר קראתם והפיכתה בחזרה ללא נקראה.
  4. הסתרה אוטומטית של כל העריכות שנקראו.
  5. הסתרה יזומה של עריכה מסויימת לטיפול בהמשך.

מטרת כל השיפורים - להגיע למצב בו אתם עוברים על רשימה ו"מרוקנים" אותה עד שבסוף הכמה דקות שהקדשתם תקבלו דף ריק. רשימת המעקב שלי כמה פעמים ביום נראית כמו התמונה התחתונה כאן. אני מפציר בכם להחליט האם זה טוב אחרי שניסיתם כמה ימים, כי מניסיון, מי שמנסה - לא עוזב. מדובר גם בקוד "לא כבד" - אפילו בטאבלט העתיק שלי זה עולה תוך שנייה. כמו כן, כפי שתראו בהמשך, ניתן לשנות מראה או לבטל כל כפתור או פעולה שלא אהבתם.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרעיון הראשון היה זעקת נפשו של Ldorfman - למה אין לנו אפשרות לפתוח עריכות מבלי שיעזבו את הרשימה, כדי שנחזור אליהן אחר כך. אז עניתי לו שככל שידוע לי זה בלתי אפשרי. גם משתמשים אחרים שאלו את השאלה הזאת מפעם לפעם. אבל הזמן רץ, ולמדתי יותר. המערכת התחילה כתוכנית שכתב חיים 7 (תודה!), אם כי עכשיו נותרו ממנה רק 3 תווים. תודה לקיפודנחש וערן על הסיוע המבורך, אם כי הפעם, בניגוד לגאדג'ט משימות, אני יכול להגיד שכתבתי לפחות 80-90% מכ-700 שורות קוד. תודה גדולה לנסייני המערכת בחודשיים האחרונות שבדקו אותה יומם וליל והעבירו לי המון הערות בונות בעקבותן הקוד הלך והשתפר: זאב קטן שנמצא כאן מהרגע הראשון ובא בעקבות ההודעה ששמתי בלוח ההודעות "דרוש מתנדב", גיא, שהיה כאן בחצי הראשון, וביקורת שהחליף אותו אז, ול-1Or שלא היה חלק רשמי מהקבוצה, אבל מצא באג מאלף בגאדגיט צפייה בשינויים מבלי לצאת מהדף.

התקנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לחצו כדי להקטין חזרה

עבודה עם המערכת (עריכה תחתונה נקראה כרגע, ניתן לראות הדגשה וכפתור ירוק, עריכה עליונה טרם נקראה, ניתן לראות מפתח צהוב וספר אדום)

כאמור, אני מזמין אתכם רק לנסות כמה ימים, אחר כך יש סיכוי גדול מאוד שלא תרצו לעזוב. אלו הפעולות:

  1. להדליק בהעדפות ← גאדג'טים בתחתית הדף את הגאדג'ט "מנהל רשימת המעקב".
  2. לבדוק בהעדפות ← רשימת המעקב בפרק אפשרויות מתקדמות שהאופציה הראשונה "הרחבת הרשימה" דלוקה. אם היא לא הייתה דלוקה, ולא ידעתם מה היא עושה - חבל, הפסדתם המון. אם ידעתם ולא הדלקתם כי "יש יותר מדי שורות ברשימה" - סורו לסעיף הבא.
  3. לבדוק בהעדפות ← שינויים אחרונים בפרק אפשרויות מתקדמות שהאופציה הראשונה "קיבוץ השינויים לפי ימים" דלוקה. זה יעבוד בכל מקרה, אבל אל תדליקו רק אם אתם מכירים את האופציה ולא אהבתם אותה. אחרת תדליקו ותנסו: פספסתם המון. ולמי שהפריע בסעיף הקודם שהרשימה גדולה מדי, זה הפתרון המושלם.
  4. תהנו.

עבודה עם המערכת[עריכת קוד מקור | עריכה]

לחצו כדי להקטין חזרה

רשימת המעקב בתום העבודה

בפתיחת רשימת המעקב כל העריכות שכבר קראתם יוסתרו. תראו רק את החדשות, ולידן 3 כפתורים:

  • 🔑 - פתיחת כל העריכות של הדף הזה שטרם קראתי.
    לא משנה איזו עריכה של הדף תראו - הכי ישנה, או אחרונה, או באמצע. אם תלחצו על הכפתור הצהוב לידה, כל העריכות של הדף הזה מאז הפעם האחרונה שהייתם בו יוצגו בטאב חדש של הדפדפן, בלי לדרוס את הרשימה. כל העריכות יודגשו, למקרה שתרצו לסמן את כולן או חלקן חזרה כלא נקראו.
  • 📖 - סימון עריכה כנקראה.
    עריכה זאת וכל הישנות יותר יסומנו כעריכות שנקראו. רק החדשות יותר יישארו. אם סומנו מספר עריכות, תקבלו הודעה על כמה סומנו, והן יודגשו למקרה שהתחרטתם ותרצו לבטל את הפעולה או את חלקה.
  • ✕ - הסתרת עריכה.

כפתור נוסף הוא

  • 📕 - סימון עריכה חזרה כלא נקראה.
    הכפתור הזה לא יופיע בהתחלה, כי הוא שייך רק לעריכות שמוסתרות. הוא מופיע ליד העריכות שנקראו - אלו שסימנתם הרגע או אלו שגיליתם בלחיצה על "הצגת עריכות שהוסתרו". הלחיצה מחזירה את העריכה הזאת וכל החדשות יותר לקבוצת העריכות שלא נקראו, לטיפול בהמשך.

כמו כן, תראו שני כפתורים במעלה הדף - "הצגת עריכות שהוסתרו" ו"הסתרת עריכות שנקראו". הם עושים בדיוק מה שכתוב בהם.

כל עריכה שקראתם תוסתר אוטומטית ברגע שתעברו לעריכה הבאה, כך שהרשימה כל הזמן קטנה. שימו לב: המערכת לא יודעת שפתחתם דף מסויים לפני שסיפרתם לה, אז "סתם" פתיחה לא תעזור. אם לחצתם על המפתח הצהוב או על הספר הפתוח האדום, המערכת תדע ותתנהג בהתאם. אם פתחתם עריכה כפי שעשיתם זאת קודם, בלחיצה על "הבדל" או משהו, ואתם רוצים לסמנה חזרה כלא נקראה, אין לכם כפתור ירוק, כי המערכת כאמור לא יודעת שפתחתם. בדרך הפשוטה ביותר היא לחיצה על הכפתור האדום כדי להודיע, אז יתגלה הכפתור הירוק.

יש עוד מלא דברים, שניתן לגלות בעזרה:WLM, אבל זה לא כל כך חשוב, העיקר - תנסו כמה ימים. בהצלחה!