לדלג לתוכן

משתמש:IMUNA/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אגודת מועדוני מודל האו"ם בישראל

מודל האו"ם: תוכנית מובילה: מודל האו"ם הינו תוכנית אקדמית חוץ לימודית המובלת על ידי סטודנטים. התוכנית מתבצעת בצורה של סימולציות בועדות וגופים שונים של האו"ם. הלימוד מתבצע דרך משא ומתן, דיון ודיבייט שהם אבני הפינה של פעילות האו"ם. כל סטודנט מייצג מדינה אחרת במועצה מסויימת של האו"ם, שהיא לא המדינה ממנה הוא בא. זה מתבצע תוך כדי דימוי דיפלומטיה אמיתית לצד עשייה מעשית של כתיבת מסמכים בעלי אופי משפטי דוגמת הצעות החלטה של האו"ם ועוד, על מנת למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות גלובליות. מודל האו"ם מלמד את המשתתפים על אירועי דיומא במערכת העולמית, נושאים עדכניים ביחסים בינלאומיים, דיפלומטיה, משפט בינלאומי וסדר היום של האו"ם. לצד למידה זומפתחים המשתתפים מיומנויות חשובות דוגמת: אומנות הנאום, הצגת נושא בקצרה, יכולת בניית קואליציות, מו"מ ושכנוע, ניתוח מצבים, מחקר וחשיבה ביקורתית. מודל האו"ם הינה תוכנית עולמית המונה כ-022 אלף סטודנטים המשתתפים בתוכנית בבתי ספר ואונברסיטאות ברחבי העולם. ישנם למעלה מ-0222 כנסים המתקיימים ברחבי העולם במהלך השנה. מודל האו"ם הינו התוכנית המובילה בעולם המדמה פוליטיקה, וסטודנטים הרוכשים מיומונות אלה נחשבים השמנה והסלתה של מוסדות אלו.

מי אנחנו: אגודת מועדוני מודל האו"ם בישראל היא ארגון-גג לאומי, א-פוליטי ופלורליסטי המאגד את כל האגודות והמועדונים של מודל האו"ם בישראל הפועלים במוסדות אקדמיים. בעת כתיבת שורות אלה המוסדות האקדמיים בהם יש פעילות של מודל האו"ם כוללים את: האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בר-אילן, אוניברסיטת תל-אביב, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת אריאל, המרכז הבינתחומי הרצליה, המכללה למנהל בראשון לציון, מכללת עמק יזרעאל והמכללה האקדמית תל אביב-יפו.

החזון שלנו: להיות אחד מהמרכזים המובילים בישראל להכשרה דיפלומטית, לספק לסטודנטים המעוניינים להיות השגרירים של מדינת ישראל בעתיד או הטובים בתחום עיסוקם את הכלים, המיומנויות והנסיון להיות יותר יעילים ומודעים כאנשים, ובכך להעצים את תרומתם לחברה ואת יכולות המנהיגות שלהם.

המשימה שלנו: להוות ארגון מתאם ברמה הארצית בין המועדונים השונים ובסיס לפעילות מודל האו"ם בישראל. להוות מוקד לשיתוף מידע וידע בין המועדונים. ליצור פלטפורמה בה יהיה למועדונים השונים מקום לדון, לתכנן וליצור פרוייקטים. ליצור מודעות ארצית לפעילות חוץ אקדמית בכלל ולפעילות מודל האו"ם בפרט, בקרב ארגונים ממלכתיים, בינלאומיים ומוסדות אקדמיים. ליצור ארגון יעיל להתרחבות הפעילות הארצית של מודל האו"ם, לצד פיתוח קהילת הסטודנטים העוסקים במודל האו"ם. לשלב את הסטודנטים בוגרי התוכנית במערכת הפוליטית והדיפלומטית של מדינת ישראל, וליצור מודעות לתרומה הבינלאומית של האו"ם לרווחת המין האנושי.

מה אנחנו עושים:  מאגדים את מועדוני מודל האו"ם בישראל ומתאמים את פעילותם.  מקימים ותומכים במועדונים חדשים בישראל.  יוצרים סטנדרט אחיד של חוקי השיפוט בכנסים על מנת להבטיח סטנדרט ארצי.  מתאמים מפגשים בין יו"ר המועדונים.  מתאמים את לו"ז הכנסים הארצי.  מארחים כנסים של מודל האו"ם, ומארחים סמינרים בנושאים: דיבור מול קהל, תקשורת, שפת גוף, כתיבת קורות חיים לשירות הדיפלומטי והציבורי, ואירוח שני סמינרים בנושא: "עבודה באו"ם".  משמשים כנציג של האגודות לארגונים ממשלתיים ולא ממשלתיים.  מקדמים סטודנטים ישראליים שרוצים לפתח קריירה באו"ם ובדיפלומטיה.  משמשים בסיס ליוזמה סטודנטיאלית.