משתמש:Israelreff/עציצים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עציצים זה שם כולל לצמחים אשר מגדלים בכלי קיבול. כלי הקיבול יכולים להיות עשויים ממספר חומרים כגון: נחושת ,פלסטיק ,חרס , קרמיקה. העציצים תורמים לבריאות האדם בשיפור איכות החיים והסביבה.

השקיה: לשים את העציץ בקערה עם מים בגובה מחצית העציץ (כלי הקרמיקה) למשך כשעתיים עד לספיגת המים באדמה, להוציא את העציץ מהמים לנקז את עודפי המים ולהחזיר למקום. כאשר משקים יש לבדוק שהמצע ספג את המים ורואים שרטיבות באדמה מגיעה עד למעלה.

חשוב: באדמה מצטברים מלחים לא רצויים לכן צריך אחת לחודש לשטוף את העציצים בזרם עדין מלמעלה למשך שתי דקות בכדי שהמלחים ישטפו מאדמת העציץ, כך גם אנו מנקים את הצמח מאבק.

מיקום העציץ, חשוב לשים את הצמח במקום מואר היטב, כל הצמחים ( מלבד עץ המזל לאקי במבוק) ישמחו לקבל אור שמש ישירה (ניתן לגדל בשמש מלאה בגינה) במידה והצמח נמצא רק בבית רצוי אחת לשבוע לשים

את העציץ במקום עם שמש של בוקר או לפנות ערב לכמה שעות, הצמח יקבל כוח ובריאות להמשך הגידול בבית.   

עץ אהבה כסוניה, עץ אהבה ברכיכיטון, עץ האושר, מיקום הצמח: בבית במקום מואר היטב, במרפסת ובגן, גדל היטב בשמש מלאה. השקיה: אחת לשבועיים שלושה, (הצמחים עמידים ליובש לזמן ארוך ורגישים לעודף מים). לשים את העציץ בקערה עם מים עד למחצית גובה העציץ (כלי הקרמיקה) למשך כשעתיים עד לספיגת המים באדמה, להוציא את העציץ לנקז את המים ולהחזיר למקום.

עיצוב: ניתן לגזום מדי פעם את הענפים המתפרצים בגובה הרצוי לנו בכדי לשמור על צורת הצמח.

עץ השפע - הכסף, פורטולקריה מיקום הצמח: חשוב שיהיה הרבה אור רצוי ליד חלון עם שמש, במרפסת ובגינה בשמש מלאה, במקום עם מעט אור תיתכן נשירת עלים, עם הוצאת הצמח לשמש יתחדשו העלים במהירות. השקיה: אחת לשבועיים, (הצמחים עמידים ליובש לזמן ארוך ורגישים לעודף מים). לשים את הצמח בקערה עם מים בגובה מחצית העציץ (הכלי הקרמי) למשך שעה עד שעתיים עד לספיגת המים במצע, להוציא ולנקז את עודף המים ולהחזיר למקום. עיצוב: בכדי לשמור על צמח מעוצב יפה יש לקטום את הענפים הצעירים מדי פעם, ניתן וקל לעצב את צורת הצמח בהתאם לרצוי לכם.

קקטוסים וסוקולנטים, מיקום הצמח: חשוב שיהיה הרבה אור רצוי ליד חלון עם שמש, במרפסת ובגינה בשמש מלאה, השקיה: אחת לשבועיים, (הצמחים עמידים ליובש לזמן ארוך ורגישים לעודף מים). לשים את הצמח בקערה עם מים בגובה מחצית העציץ (הכלי הקרמי) למשך שעה עד שעתיים עד לספיגת המים במצע, להוציא ולנקז את עודף המים ולהחזיר למקום

אלוורה צמח מרפא מעולה אלוי אלוורה צמח חובה בכל בית, תרופה טבעית כנגד כוויות, עקיצות, פצעים, אקסמה, פטריות וכל מיני גירויי עור. קל מאוד לגדל אלוורה בעציץ במקום מואר עם שמש אחת לשבועיים להשקות,אפשר בגינה גם בשמש מלאה. כשיש צורך לוקחים פרוסה מהעלה האלוורה חוצים לשניים ומורחים את הג'ל על המקום הפגוע.

סוגי עציצים:

צמח הבריאות, מטהר אוויר טבעי, סנסיווריה מיקום הצמח: בכל מקום גדל היטב ממקום עם תאורה מלאכותית בחדר עד לשמש מלאה בגן. השקיה: אחת לשבועיים, (הצמחים עמידים ליובש לזמן ארוך ורגישים לעודף מים). לשים את הצמח בקערה עם מים בגובה מחצית העציץ (הכלי הקרמי) למשך שעה עד שעתיים עד לספיגת המים במצע, להוציא ולנקז את עודף המים ולהחזיר למקום. בכלי זכוכית ללא חור פעם בשבועיים להוסיף מים עד לגובה 5 ס"מ. סנסיווריה צמח הבריאות, מטהר אוויר טבעי, לשמירה על הבריאות ואיכות החיים. צמח מצוין לבית, למשרד, בתי מלון, מסעדות ומבני ציבור. הסנסיווריה שורד שנים רבות, אינו מלכלך עמיד ודורש מעט מאוד טיפול והחזקה.

עץ המזל, לאקי במבוק מיקום צמח לאקי: בבית במקום מואר, במקום מוצל במרפסת. זהירות אסור לשים צמח לאקי בשמש ישירה. השקיה: הצמח נימצא בכלי ללא חור, יש להוסיף מים מדי פעם לגובה של כ' 5 ס"מ. אחת לחודשיים רצוי להחליף את המים בכלי. לאקי עץ המזל מצוין לבתי מלון, מסעדות, משרדים ולבית, בכלי זכוכית ללא חור אינו מלכלך עם מעט טיפול והחזקה.

זית, הדס, רימון ננסי,אלת המסטיק, תאנה. מיקום הצמח: חייבים שמש למשך 3-4 שעות ביום, לבית רק ליד חלון עם שמש ישירה. בחוץ במרפסת או בגינה. השקיה: פעמיים בשבוע על יד טבילה בקערה עם מים עד מחצית העציץ למשך שעה עד ספיגת המים במצע. חשוב ביותר אסור לתת למצע להתייבש העלים יכולים לנשור וקשה להחיות את הצמח. עיצוב: מדי פעם לקטם את הצמח לשמור על צורת העיצוב של הצמח.