משתמש:Itzikv100/חדשנות בר קיימא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

• מה זה חדשנות וקיימות?

חדשנות בר-קיימא ( Sustainable innovation ) הוא תהליך בו שיקולי קיימות (סביבתיים, חברתיים, פיננסיים) משולבים במערכות של החברה החל מיצירת רעיונות ועד מחקר ופיתוח (מו"פ) ומסחור.

• הגדרת חדשנות לקיימות

מטרות למידה:

1. להבין כיצד הוגדר חדשנות בתחום הקיימות. 2. התחל ליישם את הרעיונות והמושגים הבסיסיים של עיצוב קיימות.

ההכרה בכך שהכלכלה העולמית מאבדת את משאבי הטבע בעולם ומייצרת זרמי פסולת בקנה מידה והיקף חסר תקדים קוראת לעיצוב מחדש של הפעילות המסחרית. העדיפות לקבוע מחדש את האופן בו אנו מנהלים עסקים ומיישמים נהלים עסקיים המשמרים את המשאבים הטבעיים של העולם לקהילות היום, ובריאותם הכלכלית, הסביבתית והחברתית והחיוניות של הדורות הבאים. עסקים עם אסטרטגיות קיימות מוצלחות הם רווחיים מכיוון שהם משלבים התחשבות בעיצוב נקי ושימור משאבים לאורך מחזורי חיי המוצר ורשתות האספקה בדרכים הגיוניות כלכליות. חדשנות בתחום הקיימות נוגעת להגדרת התפתחות כלכלית כיצירת עושר פרטי וחברתי בכדי לבטל בסופו של דבר את ההשפעות המזיקות על מערכות אקולוגיות, בריאות האדם והקהילות. כיום זה מובן מאליו שצריך לשנות דפוסי העבר שלנו של אנרגיה ושימוש בחומרים. בעוד שחלקם עדיין מטילים ספק בחומרת האתגרים, ממשלות וחברות מגיבות. הממשלה מטילה אילוצים רגולטוריים יותר בתחום הסביבה, הבריאות והבטיחות על עסקים. יזמיים יוצרים פתרונות שמרחיקים אותנו מהזדקקות לרגולציה בנוסף, לאחרונה הביקורות עברו מהפריפריה למיינסטרים שכן התברר לציבור המשכיל יותר ויותר כי הפרקטיקות הכלכליות שהביאו אותנו לנקודה זו אינן מספיקות בכדי להעביר אותנו קדימה. מכיוון שממשלות בלבד אינן יכולות לפתור את הבעיות, יהיה צורך בכושר ההמצאה של אנשים על פני מגזרים כדי לייצר התקדמות. חדשנות בתחום הקיימות מציעה מסגרת לחשיבה כיצד יכולים אנשים ויזמים יזמים לתרום.

המודלים החדשים של קיימות עסקית צצים. הם מבוססים על מדע עכשווי, לחץ מצד ממשלות ותושבים דורשים ורואים בעצמם עולם בו ניתן להמשיך להתפתח בפיתוח כלכלי אנושי על ידי מערכות טבע תוך מתן רמת חיים משופרת לאנשים רבים יותר.

הגדרה כללית:

חדשנות בתחום הקיימות משקפת את הדור הבא של חשיבה כלכלית לפיתוח. זה מקשר בין ההגנה על איכות הסביבה למערכות טבעיות עם הרעיון של חדשנות עסקית תוך אספקת מוצרים ושירותים חיוניים המשרתים מטרות חברתיות של בריאות האדם, שוויון וצדק סביבתי. זהו גל חדשנות הדוחף את החברה לעבר טכנולוגיה נקייה, הכלכלה הירוקה והמסחר הנקי. ברמה הארגונית המונח חדשנות בנושא קיימות חל על מוצר / שירות ועיצוב תהליכים כמו גם על אסטרטגיית החברה.



איור מטה מציג את התנועה לעבר חדשנות בקיימות


קיימות וחדשנות לקיימות הוגדרו על ידי אנשים שונים המייצגים תחומים ומוסדות מגוונים. ההגדרה שלנו עוסקת בסיבולת מערכתית ותפקוד חלק של מערכות אקולוגיות ושמירה על כושר נשיאה, יחד עם הגנה על בריאות האדם, צדק חברתי וקהילות תוססות. אנו מעוניינים בשיבוש יזמי וחדשני שיכול להאיץ את ההתקדמות בדרך זו.

וריאציות בנושא קיימות:

1. קיימות המוגדרת ע"י מהנדסים/טכנולוגים

 פול א 'גריי, נשיא לשעבר של המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), הצהיר בשנת 1989 כי "המשך ההתפתחות הטכנולוגית והכלכלית באופן אחראי מבחינה חברתית וסביבתית אינו רק בר ביצוע, זהו האתגר הגדול העומד בפנינו כמהנדסים, כמוסדות הנדסיים וכחברה. "פול א. גריי," הפרדוקס של התפתחות טכנולוגית ", בטכנולוגיה וסביבה (וושינגטון הבירה: National Academy Press, 1989), 192–204. זה היה הביטוי שלו למה המשמעות של MIT להמשיך ברעיונות הקיימות.

2. קיימות המוגדרת ע"י מהנדסים כימיים

 מוצר או תהליך בר-קיימא הם כאלה המגבילים צריכת משאבים וייצור פסולת לרמה מקובלת, תורמים תרומה חיובית לשביעות רצונם של האדם, ומספקים ערך כלכלי מתמשך למיזם העסקי. חביק ר 'בקשי וג'וזף פיקסל, " השאיפה לקיימות: אתגרים למערכות תהליכים. הנדסה ", כתב העת AIChE 49, no. 6 (2003): 1350.

3. קיימות מוגדרת על ידי הצעד הטבעי

 רופא וחוקר סרטן ילדים קרל-הנריק רוברט, מייסד קרן חינוכית בשם "הצעד הטבעי" שעוזר לתאגידים ולעיריות ליישם אסטרטגיות קיימות, מעביר דרך קיימות כך: "אסור ששימוש במשאבים ימצה את ההון הקיים, כלומר, אסור שיהיה צורך במשאבים משתמשים בקצב מהיר יותר משיעור החידוש, וייצור פסולת לא צריך לחרוג מכושר הנשיאה של המערכת האקולוגית הסובבת אותו. "קארל היינריק רוברט, הצעד הטבעי: מסגרת להשגת קיימות בארגונים שלנו (קיימברידג ', מ.א .: פגאסוס, 1997).

4. קיימות מוגדרת בכתב עת לתפעול עסקי

 החיפוש אחר קיימות יכול להוביל לחדשנות שמניבה חיסכון בעלויות, עיצובים חדשים ויתרון תחרותי. כמו גורואים איכותיים שקראו ליקויים אפסיים, המאמצים המוקדמים של פרספקטיבת הקיימות עשויים להיראות קיצוניים בקריאה לעסקים נטולי פסולת שבהם התפוקות ללא תוצר הופכות לתשומות למוצרים או שירותים אחרים. אולם יעד הפסולת האפסית של הקיימות מציע תובנה ביקורתית ובסיסית: סוגיות בריאותיות, סביבתיות וקהילתיות מציעות הזדמנויות לעסקים. אנדראה ל. לארסון, אליזבת אולמסטד טייסברג, וריצ'רד ג'ונסון, "עסקים בר-קיימא: הזדמנות ויצירת ערך, ממשקים: כתב העת הבינלאומי של המכון לחקר תפעול ומדעי הניהול 30, 2 מספר. 3 (מאי / יוני 2000),

מדוע חשובה חדשנות לקיימות? חדשנות מונעת קיימות עוברת מעבר לעיצוב מוצרים ירוקים ואריזות אך ורק בסגולה המובנית שלהם. זה כרוך בשיפור הפעילות והתהליכים העסקיים להתייעלות, במטרה להפחית באופן דרמטי את העלויות והבזבוז. בדומה לחדשנות כללית, ישנה הכרה מתעוררת בכך שחדשנות בת-קיימא איננה רק על מושגים חדשים אלא על מסחור של טכנולוגיות, מוצרים ושירותים ועל יזמות. חדשנות יכולה להיות גם בנושא אימוץ תהליכים ומערכות חדשים ברמה החברתית. חדשנות בת קיימא הוגדרה ככיסוי הקשת של רמות החדשנות מ מצטברות לרדיקליות. אמנם אין הגדרות וגבולות מוחלטים או ניתנים לכימות, אך ניתן להגדיר ארבע רמות עיקריות של חדשנות בהקשר של שיפור סביבתי: 1.(מצטבר): שיפורים מצטברים או קטנים, מתקדמים למוצרים קיימים 2. (תכנון מחדש או 'גבולות ירוקים'): תכנון מחדש גדול של מוצרים קיימים (אך הגביל את רמת השיפור שהיא אפשרית מבחינה טכנית). 3.(פונקציות או 'חלופות מוצר'): מושגי מוצר או שירות חדשים שיספקו את אותו צורך פונקציונלי, למשל ועידה טלפונית כחלופה לנסיעות 4. (מערכות): תכנון לחברה בת-קיימא




חידושים ויוזמות הקיימות בתעשיה שעשויים לשנות את העולם העולם צריך להשתנות כדי לשרוד. להלן כמה מהחידושים והיזמות המעניינים ביותר בר קיימא שיכולים להציל את כדור הארץ. חידושי קיימות ממלאים תפקיד מכריע בתהליך פיתוח אסטרטגיות שיווק מוצלחות של קיימות. בתים מחוממים באופן פסיבי, תאים סולאריים, אוכל אורגני, מוצרי סחר הוגן, מכוניות היברידיות ושיתוף מכוניות הם רק כמה דוגמאות חיוניות לחידושי הקיימות. להלן רק כמה מהפריצות והיוזמות המדהימות שיכולות לשנות את העולם כפי שאנחנו מכירים אותו, ולסלול את הדרך לאורח חיים בר-קיימא יותר.




 הפרויקט ללא ערפיח: תכשיטים העשויים מזיהום אוויר דאן רוזגארדה הוא המוח שמאחורי שואב האבק הראשון בעולם. מגדל Free Smog מתנשא לגובה של כמעט 7 מטרים ושואב אוויר מזוהם, מנקה אותו בתהליך של יינון לפני שהוא משחרר אותו שוב. בזכות העיצוב של Roosegaarde, אתה יכול אפילו לענוד טבעות עשויות ערפיח. על ידי קניית טבעת חינם של ערפיח, אתה תורם יותר מ -10,700 רגל מרובעת של אוויר נקי.

 Zéphyr Solar: הבאת חשמל לאזורי אסון זפיר הוא בלון פוטו-וולטאי וגנרטור ידידותי לסביבה שנוצר על ידי קארן אסראף, ג'ולי דאוטל וסדריק טומיסי. הבלון דורש מים רק כדי לנפח והוא יכול לתפוס אנרגיה סולארית בגובה של 50 מטר באוויר. הבלון מחובר באמצעות כבל לבסיס, שם האנרגיה נשמרת. יוצריה מקווים שהיא תביא כוח לאזורים שנפגעו מאסונות טבע.


 יוזמת הבנייה הירוקה: בניית בתים והפחתת פליטות

יוזמת הבנייה הירוקה (GBI) היא מאמץ בינלאומי ליצירת מבנים בר קיימא ויעילים במשאבים. הם מציעים תוכנית הסמכה לבניינים מסחריים הדבקים בחזון הידידותי שלהם לסביבה.מטרתם היא לקבוע סטנדרט של שיטות עבודה מומלצות עבור בניינים ירוקים ברחבי העולם, כמו גם לספק כלי הערכה של צד שלישי לדרישות הקיימות.


 B-Droid: זמזום לקראת עתיד בהיר יותר B-Droid הוא רק אחד המאמצים הבודדים ליצור דבורים רובוטיות שיכולות להאביק יבולים באותה יעילות כמו עמיתיהם האורגניים. המשימה של B-Droid היא לעזור להגביר את אוכלוסיית הדבורים הטבעית, על ידי מתן משימות האבקה דל תזונה ועבודה גבוהה לדבורים רובוטיות.

 גני עשב בסופרמרקט: פחות פסולת, טעם טוב יותר רשת הסופרמרקטים ההולנדית אלברט היין הציגה גני עשבים בחנות בשנת 2017, בכדי להילחם בפסולת ולהעניק ללקוחות את התוצרת הטריה ביותר האפשרית. היוזמה פותחה בשיתוף עם סוכנות העיצוב, studiomfd. עשבי התיבול מגדלים לפדיון מחוץ לאתר, לפני שהם מועברים לחנויות. לאחר מכן הלקוחות יכולים לחתוך את עשבי התיבול שהם צריכים, מבלי לקנות עשבי תיבול ארוזים מראש. זו דרך פשוטה ויעילה לקצץ באריזות הפלסטיק.