משתמש:JonathanMiz/שנטל אקרמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תבנית {{אישיות}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

שנטל אן אקרמן (תבנית:IPA-fr;  6 ביוני 1950 תבנית:Spaced ndash5 באוקטובר 2015) הייתה במאית קולנוע בלגית, אומנית ופרופסור לקולנוע בסיטי קולג ' של ניו יורק. סרטה הידוע ביותר הוא ז'אן דילמן, רחוב דו קומרס 23, בריסל 1080 (1975). על פי חוקר הקולנוע גוונדולין אודרי פוסטר, ההשפעה של אקרמן על הקולנוע הפמיניסטי והאוונגרדי הייתה משמעותית.

חיים מוקדמים וחינוך[עריכת קוד מקור | עריכה]

אקרמן נולדה בבריסל, בלגיה לניצולי שואה מפולין. היא הייתה הבכורה מבין שני ילדים, עם אחותה הצעירה בלבד, סילביאן אקרמן. אמה נטליה (נלי) שרדה שנים באושוויץ, שם הוריה מתו. מגיל צעיר, אקרמן ואמה היו קרובה במיוחד, והיא עודדה את בתה לרדוף אחר קריירה מאשר להתחתן בגיל צעיר. בגיל 18, אקרמן נכנסה לINSAS, בית ספר בלגי לקולנוע. אקרמן נשרה במהלך השליש הראשון של הלימודים כדי לעשות את סרטה הקצר Saute ma ville, עלויות הסרט סובסדו על ידי מסחר יהלום משוק המניות של בורסת אנטוורפן.

חיי משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאקרמן היו יחסים מאוד קרובים עם אמה, שקיבלו אזכור בכמה מסרטיה.  בחדשות מהבית מ-1967, המכתבים של אמה של אקרמן שמתארים פעילויות משפחתיות משעממות משרתים בתור פס-הקול לאורך הסרט. בסרטה לא בבית קולנוע מ-2005 מתרכז ביחסים בין אם ובת, במידה רבה ממוקם במטבח, כתגובה על מות אמה. את הסרט חוקר נושאים של גלגול נשמות, את הצילום האחרון של הסרט מתנהג כמו ממנטו מורי של הדירה של אמא. [[קטגוריה:מתאבדים: אמנים]] [[קטגוריה:יהודים בלגים]] [[קטגוריה:מפיקי קולנוע בלגים]] [[קטגוריה:תסריטאים בלגים]]