משתמש:Jordan1258789/קן מרכז הכרמל (השומר הצעיר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Jordan1258789.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Jordan1258789.

קן מרכז הכרמל (חוגים) הוא קן של תנועת השומר הצעיר, ההמוקם בשכונת מרכז הכרמל בחיפה. הקן הוא חלק מאזור צפון מערבי של התנועה. לקן אין מבנה מוגדר והפעילות שבו מתרחשת בשני מוקדים: תיכון "חוגים" בחיפה וחדר גו"ב ההמוקם בבית מילר (מרכז קהילתי בשכונה). הקן הוקם בשנת 2008.

היסטורית הקן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקן במתכונתו הנוכחית, הוקם בשנת 2008 על ידי צוות בוגרי תנועת השומר הצעיר בשם גיא וגילי. הקבוצה הראשונה בקן, קבוצת רב"י דוקים, נפתחה באותה השנה, והייתה חוד החנית של הקן, במשך השנים שבאו.

קבוצה זו גויסה בכיתה ח', ובשנה הראשונה הייתה לבד. שנה לאחר מכן, ב-2009 נפתחה קבוצה נוספת בשם החומדים לצאן שגם גויסו בכיתה ח'. בשנה זו היה חג הקן הראשון של הקן, חג קן 2 "איך קן נולד". שנה לאחר מכן, ב-2010, קבוצת רב"י דוקים התחילה להדריך את שכבות הגו"צ של הקן הצעיר. חוץ מפעולות פעמיים בשבוע, היו גם ערבי גו"ב קבועים בבית הקפה של הקן, "המקום". בשלב הזה, היו כ-30 חניכים בקן, ובשנה זו היה חג הקן הראשון של הקן, חג קן 2 "איך קן נולד".

שנה לאחר מכן, ב- 2011, השכבה הבוגרת בקן הייתה בכיתה י"א, והייתה הדרכה סדירה גם של שכבות צב"ר. בקייצת של שנה זו היו כ-60 חניכים (כפליים משנה שעברה). חשוב לציין גם, שבעוד ששכבת י"א של הקן, השכבה הבוגרת, יצאה לפרוייקט קייצות ולא הייתה בקן כדי לעזור בקייצת עצמה, הקייצת הייתה הצלחה מסחררת, גם עם כמות החניכים הגדולה יחסית, דבר מרשים כשלעצמו. חג הקן של השנה היה בנושא שנות השישים. ב - 2012 נכנסו קומונרים שבשנת חוות הכשרה לקן בפעם הראשונה (נירית, צחי, לין ותום). השנה היה חג קן "מיתולוגיה יוונית" והוא היה מוצלח מאוד, בייחוד בשל הצגות כתובות היטב ובנוסף מפקד האש הראשון בפורום קיני וציבורי שקרה בים, והיה מאוד מוצלח עם סמל תנועה מושקע ויפה מאוד. באותה שנה, היה ערב פרידה ראשון משכבת י"ב של הקן (שכבת פסיפס)

ב - 2013 קבוצת רב"י דוקים, שבשלב הזה כללה את ירדן נטלי וענת

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שם סופר, שם ספר, שם הוצאה, תאריך הוצאה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]